Zelfde probleem; stotteren bij vol gas

smonjirez

Well-Known Member
Hoi mensen,

Mn phantom heeft wéér kuren. Tijdje geleden begon ie te stotteren op vol-gas, toen werd me aangeraden; nieuwe bougie en nieuwe bougie-dop (heb er niks aan veranderd onlangs, rij al zowat een half jaar zo en hij deed het altijd prima (dr70 rpm, 17,5mm dellorto, p1 vario, s6 inlaatsetje, std. filter ontgrensd)), naja daarna deed ie het weer prima, maar sinds een paar dagen heb ik weer hetzelfde probleem. Valt me wel op dat het een stuk erger is wanneer ie warm is en het licht regent. Als ie net start kan ik hem gewoon vol gas los trekken. Waar kan t aan liggen? Valse lucht / afstelling / ontsteking ofzo? Want zó koud is het nou ook weer niet...
 
Advertisement - register to remove this

Nee nog niet geprobeerd, maar dat zou dus wel moeten betekenen dat ie helemaal niet zou moeten stotteren als het kurkdroog is. Ik zal vandaag eens kijken of dat idd zo is als het droog is.
 
Zal eerder te maken hebben met de afstelling van de carb. Draai luchtschroef eens dicht en dan 1,5 slag open en check je sproeier even.
Klopt het dat de scooter op volgas stotterd en een tikje terug op je hendel beter loopt?

Gr
 
Ja heb uiteraard alles waar ik zo bij kon gecontroleerd, overbrenging is nog 100%.
Carb heb ik ook al naar gekeken, vanmiddag iets andere afstelling geprobeerd, ander membraan gemonteerd (originele + carbon kleppen, mn andere membraan had zn beste tijd wel gehad). Ik merk dat ie wel wat meer vermogen heeft nu, maar het stotteren op vol gas blijft nog steeds. Ik probeer morgen wel een BR9HS, tot nu zat er steeds een BR8-HSA in.

Het klopt idd dat ie beter loopt wanneer ik mn gas ietsjes terug draai. Al merk ik wel dat ie met vol gas gewoon meer potentie zou hebben als ie niet zou gaan stotteren. Dus het is niet alsof ie echt "het best" loopt met iets minder gas.

Zit nu sproeier 92 in btw ipv 90.
 
Nou, heb die nieuwe bougie geprobeerd en heb wat met de carburateur lopen afstellen + luchtschroef, het word er niet beter op wat ik ook probeer.

Nog meer ideeën?

EDIT: Bougie ziet er btw gewoon perfect uit.
 
Dat zou het best kunnen wezen jah...
Had ik met mijn runner ook... hij begon plotseling te stoteren bij vol gas... terwijl ik de heledag aan het rijden was... bleek mijn ontsteking gaar te zijn...
Heb nieuwe opgehaald €60,- En hij deed het weer perfect....
 
Check ook de kabeltjes op je bobine eens, ik heb al 2x mee gemaakt dat de stekkertjes vrij los zaten, waardoor deze gaan zweven bij een bepaald toerental (trillingen), even aan knijpen met een tang. En controleer je massa.
 
M'n bobine zit samen met m'n cdi en de stekkers daar zijn nog gewoon goed. Ik ga straks wel een extra massa kabel aanleggen, kijken of dat wat uithaalt. Trouwens, als m'n "ontsteking" idd kapot is, wat is er dan kapot, de stator / pickup of de cdi / bobine? Want ik heb al wel een tijdje een begrenzer erop zitten die ik af en toe (eens per 2-4 weken?) aan heb voor een minuut of 2 maximaal.
 
Oke, extra massa kabel aangelegd, geen verschil.
Sproeier 90 geprobeerd want bij sproeier 94 begon ie zelfs wel erg te stotteren als ik weg wou rijden, geen verschil. Nog steeds stotteren op vol gas. Het valt me wel op dat ik met íets minder gas, hoger in de toeren kom zonder dat ie gaat stotteren, dan wanneer ik vol gas geef, dan gaat ie met minder toeren al stotteren. Logische redenatie zou dus idd zijn; carburateur afstellen etc. maar dat heb ik dus al geprobeerd en het lijkt geen verschil te maken. En kleiner dan sproeier 90 durf ik niet echt te gaan met m'n setup. (massa kabel is trouwens flink genoeg, 20 mm^2 :p).
 
Mja, ik denk niet dat een ontsteking je scooter kan laten stotteren, tenzij het een los contactje is oid. Volgens mij doet een stator e.d. het wel of niet. Je zou nog even naar de contactjes van de stator kunnen kijken.
 
Mja, ik denk niet dat een ontsteking je scooter kan laten stotteren, tenzij het een los contactje is oid. Volgens mij doet een stator e.d. het wel of niet. Je zou nog even naar de contactjes van de stator kunnen kijken.

dit kan zeker wel problemen geven in de vorm van stotteren..

verder kan bijv. je krukaskeerring er ook bijna uit liggen oid.
 
Back
Top