Zelgemaakt luchtfilter zo groot als powerfilter

Erwin280

Well-Known Member


Ik heb weer es een ideetje. Heb al iets ff snel met paint gemaakt. Ik heb een grote luchtfilter op mijn carterkap en dat ziet er niet echt mooi uit. Een powerfilter is ook niet echt een oplossing dus ik dacht of je zelf een luchtfilter kon maken. Deze die je hierboven ziet is ong. een idee van wat ik heb. Alleen zou ie wel werken. Desnoots versmall ik het begin waar de lucht aangezogen wordt zodat ie neit al te veel zuigt. Of ik doe er een 2e filter in om het extra vuil buiten mijn crabarateur te halen. Nu is eigenlijk mijn vraag of het zou kunnen werken????

Dit is eigenlijk een oplossing voor het lelijke grote luchtfilter dat op je carterkap zit. Misschien iets voor cipher die zijn luchtfilter weg wou hebben??
Ik wil de binnenkant ook helemaal rond hebben zodat de lucht er beter door gaat.
 
Advertisement - register to remove this

mja , denk je dat dat er mooi gaat uitzien?

ik snap het probleem nooit van het luchtfilter , het is een onderdeel van de motor en een erg belangrijke ook , daar moet je niet mee klooien.

ik heb zo vaak meegemaakt dat er jongens waren die hetzelfde wilden doen als jij , en die zijn allen net zo lang aan het ouwehoeren geweest om zoiets voor elkaar te krijgen dat ze de scooter ermee hebben verneukt...

als je dan toch iets wilt maak dan een buis naar de buddybak en maak daar je filter in.

mja , ik vraag mij soms af waarvoor mensen nou een scooter hebben , voor vervoer om om elke dag het ding te versleutelen 8P
 
Zoiets heet hobby melf...

Maar, je kan denk ik beter een std luchtfilter van een andere scooter passenend maken. Kijk maar naar minarelli scooters. Daar zit het naast de cilinder...
 
melf #50 said:
mja , ik vraag mij soms af waarvoor mensen nou een scooter hebben , voor vervoer om om elke dag het ding te versleutelen 8P

ik gebruikte het eerst als vervoer,, nu niet meer.. zit in utrecht op school,, dus nu wordt het project.. (straat project) maybe ook meeting poep..

maar verder op dat lucht filter..

doe het anders niet, koop power filter en bouw die om,.. of buddy filter :):+
 
Buddy luchtfilter heb ik al geprobeert. Alleen door al die bochten tussen de luchtfilter en de carbarateur kan ie niet genoeg lucht aanzuigen. Heb al een extra gat gemaakt om lucht aan te zuigen alleen het helpt niet echt. Tussen de luchtfilter en de carbarateur zitten alleen al 5 bochten en op de aanzuigbuisjes 2 per buisje. Ik denk dat het best mooi kan worden ja. Aan een powerfilter ombouwen had ik ook al gedacht dat zou eventueel ook kunnen. En mij pa heeft een soort van iets dat ook lucht aanzuigt dus dan kan ik mijn zelfgemaakte luchtfilter en mijn orginele erbij houden tot ie even veel lucht zuigt.
 
Wout@SR said:
Zoiets heet hobby melf...

Maar, je kan denk ik beter een std luchtfilter van een andere scooter passenend maken. Kijk maar naar minarelli scooters. Daar zit het naast de cilinder...


mja , hobby is serieus , dit word gewoon niks....

het probleem is dat de carburateur gewoon op een lastige plek zit ..
 
Neemt hij het niet serieus dan ? denk het wel hoor. En hoezo word dat niks dat weet jij toch niet ? @ topicstarter: Beter pak je een orginele luchtfilter van een aerox ofzo en probeer je die passende te maken da moet zeker lukken ;)
 
Ikzelf wil een filter onderin mn buddybak maken. Als het even kan wil ik hiervoor een kant en klaar scooter- of kartfilter gebruiken welke past, en anders zelf wat prutsen.
Bij de praxis hebben ze in ieder geval genoeg slangen en buizen liggen (afdeling ventilatie en waterleidingen oid) voor de berbinding, aan 2 90-graden bochten zou ik genoeg hebben om van carb in de buddy te komen.

Denk bij het zelf maken van een luchtfilter niet alleen aan het voorkomen van het opzuigen van troep, maar ook water. Ikzelf zou liever voor een ontwerp als deze kiezen;
filter.gif
paint pwnage :W
Moet alleen nog ergens een filterelement tussen.

Het liefst zou ik mn luchtfilter onder mn treeplank maken, maar dan wordt de aanzuigweg denk ik te lang.
 
AeroXJunkii said:
Neemt hij het niet serieus dan ? denk het wel hoor. En hoezo word dat niks dat weet jij toch niet ? @ topicstarter: Beter pak je een orginele luchtfilter van een aerox ofzo en probeer je die passende te maken da moet zeker lukken ;)

het word gewoon prutsen , heel simpel...

ik zou me eerder richten op een ander spruitstuk , minarelli spruitstukken passen ook , mischien even subfram aanpassen ...
 
das net zoals die goedkope powerfilter van 10 euro ook met een glaasje eromheen. En als je hem eventueel toch wou inbouwen in je buddy kan je misschien ook een tomos luchtfilter gebruiken. Die is maar L 10cm B 3cm D 5cm. Die is heel klein dus. Alleen of ie goed zou werken?? Carbarateur opnieuw afstellen moet zowiezo alleen dat valt wel mee om af te stellen. Misschien koop ik wel zo'n powerfilter dan maak ik hem wat dichter zodat ie minder zuigt en een filtertje ertussen en proberen.
 
Je kan natuurlijk ook een Vespa ciao filter nemen, die passen erop.
Maar of dit geen beunhaas oplossing is :p
Beter laat je het gewoon zo zitten, als je toch een project gaat beginnen kun je ook een powerfilter kopen, mits je setup daar natuurlijk goed genoeg voor is om het zo maar te zeggen.
 
Ik heb een doppler powerfilter gezien een grote rooie. Het is een dure van 35 euro. Die zuigt vanaf de bovenkant met een diameter van zo'n 6 cm. Alleen daar zou ook een soort van glaasje overheen moeten voor de regen enz. En wat voorn sproeier wou er dan ong. in moete wel een grote zeker. Er zit nu 85 in
 
Erwin280 said:
Ik heb een doppler powerfilter gezien een grote rooie. Het is een dure van 35 euro. Die zuigt vanaf de bovenkant met een diameter van zo'n 6 cm. Alleen daar zou ook een soort van glaasje overheen moeten voor de regen enz. En wat voorn sproeier wou er dan ong. in moete wel een grote zeker. Er zit nu 85 in

Bij die doppler zuigt ie maar met klein gat hor :) zit onder dat gaasje en filterelement een soort "prop", bij mij deed ie het zonder dat ik sproeier verwisselt had, maar volges mij moet je met dat filter iets van 2 sproeiers hoger, dus veel meer gaat je scooter dan ook niet dinken, filter ziet er mooi uit en je hebt een ietsies zwaarder geluid ;)
 
GoRiLlAz said:
Bij die doppler zuigt ie maar met klein gat hor :) zit onder dat gaasje en filterelement een soort "prop", bij mij deed ie het zonder dat ik sproeier verwisselt had, maar volges mij moet je met dat filter iets van 2 sproeiers hoger, dus veel meer gaat je scooter dan ook niet dinken, filter ziet er mooi uit en je hebt een ietsies zwaarder geluid ;)

Ten eerste dat glaasje is bullshit en je heb soiesoow wel denk een 100 sproeier nodig want met standaard had ik 86 en nu 104 (weet nog nii hoe die loopt maar ja klonk goewd) enne die doppler powerfilter heb ik self dan nu erop en dat is standaard met 1 gat erin van 10 mm diameter met rubber buisje erin en dat is gwoon zelfde as standaard (das gwoon kut dan mar ja)........,,,,,,,,,,

dus heb ik nu maar ff een 2e gat eruit getikt met schoevedraaier die er al klein btj door Doppler self erin is gefreest en dat buisj eruit en dan maakt ie goewd geluidj or:+

ChEeRs:+

FeLiX
 
Back
Top