Piaggio zip 2016 4takt 2V

pyrodikke

Member
Goedemorgen,

ik heb een piaggio zip 4takt 2v uit 2016 staan.
nu is dat dat standaard geloof ik een snor.
deze is opgevoerd en omgekeurd naar brommer.
(zo heb ik hem gekocht)
nu heb ik het idee dat de originele snor CDI er in zit.
hij maakt namelijk aardig wat overtoeren lijkt het wel.
nu wil ik een originele brommer cdi halen en een malossi multivar.
hoeveel gram rollen heb ik dan nodig voor het beste resultaat?
wat wordt dan de top? 55? het is voor mijn vrouw dus het hoeft geen racemonster te worden haha

bedankt alvast :)
 
Advertisement - register to remove this

dat zou inderdaad ook kunnen natuurlijk! want als ik me niet vergis is dit standaard toen de tijd een snor geweest.
weten jullie toevallig welke verhouding ik moet hebben voor de vertanding?
 
je zòu je totale overbrenging kunnen meten/berekenen? streepje op je koppelingstrommel, streepje op je band (bandenkrijt/vetkrijt) meten hoeveel rondjes je met 1 van beide maakt ten opzichte van de ander.. (doordraaien tot je beide een vol aantal of van 1 een "exact" half aantal hebt om te rekenen) maar er zitten twee overbrengingen in, dan moet je nog weten wat die andere is..
 
Overtoeren valt volgens mij wel mee, je zou de rollen kunnen bekijken en 7,5 gram erin.

Overbrenging brommer en snor is voor piaggio hetzelfde.

Anders mag iemand mij een 4t2v oem snor vertanding op zandri etc laten zien en voor de brom.
 
Overtoeren valt volgens mij wel mee, je zou de rollen kunnen bekijken en 7,5 gram erin.

Overbrenging brommer en snor is voor piaggio hetzelfde.

Anders mag iemand mij een 4t2v oem snor vertanding op zandri etc laten zien en voor de brom.
Ik heb geloof ik nog ergens gebruikte 7.5 grams liggen van mijn aprilia. Die kan ik van de week wel even testen.

Overbrenging heb ik ook naar gezocht. Maar op easyparts zijn het gewoon de zelfde onderdelen. Dus ik denk ook dat hier toch geen verschil in zit.

Dit is hem. Niet heel spannend maar goed genoeg voor de vrouw. Later wil ze uiteraard een rose gold kopen.....

20230807_203723.jpg
 
1: volgens mij zit je voorband verkeerd om (draairichting vóór is andersom t.o.v. achter, maar zie zijkant vd band voor info) niet snelheid gerelateerd, maar wel veiligheid, voor je vrouw.
2: hoe is het met de snaar? als die kats versleten is klimt ie ook nodeloos in toeren zonder het in snelheid om te zetten.
 
1: volgens mij zit je voorband verkeerd om (draairichting vóór is andersom t.o.v. achter, maar zie zijkant vd band voor info) niet snelheid gerelateerd, maar wel veiligheid, voor je vrouw.
2: hoe is het met de snaar? als die kats versleten is klimt ie ook nodeloos in toeren zonder het in snelheid om te zetten.
Band zit goed. Net even gekeken.

Er zit een nieuwe v snaar in. Maar daarvoor bij de oude deed hij het ook al.
 
een multivar of vergelijkbaar haalt je toeren op top niet omlaag of topsnelheid omhoog.
hij houdt de toeren langer hoog in het middengebied om pas later "op te schakelen naar de hogere versnelling" en dit alles is nog steeds afhankelijk van de rolletjes en terugdrukveer.
brutale vraag, maar hoe zwaar ben jij (neem aan dat jij filmpje opnam) en nog brutalere vraag: hoe zwaar is je vrouw? dat kan meewegen in de afstelling/aanpassing van je aandrijving.
heb je de huidige vario er helemaal af gehad toen je de snaar verving? en zitten er niet onnodig veel/dikke shims achter?
 
een multivar of vergelijkbaar haalt je toeren op top niet omlaag of topsnelheid omhoog.
hij houdt de toeren langer hoog in het middengebied om pas later "op te schakelen naar de hogere versnelling" en dit alles is nog steeds afhankelijk van de rolletjes en terugdrukveer.
brutale vraag, maar hoe zwaar ben jij (neem aan dat jij filmpje opnam) en nog brutalere vraag: hoe zwaar is je vrouw? dat kan meewegen in de afstelling/aanpassing van je aandrijving.
heb je de huidige vario er helemaal af gehad toen je de snaar verving? en zitten er niet onnodig veel/dikke shims achter?
ik weeg 120kg schoon aan de haak :) de vrouw 70kg dacht ik haha.
de vario zelf zag er gewoon nog goed en netjes uit. ik ga hem er vanmiddag weer uithalen om die 7,5grams rollen te testen.
dan maak ik alles altijd even netjes schoon voordat ik het weer terug monteer.
 
Ik denk doe even de achtervering vervangen. Dat ging bij de liberty s heel makkelijk. Hier moet dat halve ding uit elkaar.

20230808_155200.jpg
Post automatically merged:

Ik zie dat er nog een vario ring in zit. Nu niet meer. 7,5 grams rollen. Pakt nu 62. Alleen trekt te traag op. Ik ga nog lichtere proberen. Maar hij maakt in iedergeval niet teveel toeren meer! Dus er zit vooruitgang in.

 
Last edited:
Ik denk doe even de achtervering vervangen. Dat ging bij de liberty s heel makkelijk. Hier moet dat halve ding uit elkaar.

View attachment 71882
Post automatically merged:

Ik zie dat er nog een vario ring in zit. Nu niet meer. 7,5 grams rollen. Pakt nu 62. Alleen trekt te traag op. Ik ga nog lichtere proberen. Maar hij maakt in iedergeval niet teveel toeren meer! Dus er zit vooruitgang in.


Kon je er via de accu bak niet bij?
 
Back
Top