Zelfde probleem; stotteren bij vol gas

smonjirez

Well-Known Member
Hoi mensen,

Mn phantom heeft wéér kuren. Tijdje geleden begon ie te stotteren op vol-gas, toen werd me aangeraden; nieuwe bougie en nieuwe bougie-dop (heb er niks aan veranderd onlangs, rij al zowat een half jaar zo en hij deed het altijd prima (dr70 rpm, 17,5mm dellorto, p1 vario, s6 inlaatsetje, std. filter ontgrensd)), naja daarna deed ie het weer prima, maar sinds een paar dagen heb ik weer hetzelfde probleem. Valt me wel op dat het een stuk erger is wanneer ie warm is en het licht regent. Als ie net start kan ik hem gewoon vol gas los trekken. Waar kan t aan liggen? Valse lucht / afstelling / ontsteking ofzo? Want zó koud is het nou ook weer niet...
 
Advertisement - register to remove this

De kans dat je big-end lager kapot is is klein, maar bij Jos kunnen ze dat ook wel zien en/of meten neem ik aan (Voelen is erg moeilijk aangezien je de drijfstang precies recht (Haaks op het lager/de as) moet houden).

Als je een kaal (en schoon) blok levert zal het volgens mij een euro of 50 kosten (ex. materialen zoals lagers), tenminste...ik las/zag laatst ergens zoiets staan...

Google:
In 2007: Fred Motoren 50 euro, Jos Dijkman 40 euro
 
Hmm ja da's idd ook een optie. Ik weet niet wat ze rekenen voor zo'n klusje + het weer monteren van een krukas? (vorige keer heb ik het zelf gedaan maar 't is zo'n gedoe zonder goeie werkplek etc.)

heb er ook een krukas in laten zetten. doppler p10 krukas, op de site staat 90 euro betaalde er op de lijst 100 voor ? :S maargoed totale kosten voor krukas + lagers en keerringen 190 euro kreeg wel nieuwe bouten set van 9 euro ofzo . had nog ff gevraagd hoeveel het koste als ik een leeg blokje meenam en dat was 50 euro. dus echt alles eruit keerringen krukas alles :)
 
Pff duur.
Mja het enige waarvoor ik eigenlijk echt bij dijkman moet zijn is om m'n lagers eraf te laten trekken... Als het zoveel kost ben ik wel bereid de rest van m'n blok eraf te slopen en maar ff een dagje bezig te zijn met m'n krukas etc. er weer op te zetten. Toch vind ik het raar dat de meest waarschijnlijke oorzaak voor dit m'n krukas lagers zijn :p.

Ik had er eerst C4 lagers met stalen kooi in zitten. Is het misschien handiger om op kunststof kooi-lagers over te gaan met die s6r ivm wrijving ofzo? Enne, nog belangrijker, kan ik die ook wel een tijdje boven het fornuis hangen zodat ze mooi om de krukas heen vallen? Dat was de laatste keer namelijk écht wel nodig toen k mn krukas monteerde...
 
Toch vind ik het raar dat de meest waarschijnlijke oorzaak voor dit m'n krukas lagers zijn :p.
Tja, als je niks beters weet waarvan je zegt "Ja dat is het" dan zou dat het weleens kunnen zijn.

Lagers met kunststof kooi maakt niks uit wat wrijving betreft, als je echt goede lagers wilt moet je keramische lagers kopen, maar die zijn wel iets duurder:p

Wat hitte betreft zou ik het niet weten, boven het vuur lijkt me iig geen goed plan aangezien dat richting 600 graden gaat of zo, ik heb zelf mijn lagers op een warmteverdeler verwarmd (lagers met stalen kooi), maar dat lijkt me wel een oplossing zolang je ze niet te heet stookt.
 
Back
Top