Zip 4takt iGet Loopt slecht en vreemd geluid

aymdewin

New Member
Hallo

Ik heb een iGet 4takt en sinds een paar weken start, rijd en klinkt hij slecht.
Op een dag wou ik gaan rijden en ik merkte dat hij heel erg traag optrok, en toen ik even stil stond viel hij gewoon uit.
Sinds dien start hij amper en ALS ik hem aan het starten krijg maakt die dit geluid (zie video) en voelt het alsof vol gas maar 20% van zijn kracht is qua toeren ofzo en reageert nogal vreemd op de gashendel. Compleet onrijbaar.
Ik had recentlijk ook leds veranderd dus ik dacht misschien is er een fout is het elektrisch circuit maar hij liep nog een paar dagen goed met deze leds dus denk niet dat het dat is.
Ook loopt hij alleen maar als je blijft gassen maar op een duur valt het uiteindelijk stil. Of als je hem stationair laat lopen valt hij al direct stil.
De accu is vervangen, heb al met andere bougie geprobeerd, en met de standaard lampen, maar hij blijft zo slecht lopen.
Wie weet waar dit aan kan liggen? Ik heb niks aan de ontsteking, motorblok, etc veranderd zover ik weet dus dat dit opeens opdook was voor mij erg vreemd.

Video:
 
Advertisement - register to remove this

Ik merk ook op dat bij het gassen de band niet draait en dus totaal niet vooruit komt.
Post automatically merged:

En owja het motoronderhoud lampje brand ook al vanaf begins af aan dat ik hem had.
 
Last edited:
Zit echt iets niet lekker in je koppeling/overbrenging.
Ik heb de Carter gecheckt aangezien ik wel zelf een multivar heb geïnstalleerd maar dit was al lang geleden en toen reed hij nog perfect. Waar moet ik dan naar kijken want bij een snelle kijk ziet alles er vrij normaal uit
 
Of de v-snaar slipt, maar dit is ook onderdeel van de overbrenging achter je carterkap zoals @simsa reeds opmerkte.

En daar blijf je gewoon mee rondrijden???
Ik heb deze nieuw gekocht en dit was vanaf de allereerste keer dat ik er mee reed al, verder perfect gelopen en ondertussen al onderhoudsbeurt gehad bij de dealer dus heb het toen maar genegeerd aangezien alles werkte naar toebehoren. Inderdaad misschien een beetje dom.
 
Of de v-snaar slipt, maar dit is ook onderdeel van de overbrenging achter je carterkap zoals @simsa reeds opmerkte.

En daar blijf je gewoon mee rondrijden???
Ik heb alles in de Carter er opnieuw ingezet en nu werkt hij weer helemaal als van te voren. Dus dit zal waarschijnlijk het probleem geweest zijn. Heel erg bedankt want ik kwam er echt niet uit
 
Back
Top