This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zich zelf dood gereden tijdens achtervolging eigenschuld of nie

Het was een gestolen 180-er,en ze waren de buurt aan het afstruinen naar mooie mp3 en dvd ,andere voorvork erin,passagier weer oplappen en weer pieken maar
 
AG jah... er zijn gewoon wetten en als je je daar niet aan houd wordt je gepakt....
Als je een stop teken krijgt, en doorrijd. dan gaan ze achter je aan. Vaak ga je dan linker rijden en op een gegeven moment is er kans dat je andere personen in gevaar brengt, dat willen ze voorkomen, dus moetten ze je stoppen, en bij een scooter is dat niet zo gemaakelijk dus blijft er maar een ding over, er af trappen.
 
:L
Stopteken = STOPPEN

En btw, de politie is misschien wel irritant oid met rollenbank-acties ed. maar het is echt niet zo dat dat het enige is wat ze doen. De laatste tijd lossen ze ook grote criminele zaken op, pakken verkrachters etc. etc.
Dat zon kneus zich te pletter rijdt omdat hij semi-stoer weg rijdt na een stopteken is eigen schuldt dikke bult. lmfao
 
allemaal geblaat hier...
waarom kunnen jullie niet eerlijk zijn?
wat er is gebeurd is vreselijk.
voor ons (scooterpeople) voor die jongen, voor die ouders, voor ze vrienden buren kennisen voor de betrokken agenten de mensen in het bushokje en voor ze maatje 8erop.
dit is echt niet topic waardig op deze manier.
en dat die gozer op een 180 runner reed maakt geen fuck uit want er zijn zat forummers die ook weleens met hun "project" de straat op knallen.
ik zelf rij ook zoveel mogelijk weg maar als er geen weg meer uit is stop ik gwoon.

en de politie staakt een achtervolgen direct op het moment dat het voor de voortvluchtige en politie en omstanders te gevaarlijk wordt.
dit was dus een "normale" politie 8ervolging met helaas een tragies einde.....

*******gecondoleerd*******
 
btw, wat jasper enzo zeggen dat eraf trappen mag als je een stopteken negeert enzo, is onzin. Zelfs als je op de vlucht bent voor iets veel ergers mag de politie je niet van je scooter aftrappen, ze zijn niet voor nix fakking 4 jaar getrained in mensen aanhouden / klemrijden.

En nog wat, als ik met mn onopgevoerde scootertje naar school rijdt, en er is weer es rollerbank, en zo'n motoragent komt naast me rijden en gebaard me te stoppen, en ik stop, dan wordt ik behandeld als een of andere fakking crimineel, "nu ben je het haasje'', en "rij jij maar even lekker mee naar de rollerbank" is tegen mij gezegd, dan denk ik ook wie de fok dnek je wel niet dat je bent kankerambtenaartje...
 

mzzz en voorzien zijn ven een getinte bestuurder nou wil ik niet de moraal ridder spelen ofz .
maare dit lijkt me wel een erg voorbarige conclusie
 
ik vind het erg wat er is gebeurd alleen vind ik het aan de ene kant wel z'n eigen schuld en aan de andere kant weer niet. hij had in principe moeten stoppen ja, maar de politie gaat wel altijd erg ver (en vooral meneer de motor muis) en die hadden hun niet zo lang achter na hoeven zitten. en ja het was een runner 180 met brommer plaatje. maar dit betekend niet die grote achtervolging met helaas slechte afloop. ik ben zelf ook pas geleden bijna van m'n scooter afgetrapt en dan gaat je hard tog wel een stukkie harder pompen en de agressie komt wel tot een heel erg hoog niveau. waarom ik vind dat de politie mensen niet van hun voertuig af mogen trappen is heel simpel: als hun dat doen is het gewoon pure poging tot doodslag en/of (zeer) ernstig letsel. het stoppen van een (in hun ogen asosiaal rijdende scooter) kan ook op een hele andere manier dmv weg blokkades die vanuit de verte al te zien zijn en dus niet net na een onoverzichtelijke bocht oid. maar mijn condoleanses aan de familie e.d van de overledenen. en ik hoop dat de politie nu eens inziet dat het achtervolgen zeer ernstige gevolgen kan hebben en dat als ze die gasten hadden laten gaan misschien wel helemaal niemand gewond was geraakt
 
idd, ding was ws gejat en daarom gingen ze ervandoor en dan is het verdiend dat het misgaat hoor. Aanpakken dat tuig. En niks 'scooter' maar 'motor'!
 

kan zijn dat jullie meer weten als wat er in dit artikel staat, maar volgens dit artikel is niet bekend wie het voertuig bestuurde.

Mijn mening.

Ik kan goed begrijpen dat je geen boete/straf wilt, en dat je hiervoor wegrijd. Dat de politie je dan achtervolgt, dat weet je, dus de bestuurder wist dit maar al te goed. Dat je dan zover doorgaat, dat je een zwaar ongeluk krijgt, kan ik dan weer niet begrijpen.

Wat ik echter NIET begrijp, is dat je met een passagier achterop er ook al aan denkt weg te rijden. Je weet de risico's, en dat je die neemt, om je boete te ontlopen, alah.., maar dat doe je niet met een onschuldige, die de dupe kan zijn van jou acties.

Daarom heb ik dan ook totaal GEEN respect voor deze jongen, en het is weer eens een voorpagina-artikel over scootergebruikers, met een (pas op voor w-points) minder prettig tintje.

:L
 
Wat wel een beetje vergeten word is dat het niet de jongens zijn als 'wij' met een vreemde scooter hobby, maar dat het gewoon dieven waren die voor het zelfde geld jou scooter stelen. Of zelfs daarmee door een bushokje reden.
 
Die jongens waren verkeerd bezig en verdienen daarom aangepakt te worden... maar aan de andere kant moet de politie weten wanneer ze moeten stoppen met achtervolgen.

maar dan kan je het ook weer zo bekijken : Als de politie al snel kapt met achtervolgen, en iedereen weet dat ook... dan waagt iedereen zijn gokje wel, omdat de kans dan veel groter is dat je er gewoon mee weg komt.

Dus ergens denk ik ook gewoon : eigen schuld, als je met iets fouts bezig bent weet je wat de gevolgen kunnen zijn... al helemaal als je em smeert na een stopteken
 
Runner 180? Hehe... Sorry, maar ben daar bij Leyenburg eens achterna gezeten door deze runnert! Lijkt er iig ernstig op...roofbende was dat. Toen met 2 stuks anti's erop...dus zo verschrikkelijk vind ik dit stukje niet 8P
 
nie alles gelezen en ook niet gezien of het al gepost is maar op fok stond dat het 0t0dieven oid waren...
iig uit dat verhaal heb ik geen echte medelijden! sorry
 
motherf*ckers

en dan vinden de wouten het gek dat we ze niet moeten geluk dat ze mij niet pakken met me 125-ger
 
Ten eerste

NIEMAND, EN OOOK NIEMAND VERDIENT HET OM ZO TE STERVEN

al reed die jongen verkeerd en weg van de politie, hij had daar nie voor hoeven sterven. 18 jaar oud. EN die opmerkingen van GETINTE bestuurder en al die racistische opmerkingen zijn schandalig. :|

gecondoleert en mijn medeleven voor de familie van dat kind
 
trieste zaak ...

langs de ene kant heb de politie gelijk, hij had maar moeten stoppen , je scooter kwijt of een boete is heel erg onaangenaam , ik ben er ook zwaar pissed om geweest , maar t'is niet het einde van de wereld , flikken volgen tenslotte ook maar standaard procedures, ze verzinnen heus niet alles op de moment hoor , en moest hij dan zijn weg gekomen met een of ander omatje d'r handtas dan had het ook geweest kankerwouten doen nix aan de criminaliteit, t'is een beetje ene mes dat langs 2 kanten snijd ...

langs de andere kant verdient niemand het om zo te sterven, maar ik vind het ook van dit oogpunt niet de schuld van de politie , gast had nu de brute pech dat het zo afliep , maar voor hetzelfde geld had hij uitgegleden op gras of had hij zelf kunnen ontkomen ...

naja, gwoon trieste zaak , had niet mogen gebeuren ...
 
Freezer:Volgens mij waren ze autos aan het leeghalen, lijkt me aardig om daar wat aan te doen.

dit is trouwens niet waar.



De politie had gedaan wat ie moest doen, dat klopt.
maaar dat er hier in dit topic wordt gezegt eigenschuld kan ik me nog voorstellen..
maar opmerkingen zoals dit

Het was een gestolen 180-er,en ze waren de buurt aan het afstruinen naar mooie mp3 en dvd ,andere voorvork erin,passagier weer oplappen en weer pieken maar |(

zijn egt triest, en kinderachtig
 
Waar gaat dit in hemelsnaam nog over t is toch heel simpel, die gasten waren gewoon in overtreding en volgden de regels van de politie (stopteken) gewoon niet op.

Alles wat ze deden was hun eigen verandwoordelijkheid zei kozen ervoor om weg te rijden. Het was dus ook zijn eigen verandwoordelijkheid en het is nu zijn eigen schuld dat ie dood is.
 
mja idd.....beetje jammer voor die kerel dat ie z'n lesje niet echt heeft kunnen leren...maar ik kan er iig niet wakker van liggen.....

ps:

liggen jullie er ook zo wakker van dat die kerel laatst werd doodgeschoten door 2 lui op een brommer!!!!!! ik vind het schandalig.......ze hadden toch wel even rekening mee kunnen houden dat ze niet de enigste zijn die brommer rijden.....hele reputatie van brommerrijdend nederland weer aan gort....ik vind het een SCHANDE