Zelfde probleem; stotteren bij vol gas

smonjirez

Well-Known Member
Hoi mensen,

Mn phantom heeft wéér kuren. Tijdje geleden begon ie te stotteren op vol-gas, toen werd me aangeraden; nieuwe bougie en nieuwe bougie-dop (heb er niks aan veranderd onlangs, rij al zowat een half jaar zo en hij deed het altijd prima (dr70 rpm, 17,5mm dellorto, p1 vario, s6 inlaatsetje, std. filter ontgrensd)), naja daarna deed ie het weer prima, maar sinds een paar dagen heb ik weer hetzelfde probleem. Valt me wel op dat het een stuk erger is wanneer ie warm is en het licht regent. Als ie net start kan ik hem gewoon vol gas los trekken. Waar kan t aan liggen? Valse lucht / afstelling / ontsteking ofzo? Want zó koud is het nou ook weer niet...
 
Advertisement - register to remove this

Krukas keerringen zitten nog helemaal goed.
Begrenzer rop ik er morgen wel ff af, ik verwacht niet dat het verschil maakt, heb hem zelf ontworpen en heb een flink stevig relais gebruikt om te schakelen dus ik acht het bijna onmogelijk dat het daar door komt :p. Al helemaal gezien het probleem pas sinds 3 weken speelt en die begrenzer er al een half jaar op zit. Maar goed, k probeer het morgen wel ff.
 
Omdat het probleem spontáán kwam een paar weken geleden. Dat lijkt me niet aan de sproeier te liggen. Ik dúrf niet eens echt kleiner met m'n setup en "ontgrensd" filter. Kan er straks wel een keer 86 in douwen om het uit te sluiten, maar goed.
 
Heb net de begrenzer eraf gehaald, geen verschil zoals ik al dacht (zit allemaal goed geïsoleerd dus ik verwachtte ook niet dat daar iets mee aan de hand zou zijn).

Ik weet het nu echt niet meer.
 
Zegmaar: het lijkt NIET hierop (klinkt overduidelijk als een te grote sproeier):
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=I6GoNROoiVY&feature=related"]YouTube - Aerox stottert[/ame]

meer hierop (klinkt zowat als een rev-limiter):
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=gCp-_zGzmfw&feature=related"]YouTube - Aerox Problem !!!![/ame]
 
anyone ;( of hebben jullie ook geen idee meer:p

EDIT: filmpje geupload die ik daarnet heb gemaakt. Nu zit er sproeier 86 in, met sproeier 90 doet ie het ietsjes beter, en sproeier 94 doet het nog meer bagger.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=vG3TRsggEAM"]YouTube - Phantom met problemen[/ame]
 
Last edited:
Dank je wel voor die verwijzing! Filmpje in je topic (2e van onder, dat topic :p) is idd precies hetzelfde. Ik ga het allemaal even doorlezen en ik heb zo al het vermoeden dat ik morgen een bestelling ga plaatsen voor een nieuwe CDI + evt. ontsteking.

Trouwens, bij josdijkman zijn er 2 soorten ontstekingen, 1 met 2 bouten en 1 met 3. Ik heb die met 3 in mn scoot zitten maar die is dus mooi 2x zo duur. Kan ik niet gewoon een grondplaat ergens vandaan halen (weet iemand waar vandaan? heb al rondgezocht zonder resultaat), en daar een nieuwe versie met 2 bouten op monteren? Of gewoon een gat tappen in mn huidige grondplaat. En dan daar ook een CDI voor kopen. Spanningsregelaar e.d. gebruik ik toch niet meer in principe.

EDIT: wut, in 1 van je topics zeg je dat ie het niet deed omdat je RVS bout niet geleidde. Maarre, RVS geleidt wél?:p of had je een speciale legering ofzo XD
 
Last edited:
Euh, als de stekkers niet kloppen kan ik hem niet aansluiten op m'n kabelboom / contactslot? :p. Enne, hoe zou dat goedkoper zijn XD als ik een complete ontstekingsset wil halen bij de scooterboer ben ik toch wel > 200 euro kwijt...
 
Ik zei SCOOTERSLOOP, daar zal het niet uitmaken of de een in de winkel een paar euro duurder is dan in de winkel, die kijken meestal alleen van "minarelli ontsteking compleet 75 eur". Of je nou een met drie stekkers vraagt of met twee. Dat bedoelde ik.
 
EDIT: wut, in 1 van je topics zeg je dat ie het niet deed omdat je RVS bout niet geleidde. Maarre, RVS geleidt wél?:p of had je een speciale legering ofzo XD
Ja ik was een beetje in de war met magnetisme ;).

Je moet gewoon even kijken wat voor ontsteking je hebt, volgens mij is de een een ducati, en de ander yamaha oid.
 
@Lodewijk: exuses, mijn bril miste een glas :p.
Verder; ik denk dat ik toch liever 200 euro verspil aan een complete ontsteking dan 75 euro uitgeef aan iets waarvan ik niet zeker weet of ie het doet... Maar goed, ik denk dat ik dit weekend mn blok er in z'n geheel even onderuit trek en alles nog meer naloop (van doorschietende gasnaalden tot krassen in de cilinder), want als ik zo spNk's topic doornam, kunnen het nog meer dingen zijn. +, het ding is ook weleens aan een opknapbeurt toe. Als ie het daarna nog niet doet koop ik een nieuwe cdi + kabel etc., mocht ie het dáárna nog niet doen is het een nieuwe stator + vliegwiel etc.
 
Heb een minarelli ontsteking die dus vermoedelijk zorgt voor het stotteren, tis de ducati versie met 3 schroeven. Is dat de ene die jij hebt? En woon je toevallig een beetje in de buurt van Deventer?:p
 
Eh. Ik wel iig. Moet alleen even kijken of het de 3 schroeven versie is. Wie weet denk ik er vanavond nog aan :p.

Mag je eventueel ook wel lenen om te testen.

Edit: Helaas, heb de versie met 2 gaten.

Ik weet verder niet of de pickup e.d. uitwisselbaar zijn, dat zijn ten slotte gewoon onderdelen, de gaten zitten in de grond plaat en dat zegt verder niks.
 
Last edited:
Ah crap waarom heb ik dan ook zo'n stomme oude ontsteking... Mja ik zie idd dat de stekkers ook niet overeenkomen en dat bij jou de pick-up aan de buitenkant zit. Volgens mij zat ie bij mij namelijk in de stator ingebouwd.
 
Back
Top