Zip 4t malossi 80 cc gaat niet harder dan 20 km/u

Kaaaboem

New Member
Hallo

Ik heb een zip 4t v2 malossi 80 cc met malossi multivar en nokkenass.
Mijn probleem is dat mijn scooter niet hoger in de touren gaat en maar rond de 20 km/u gaat.

Ik heb onlangs de cilinder en zuiger vervangen er zat eerder al een 80 cc in die prima reed. Op een gegeven moment als ik de scooter starte reed die in het begin heel langzaam tot ongeveer 30 a 35 km/u en daarna pakte ie m helemaal goed door naar de top. Ik dacht dat het aan de cilinder en zuiger lagen dus heb ik die vervangen. Maar nu dus het probleem dat ie m helemaal niet doorpakt naar de top en maar 20 km/u blijft rijden en niet hoger in de touren gaat.

Wat ik allemaal heb vervangen om het probleem op te lossen =

Alle pakkingen zijn uiteraard vervangen.
Er zit een nieuwe koppeling in met nieuwe witte drukveer.
Er zit een nieuwe malossi multivar in.
Nieuw malossi 80 cc zuiger en cilinder
Nieuwe boogie die goed vonkt.
Kleppen opnieuw afgesteld 10 boven en 15 onder.
De carb is helemaal schoon gemaakt en er zit een sproeier 82 in.

Ik kan zelf geen duidelijke oplossing vinden op het internet dus ik hoop dat iemand info heeft over wat ik zou kunnen doen om het probleem te verhelpen.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je al andere rolletjes geprobeerd en heeft de scooter een erge dip als je optrekt want dan kan het liggen aan een te kleine sproeier
 
Ja rolletjes vervangen zat eerst 6,9 in dus dacht het is te zwaar 6,1 gram er in gedaan en alsnog geen verschil in top.
De scooter trek in het begin prima op alleen stopt gewoon rond de 20 km/u
Het lijkt alsof de touren begrensd worden maar dit lijkt mij heel onwaarschijnlijk aangezien het een Ducati gele stekker door gezaagd is. En hiervoor ik precies de zelfde cdi gebruikt en toen reed die prima.
 
maatje van mij had ooit probleem dat zijn scooter rond 40 km/h inhield en daarna uitviel hele ding uit elkaar getrokken niks kunnen vinden dus wij maar naar elektra kijken toch maar bobine vervangen met kabel en dop en jahoor toen deed ie het gewoon weer goed terwijl die wel gewoon vonk gaf en wou starten zonder probleem dus dat zegt niet altijd wat
 
Ok, dus dat kun je afvinken.
- komt ie wel op toeren op de standaard, dus zeg maar onbelast?
- de carb is schoon. Hoe zit het met de benzine toevoer vanaf de benzinekraan? Wanneer het slangetje tussen de kraan en het spruitstuk van de carb lek is, dan zuigt ie niet voldoende, en komt er mogelijk te weinig benzine door. Door een vacuüm te maken bij de benzine kraan, opent deze.
- een andere mogelijkheid is dat het slangetje niet lek is en er een lekker vacuüm wordt gezogen, maar dat de benzinekraan niet meer goed werkt.
Je zou dus een soort tijdelijke benzine tank moeten maken die direct op de carb wordt aangesloten. Wanneer ie dan goed begint te trekken weet je weer meer.
- ook nog voor de zekerheid: lopen je wielen vrij?
- kleppen heb je goed gesteld, en je voelt wel of ie genoeg compressie heeft. Want als de eerste klachten te maken hadden met een verbrandde /lekkende klep, help een nieuwe cilinder natuurlijk niet. Wanneer je het vliegwiel met de hand draait, moet je toch een flinke weerstand voelen bij de compressie slag
- twijfel aan jezelf en check ook nog eens de timing
- hoe oud is het torretje?

Succes en laat maar weer horen
 
Back
Top