Zip 4t v3 gaat slecht na monteren van malossi multivar

Achtyyyy

New Member
Goedendag mensen van het forum!
ik zit met een erg nauwe probleem waar ik zelf helaas niet tot een antwoord kwam die mij kon helpen vandaar dat ik hierbij mijn vraag stel!

Wat is het probleem?
Scooter rijdt niet naar verwachting na het installeren van een malossi multivar en het installeren van een Thdr Ecu

Beschrijving van het probleem
Ik heb laatst een zip 4 takt v3 2020 50cc I-get snor scooter tweedehands gekocht. Hij reed naar behoren alleen trok de scooter niet snel op. Hierbij wou ik hem opvoeren en laten omkeuren naar een brom. Ik heb daarbij de v snaar vervangen en nieuwe motorolie erin gedaan waardoor de scooter beter ging lopen. ik heb daarna ook gelijk een THDR Ecu gehaald die de scooter onbegrensd en een malossi multivar met 7,2gram rollen, witte drukveer laten installeren. Na de installatie zag ik dat de scooter maar 40 Max liep als die warm was, met een slechte optrek die vastliep voor een paar minuten rond 20km/u. Ook tijdens het opstarten, als ik gas geef, komt er geluid uit de motor maar gaat de scooter niet vooruit. Dat duurt een paar seconden daarna heeft die dat probleem niet meer. En tijdens het rijden hapert de scooter af en toe. Deze problemen kwamen niet eerder voor voordat ik de scooter liet opvoeren. Nu gaat die ook helaas niet snel genoeg om hem te laten omkeuren.

Bijvoeging: tijdens de installatie zag ik dat de v snaar niet zo strak zat om de koppeling en de varioteur.

Wat wil ik bereiken?
55km/u ipv 40 maximaal dat die nu rijdt(met die slechte optrek)

Informatie over de scooter
Zip 4takt E4v3 2020 I-Get 6000km
Gladde vario bus, geen vario ring,
7,2 gram rollen
Malossi multivar
Nieuwe V snaar bij de 5500km
Nieuwe olie bij de 5500km

Ik ben hopeloos geraakt in dit project vandaar dat ik alle hulp kan gebruiken!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

zo wie zo zijn de Rollen te zwaar.
Tevens is de originele snaar bij een Normale Set Up de beste Vsnaar, zelfde geld voor het Luchtfilter matje .
BTW , is de lucht aanzuigslang ook vergroot ?
 
zo wie zo zijn de Rollen te zwaar.
Tevens is de originele snaar bij een Normale Set Up de beste Vsnaar, zelfde geld voor het Luchtfilter matje .
BTW , is de lucht aanzuigslang ook vergroot ?
Ik heb meegekregen uit dit form dat met deze setup (ecu en multivar) 7,5 gram beter was maar ik had liever een sneller optrek dus vandaar de 7,2 gram.
Oude vsnaar was versleten dus had die vervangen met een nieuwe originele
De luchtzuigslang is niet vergroot!
 
Last edited:
Ik zou eens 6,5 gram rollen per stuk proberen .
En wat optrekken betreft , dat heeft met de trekveren te maken , als de trekveren te slap zijn , grijpt de koppeling sneller aan , en vertrek je met te laag toerental .
 
Ik zou eens 6,5 gram rollen per stuk proberen .
En wat optrekken betreft , dat heeft met de trekveren te maken , als de trekveren te slap zijn , grijpt de koppeling sneller aan , en vertrek je met te laag toerental
Mijn doel was om met deze setup 55 te gaan rijden zoals andere met dezelfde setup. Ik zal 6,5 gram ook nog even gaan proberen, bedankt!
 
Hallo mensen van het forum!
Nog even een update over mijn probleem met de oplossing! Aangezien die nog niet gepost is..

Het probleem lag vooral bij het onderhoud van de zip, en ook een beetje aan het afstellen

Ten eerste heb ik 7,5 gram rollen laten plaatsen wat hielp met de topsnelheid.
Ook heb ik mijn bandenspanning weer in orde gebracht
Nieuwe luchtfilter
En motorolie ververst!

Hierdoor bereikte de scooter een top van 54 wind mee en 50 zonder windje mee!

Zelf raad ik nog een aanzuigbuis aan waardoor de scooter een betere mengselverhouding heeft tussen lucht en benzine waardoor de scooter nog een betere top en optrek heeft!

Gr Achy
 
Back
Top