zich zelf dood gereden tijdens achtervolging eigenschuld of nie

die politie agent heeft tog eigenlijk nix gedaan, behalve dan het achtervolgen.

Die gast reed zelf de stoep op en lette toen nie op en knalde tegen dat hokkie aan. Dus vind ik dat het zijn eigenschuld is en al die replies van ** politie enzo erg dom!

Het is natuurlijk jammer dat dit soort dingen moeten gebeuren, en met de dood bestraft worden. Ook is dit jamer voor alle anderen omdat ze dit vast als argument gaan gebruiken voor besprekingen over leventijd en snelheid en dergelijke
 
ik word er scheitziek van.... die *** juten doen niks anders als brommers oppakken blabla... ook al rijden ze lekker rustig...

pak het dan anders aan ofzo....

en ja ik rijd ook weg.. en nee... ik heb geen medelijden met die kerel...
 
medelijden met die kerel, nee ook nie egt, het is gewoon erg dom en zijn eigenschuld. Daar kun je wel over discuseren maar toch is het gewoon de waarheid.

Je kan wel zeggen dat hij opgefokt werd door die politiemotor en drom door de stress het hokkie nie zag ofzo maar tog moet een politieman dan iedereen zo laten lopen. Eraf trappen oid nee chers nie, maar achtervolgen, wat moet een politie agent anders?
 
Eigenlijk kan ik geen van beide gelijk geven... De jongen weigerde een stopteken en ik zag net op het nieuws de scooter liggen op het gras , en het zag er naar uit dat het een 180 was..

Maar de politie jaagt liever achter snelle scootertjes dan achter diefjes en baronnetjes :|

Maar de agent die hem achtervolgd heeft zal hier wel een trauma aan overhouden en dat had ie zeker niet gewild , hij wilde wss óf de scooter/motorscooter in beslag nemen óf een fixe bon , maar echt geen kapotte scooter + overlede bestuurder + ander zwaar gewonde + een compleet kapot bushokje.
 
jah echt he....haha grappig om te zien hoevaak jullie met ze alle 5 keer achter mekaar hetzelfde zeggen :D:D....dat het een 180 cc runner is....in den haag...je kent dat lied wel....DHC - 180 cc....zou het die kerel zijn...hehehe vast niet...
 
De meeste agenten kunnen wel inschatten wanneer ze een achtervolging moeten beeindigen.

Bij "blik op de weg" zaten ze toen achter een bromfietser aan maar die reed zo hard een woonwijk in dat ze maar gestopt waren met achtervolgen.

Dus ik weet niet hoe het daar gegaan is en of er veel mensen in de buurt waren, waardoor de situatie gevaarlijk werd...
 
antonrox said:
Maar de agent die hem achtervolgd heeft zal hier wel een trauma aan overhouden en dat had ie zeker niet gewild , hij wilde wss óf de scooter/motorscooter in beslag nemen óf een fixe bon , maar echt geen kapotte scooter + overlede bestuurder + ander zwaar gewonde + een compleet kapot bushokje.

En dat is nou precies de inschatting die een agent moet kunnen maken.
Ga btw nou ook niet liev leuk en aardig doen over de gemiddelde politie agent, want ik heb er meerdere gesproken die wel even meedeelden dat ze zolang achter iemand aan blijven zitten totdat hij/zij zich 'kapot' rijd.

Appart topic eigenlijk, zolang de agent de bestuurder niks heeft gedaan is het ALTIJD zijn eigen verantwoordelijkheid.
 
Ten eerste vind ik het erg vervelend dat deze jongenman is overleden!

Ok zo te horen was HIJ fout, een stopteken negeren is niet slim maar ik geef ook toe dat ik ook niet zou stopppen denk ik.......

Ik weet niet HOE hij door dat hokje is heen gereden maar zo te zien moet ie dan flink van de weg af zijn gedwaald en had klaarblijkelijk geen controle over zijn scooter.

Ook vind ik het erg vervelend dat de bijrijder er ernstig aan toe is, deze persoon zat immers achterop de scooter en was dus in principe weerloos.

De politie is ook niet heilig.......
Ok ze zitten achter een scooter aan.
Is niets fout aan omdat ze je nu eenmaal mogen controleren.
Dat deze jongenman zich op voelde gelaten oid en vluchtte kan ik begrijpen, dat hij vervolgens verongelukt kan ik de politie niet aanrekenen tenzij ze hem hebben aangereden WAARDOOR hij ten val is gekomen.

Conclusie van de topictitel:
Vervelend voor deze jongen man, toch grotendeels eigen schuld, politie is niet heilig maar kan je hier absoluut niet voor laten opdraaien!

Familie en vrienden gecondoleerd.
 
Auguste said:
Daar ga je makkelijk van uit zeg, pleuris aap.

Ik kan op dat fokkin schermpje van 40 bij 40 ook niet een Runner180 constateren hoor..

//edit// Ik hoor nu ook van andere kanten dat het een Runner180 was..

Alsnog vind ik dat je wat voorzichtiger mag zijn met je mening, fock vooroordelen..Deze jongen is gewoon net dood gegaan.. Ik zou ook niet dom gaan blaten als dit topic over jou ging..

hij zegt zelf dat hij het zag gebeuren....:rolleyes:
 
Pronk said:
En verder is iedereen hier lekker schijnheilig bezig, alsof jullie altijd zullen stoppen voor een stopteken? Als ik een stopteken krijg met een scooter met een setup van 5000 euro, mooi dat ik wegrij hoor.

Dat bedoel ik, en zo zijn er nog wel veel meer hier -:- Oa ik !
 
het was die jonge zijn eigen schuld maar hier in amersfoort komt de politie ook naast je rijden met een motor als heb je een orginele scooter zeggen ze dat je moet stoppen anders trappen ze je er af dat is toch ook niet normaal, en hier achtervolgen ze echt wel tot ze je hebben of er iets gebeurt en is al een paar keer een motor agent gevallen tijdens achtervolging

popo2.jpg


als je goed kijkt zie je een motor op zijn zij liggen en daar zit nog iemand op
 
Lol , das bij het rode paadje...op sommige dagen kan ik me voorstellen dat de politie komt om mensen eraf te trappen :P

Verder heb je wel gelijk, politie is hier af en toe heel wel heel erg gedreven om iemand te pakken.Mensen die zo rijdend door een fiets agent aan hun arm er vanaf getrokken zijn terwijl ze met 50 langsreden zijn niet op 1 hand te tellen...levensgevaarlijk.
 
Is net niet te zien maar naast ons (de camera) staat een paaltje die hij heeft geraakt dit was tijdens een grote rollerbank controlle.
 
ja hier kon je gewoon op wachten.
als je 1 keer op het bankje geweest bent dan doe je de 2de keer er echt alles aan om te ontkomen. zelf ben ik ook achtervolgd nadat ik een stop tegen had genegeerd maar dan gaat je hardje tochw el wat sneller kloppen. je neemt veel meer risico's enz enz. dan kun je hier dus op wachten.
 
ik word altijd echt woest ervan, als ik lees dat ze zeggen van ik schop je van je scooter af, dan is er echt de neiging om te gaan flippen hier:p maatje van me was er ook gewoon afgekickt, dan ben je als agent toch ook brainfucked

verder zou ik ook zijn weggereden als ik een dure setup had, anders ben je toch alles kwijt, alleen zonde dat zoiets zo eindigd...

en mijn mening over de politie, daar begin k geen eens over, sta op 0 warnings points, wilk graag zo houden:p
 
blackX De twee waren vrijdagmiddag gesignaleerd door politiemensen die betrokken zijn bij het scooterproject Brom Normaal said:
Ze reden zelf al met hoge snelheid over de weg heen voor de achtervolging. Misschien was het ongleuk ook wel gebeurt zonder achtervolging van de agenten. Maar dat zal je nooit weten. Het is in ieder geval het makkelijk om gelijk een schuldige aan te wijzen. Ik denk dat niemand dit had gewild.

Verder is het wel een zware straf voor een fout, ik vind het wel kote voor het dodelijk slachtoffer, maar ook voor de mensen die gewond zijn geraakt omdat zij daar toevallig aanwezig waren.
 
eraf trappen is soms noodzakelijk..... wanneer je als agent iemand achtervolgt die niet wil stoppen en steeds harder/gevaarlijker gaat rijden heb je 2 keuzes; je breekt de achtervolging af of je dwingt hem tot stoppen dmv een welgeplaatste trap

wanneer je de eerste optie pakt denkt de berijder dat het wel erg makkelijk is om weg te komen en zal dit bij een volgende controle wéér doen, ook al zijn vriendjes horen natuurlijk hoe makkelijk het zoekrijden is...... trap je hem eraf dan denkt ie de volgende keer wel 3x na voordat ie wegrijdt
 
Mja zodra jij een gevaar voor de rest vormt mogen ze volgens mij gewoon dwingen te stoppen doormiddel van een welgemikte trap..

Ik ga ook niet stoppen denk ik als ik een motorwout ziet , maar als ie me kickt klaag ik um wel aan met zoveel mogelijk advocaten :*
 
gelukkig.. k ben niet de enige die anders denkt dan de eerste posters..:)

om eff nog bij te vullen op wat Pronk zei, ik zou idd ook niet zomaar stoppen met een scooter met een dure setup, maarja rijd je door... dan moet je wel de verantwoordelijkheid nemen.. je weet zelf dat je risico neemt..
je kán ontkomen.. je kán verongelukken.. je kán andere in gevaar brengen...enzo.
oftewel één voordeel met meerdere nadelen...

ach als ze je eraf trappen, mét een goede reden.. tjah balen maar eigen schuld.. je kan dan alleen proberen ze aan te klagen, maar hun niet de schuld geven wanneer je bijv. hard over de stoep heen rijd..
 
Back
Top