This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zich zelf dood gereden tijdens achtervolging eigenschuld of nie

Lucy said:
Die stome Tyfuswoute moeten een eind opflikkeren want `t wordt steeds erger!! Dat is toch niet normaal dat iemand zich dan doodrijd? Achtervolgingen moeten afgeschaft worden!
Idd..hij doet hetzelf.
Je moet met je rotkop ook niet wegracen voor de politie. Stoppen betekend stoppen, en als je dat niet doet is het je eigen stomme schuld.

Ik zou zeggen; gerechtigheid. Een overtreding is een overtreding, en die moet bestraft worden.
Mijn medeleven gaat uit naar de familie en nabestaanden, die verdienen dit niet. Maar voor hem zelf is dit net goed.

En achtervolgingen afschaffen? Het moet niet gekker worden! Pleeg je n moord en vlucht je, mogen ze je niet achterna wat ojee stel je voor je vliegt uit de bocht. Kan wel merken dat hier veel 16 jarige, alleen aan zichzelf-denkende, wereldvreemde pubertjes rondlopen zeg...
Hoop dat jullie het begrip normen & waarden beter snappen rond jullie 18de.

*edit
Zag net pas dat er meerdere paginas waren.. en bennik alleen maar meer pissed.
Wat zitten n stel van jullie nou te blaten over dat de politie niets nuttigs doet? Loop je de hele dag achter ze aan ofzo? Wat weten jullie dr nou van!?
Als n motoragent naast je komt rijden en zegt dat je moet stoppen, dan stop je. Of je nou op je moeders spartamet of op je 6000eurie kostende project rijdt, je stopt. En doe je dat niet, dan dwingen ze je om te stoppen. Of dat nou met een zwaailamp of met een maatje 44 motor laars is.

Wie niet horen wilt moet voelen!
 
Last edited:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2004/07_juli/09/binnenland/0709_dode_na_achtervolging_1800.xml

kijk wat voor brommer het is volgens mij een 180 ;-)
 
triest allemaal maar eigen schuld.
Toch scary als die 2 gasten de dag daarvoor bij je zaak/werk een SR2000 komen afhalen en dan die andere gast op de runner erachteraan.

Zijn hoogst waarschijnlijk die 2 gasten geweest, was idd een gestolen motorrunner met bromfietsplaatje. Collega van me had em zien liggen op de leyweg.

had iig een 'foute' kop die gozer.. maar dat boeit nu niet meer
 
Hoe weten jullie nouw dat die runner 180 gestolen was ik zie wel vaker eerlijke runner 180's rijden met bromfiets kenteken, die jongens zaten misschien wel fout omdat ze op een motor scooter weg reden maar dat maakt hun nog geen dieven en dat van dat ze getint waren zijn alleen voor oordelen ik vind het erg voor de familie van die jongens al zaten ze fout.
 
Beter word dit topic gewoon gesloten meeste wat hier staat is toch gewoon stom gelul :| oke die jongen heeft fouten gemaakt door stopteken te negeren maar daarmee verdien je de dood toch niet mensen kom op zeg die gast was pas 18 had ze hele leven nog voor hem zoiets wens je niemand toe, iedereen maakt wellis fouten.
 
Mensen die door gladheid de controle verliezen en verongelukken verdienen dit ook niet, maar als je met 2 man op een scooter in de stad weg probeert een getrainde motoragent kwijt te rijden roep je het toch iets meer over je af.
Ik vind het dan ook te simpel om over respect e.d. te praten en niet de stommiteit van de bestuurders in te zien.
Verder wat de politie betreft; alles wat jij kan met een scooter kan een motoragent zeker met zijn machine. De limiet ligt dus meer waar jouw kunsten ophouden dan waar de politie moet ophouden. De politie moet hier dus wel mee oppassen en kan dus snel te ver gaan, zeker wanneer je achter een onervaren bestuurder zit.
 
Ik vind dat sommige replys hier echt het niveau hebben dat nog lager ligt als de gemiddelde hondendrol.

Deze dudes zaten gewoon fout, en hoe je het ook went of keert, het is hier gewoon eigen schuld dikke bult. Wat dan als je met je zusje oid op tram 6 staat te wachten en deze idioten parkeren even tegen je aan, omdat ze probeerden weg te rijden voor motorpolitie? Ik ben van mening dat het nog goed is afgelopen, als heel dat hok vol stond met mensen waren er waarscijnlijk nog meer doden en zwaargewonden geweest.

Sommige replys hier getuigen van een bijzonder laag IQ. Het boeit helemaal niks of deze kerels van buitenlandse afkomst waren, of ze op een gestolen runnert reden e.d. Het gaat erom dat ze een stopteken meerdere malen negeerden en daarmee zichzelf en anderen ernstig in gevaar brachten. En deze gozers, in ieder geval de bestuurder, verdient naar mijn mening absoluut geen medeleven oid.

En dan nog dat gezeik op de politie. Ik vind dat die hier goed gereageerd hebben. Mensen die niet luisteren naar een stopteken moeten achtervolgd worden. Erg jammer van deze tragische afloop, maar voor hetzelfde geldt lukt het de motoragent wel om ze klem te rijden, en dan heeft hij goed werk verricht. Het slaat echt nergens op dat sommige mensen het nodig vinden om termen als "kkjoden en tyfuswouten" gebruiken. Die deden op dit moment erg goed hun best om deze achtervolging tot een goed einde te brengen. Zoals je wellicht hebt gehoord in het geluidsfragment is de motoragent ook behoorlijk overstuur van het gebeurde. Veroorzoorzaakt door 2 ellendelingen die zich niet aan de regels konden houden :L
 
Ik betwijfel of deze meneer zo n mooi leven voor zich had.. ik hoor de woorden 'onafgeronde vmbo', 'werkloos', 'kansarm', 'dubbele uitkering' en 'illegaal verblijf'...
Vooroordelen? Jup.. maar wel op deze samenleving gebasseerd *D

Er zat hier maar 1 iemand fout, en dat was die gast die zichzelf goed heeft afgestraft. Er zijn regels in dit land, en of je nier nou wel of niet legaal bent, daar hou je je aan. En zo niet.. dan is de politie ervoor om je op je vingers te tikken. Gelukkig deed deze jongeman dit zelf, want als ze hem hadden gepakt was hij er met een proces verbaaltje en kopje lauwe koffie vanaf gekomen.
Dan is het toch juist goed afgelopen? :X
 
TresurP said:
Ik ben van mening dat het nog goed is afgelopen, als heel dat hok vol stond met mensen waren er waarscijnlijk nog meer doden en zwaargewonden geweest.

van 't RTL Nieuws:

Tramhokje
De scooter reed vervolgens het trottoir op maar de bestuurder zag het tramhokje voor lijn 6 niet en reed er dwars doorheen. Enkele personen bij de tramhalte raakten gewond door de klap.
 
Tja wat moet ik hierop zeggen. Het is natuurlijk heel triest dat die jongen is gestorven. Ik negeer ook wel eens een stopteken....maar ik zal dat NOOIT en ook NOOIT doen met iemand achterop of als ik hierdoor anderen in gevaar breng. Ik zal ook NOOIT als een gek door de woonwijk gaan rijden. Ik ben liever heel veel geld of me scooter kwijt dan dat ik mezelf of een ander dood rij of verwond. Dat had deze jongen ook wel mogen bedenken, want ik denk dat hij gewoon te ver is gegaan met zijn poging te vluchten.
 
eigenlijk is het allemaal heel makkelijk praten...
je rijd op een opgevoerde scooter en politie van tegenwoordig neemt je scooter in beslag omdat dit hun opgedragen wordt.
natuurlijk rij je door want je scooter wil je niet kwijt, je kan zeggen, ja je kan je bedenken dat je jezelf doodrijdt, maar in dit soort situaties kan je nauwelijks nadenken, en helaas zie je nooit de dood aankomen tenzij je wordt vermoord uiteraard.
als ik word achtervolgt word met iemand achterop zet ik altijd mijn passagiers verderop af, ten eerste zodat ik sneller ga, ten tweede voor meer controle en ten derde uiteraard voor zijn of haar veiligheid.
een stoep oprijden is ook niet echt bepaald slim maar ja, de een denk tog meer na dan de ander, maar je verwacht nooit van te voren dat je dood gaat, je eigen dood valt gewoon niet te voorspellen.
daarom vind ik het ook aan de ene kant goed dat scooters kenmerkplaten krijgen waardoor ze je adres kunnen op sporen en dus geen gevaarlijke oplossing aangaan die mensen in gevaar kan brengen, aan de andere kant zal de politie de kenmerkplaten gebruiken om scooters gewoon in beslag te nemen.

eigen schuld? tja wie zal het zeggen.... de schuld van de politie... misschien...maar hun doen ook gewoon hun werk...ja tog?
 


met gevaarlijke oplossing bedoelde ik achtervolging XD
 
NEEHEE je rijdt niet op een scooter je rijdt op een motorfiets zonder kenteken!!! Ik begrijp ook niet dat mensen dit gaan vergelijken met je projectscooter op straat rijden en dan wegrijden. Dat is een opgevoerde scooter. Als je dan op een Runner 180 wil rijden zet er dan een kenteken op. Zo verneuk je weer de hele reputatie van de scooter & motorscooter. Ik zie er zelf eigenlijk alleen maar voordelen in trouwens het rijden met kenteken.
 
Stel het was een 50cc mhr ofzo. Dan nog als ze weg rijden brengen ze ANDEREN in (levens)gevaar. Die gasten moeten gewoon zwaar aangepakt worden.

Ik las hier ook dat ze (politie) criminelen moet vangen i.p.v scooter mannetjes. ONZIN, er rijden Zoveel criminelen op gestolen scooters dat wil je niet weten. de politie kan niet ruiken of het een normale scooter dude of een crimi is.

Dat die gozer overleden is, tja opgeruimd staat netjes. Jammer dat andere daar schade van hebben geleden.
 
D@ve said:
Als je dan op een Runner 180 wil rijden zet er dan een kenteken op. Zo verneuk je weer de hele reputatie van de scooter & motorscooter. Ik zie er zelf eigenlijk alleen maar voordelen in trouwens het rijden met kenteken.

De reden dat ze geen kenteken hebben is dat de motorscooters gestolen zijn. In Woerden rijden ook van die je weet wel figuren de hele dag patserig langs alle scholen zonder helm en volle snelheid over fietspaden en door steegjes enzo. Er is daar ook vaak rollerbank en vaak is de politie ook naar ze opzoek en achtervolgd ze, maar meestal kunnen ze ze niet pakken omdat ze te gevaarlijk rijden.

Dat ze gestolen zijn kun je wel aflijden als ze er geen kenteken op zetten, ze komen dr zelfs voor uit dat ze 'm gestolen hebben.

Mja, ben blij dat ik niet in Woerden woon, want het is echt erg daar ..
 
Tsja wat valt hierop te zegge

Tis jammer dat er doden vallen , maar aan de andere kant is het idd zoals meeste zeggen ze eigen rot schuld

Hier zijn jaartje geleden 2 getinte jongens op een gejatte scooter achternagezette en dat eindige met : 1 dode en andere zwaargewond ( tegen boom aan gereden )

Tsja ik ga mee met de meeste: Stop gewoon jij zit fout! de politie doet ze werk! dus eigen rotschuld
 
ik vind helaas nergens een contact email adres ofzo op de website van rtl5.. iemand toevallig wel?

enkel voor tv-opnames en die shit.. ik heb namelijk een mooie brief klaar