zip 4takt houd erg in bij koude motor

lean055

New Member
Beste lezer,
ik heb een Piaggio Zip 4takt uit 2017(geen Iget). ik heb vorige week de oliepeil gecheckt, waaruit bleek dat ie aan vervanging toe was. de volgende dag reed ik niks vermoedend naar werk, en merkte ik onderweg dat mijn olievuldop nergens te bekennen was, en mijn halve Zip onder de olie zat(zie foto). scooter gelijk uitgezet uiteraard( ik heb hier ongeveer 600m mee gereden). Ik heb de volgende dag de olie, oliefilter en daarbij ook gelijk het luchtfilter vervangen. Voor het incident liep 'ie echt super, zelfs met een koude motor heel vlot, nu ik er dus andere olie etc. in heb, houd de scooter heel erg in, dan gaat 'ie wel weer, en dan heeft ie weer een dipje. zodra de motor warm is loopt ie wel weer lekker, maar ik merk wel dat 'ie toch iets trager is. verder geen rare geluiden etc.
iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
alvast heel erg bedankt voor de reacties
mvg, Lean
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2023-10-27 at 00.31.42.jpeg
    WhatsApp Image 2023-10-27 at 00.31.42.jpeg
    256.9 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

kijk eens achter het vario deksel , misschien zit daar ook wel alles onder de olie ( v snaar e.d. )
Top dankjewel voor je antwoord, zal er zsm naar kijken!
Post automatically merged:

Welke viscositeit heeft de nieuwe olie?
En slaapt de scoot binnen of buiten?
Groet,
Heb er 10W-40 van putoline inzitten nu, en de scooter staat altijd onder de veranda, dus wel droog gelukkig.
Groetjess
 
Een scooter kan niet slechter gaan rijden door nieuwe olie.

Het is buiten een stuk kouder geworden waardoor je scooter langer nodig heeft om op temperatuur te komen. Mij ervaring is dat een Zip (wel iget) pas goed rijdt als hij warm is.
 
Back
Top