Aanzuigrubber luchtfilter minaraly horizontaal keihard oplossing ??

Wie er veel met minaraly horizontaal scooters bezig zijn ken het probleem van het aanzuigrubber van de luchtfilter wel 9 van de 10x keihard en moeilijk te demonteren en te monteren ook zeer vervelend als je aan afstellen bent nu weet ik dat als je het in warm maakt onder de kraan dat het tijdelijk even soepel is maar daarna weer keihard wordt is er iemand al die hier ook al een oplossing voor op de lange termijn heeft gevonden zodat het soepel blijft ?? Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Uit pure ellende, maar een nieuwe besteld (12,-).

Als het al wat ouder, is er niet veel meer aan te doen. Eraf gaat wel met platkop schroevendraaier, maar erop.... Warm maken, invetten en klooien.

Rubber droogt uit, door warmte en dat is helaas niet te voorkomen.
 
Een nieuwe soepele erop zetten. Heb zelf de originele en die is nog steeds soepel.

Daarnaast moet je bij het afstellen de aanzuig buis laten zitten. En de luchtfilter bak los maken van de buis. Scheelt een boel gepruts.
 
Een nieuwe soepele erop zetten. Heb zelf de originele en die is nog steeds soepel.

Daarnaast moet je bij het afstellen de aanzuig buis laten zitten. En de luchtfilter bak los maken van de buis. Scheelt een boel gepruts.
Nou eigenlijk is dat idee meer een gepruts.. Uitrekken zal makkelijk gaan. Monteren word dan een rot klus.
 
Nou eigenlijk is dat idee meer een gepruts.. Uitrekken zal makkelijk gaan. Monteren word dan een rot klus.
Met een soepel rubber is dat GEEN gepruts. Die druk je zo weer in de filterbak. Elke keer de buis precies goed om de kelk doen en de klem plaatsen, dat is gepruts! Want geen ruimte.

Niet zo koppig doen.
 
Met een soepel rubber is dat GEEN gepruts. Die druk je zo weer in de filterbak. Elke keer de buis precies goed om de kelk doen en de klem plaatsen, dat is gepruts! Want geen ruimte.

Niet zo koppig doen.


Jij bent echt grappig.. Kerel ben bijna 41 jaar oud. Rijd sinds 1999 al een scooter. ( jij bent vast niet eens 26 :tearsofjoy:)
Heb in die tijd al genoeg ervaring met die scooters op gedaan.
Heb in die periode een rally lc gehad en 2 x een aprilia sr.
Heel dat minarell h gebeuren weet ik genoeg van.
Ik heb echter nooit problemen gehad om het luchtfilter op de carb te krijgen. ( of je moet niet die goedkope imitatie prullen erop zetten, maar gewoon een originele halen, of iets wat origineel is)
Zeker als je de juiste onderdelen gebruikt.. Die buis druk je zo op de lucht inlaat van die carb.
Gaat het wat lastiger, doe je een beetje vaseline aan de binnen kant. Dan plopt die zo erop. En niet vergeten om die span klem erop te zetten.
Daarna zit die als een huis.

Als jij duizend keer die buis uit je luchtfilter haalt, wat denk je dat er gebeurd.
Dan word die aansluiting helemaal lam en dan is de kans dat die weer los komt ook zeer aanwezig.
Als je hem gewoon op de normale manier erop zet is er niks aan de hand. Appeltje eitje.
 
Altijd die aannames en redenaties van een pond worst. Voor de beeldvorming, ik ben 36.

Als je duizend keer de buis uit de filter haalt kun je simpelweg niet afstellen. De keus is aan je zelf op welke manier je de filterbak demonteert. Bij een boel scooters is er simpelweg voor je hand geen ruimte om de klem op de kelk te plaatsen.

Ruimdenkend zijn en open staan voor andersmans adviezen lukt je wederom niet. Fijne dag Eurokit!
 
weken in WD 40

Wat is WD-40 en waar kan het voor gebruikt worden?​

WD-40 bevat een unieke formule die is ontworpen om roest en vuil te verwijderen, metaal te beschermen tegen corrosie en bewegende delen te smeren. Het product kan worden gebruikt om vastzittende onderdelen los te maken, bewegende delen soepel te houden en roest te verwijderen. Het kan ook worden gebruikt om rubber en plastic onderdelen te revitaliseren en te behouden.
 
Altijd die aannames en redenaties van een pond worst. Voor de beeldvorming, ik ben 36.

Als je duizend keer de buis uit de filter haalt kun je simpelweg niet afstellen. De keus is aan je zelf op welke manier je de filterbak demonteert. Bij een boel scooters is er simpelweg voor je hand geen ruimte om de klem op de kelk te plaatsen.

Ruimdenkend zijn en open staan voor andersmans adviezen lukt je wederom niet. Fijne dag Eurokit!

Dan haal je gewoon je helmbak eruit en kom je er nog bij.. Heb het nooit anders gedaan en het is altijd prima gelukt.
Gaat niet eens om aannames (misschien dat mijn schrijven zo bij jou overkomt)
Maar vertel je hoe ik dat zelf had gedaan toen ik zelf minarelli horizontaal scooters hebt gehad.
 
Back
Top