This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zelf uitlaat berekenen met computer.


waarom denk je van niet, valt toch veel te kutten aan carterdruk,kop, uitlaat, enz.
En ik heb natuurlijk niet voor de grap een vario, dus wil ik ook een smalle band en een hogere piek Jij bedoelt ws.voor het afstellen dat het makkelijker is??
 
Ja, dat niet alleen.
Het lijkt me onmogelijk een piek te creeeren van bijvoorbeeld 1500 toeren tenzij je een roterende inlaat gebruikt.
Een powerband is gewoon breder bij een 2takt, en dat is opzich ook niet zo verkeerd (gas reactie, in de vertanding door lopen).
Je kan misschien wel een powerband maken van 1500rpm breed maar dan denk ik niet dat je er veel meer vermogen mee hebt dan met een "normale" powerband..
 
Is het niet zo dat je met een erg hoge BMEP een kortere powerband hebt ?
Dan zou je daar dus in principe meer vermogen mee d'r uit kunnen plukken (mits het toerental van topvermogen gelijk blijft).

Aangezien crossmotoren een veel lagere BMEP hebben dan een racer afaik (en zoals bart al zei heeft een puch ook een lage BMEP (nodig))
 
Crossmotor heeft opzich wel een hoge bmep maar draait gewoon wat minder toeren als een racer(en dus wat minder piekerig)
 
Een crosser draait minder toeren om een hoger koppel over een breder toerengebied te hebben. Je hebt immers niet zoveel aan toeren (=snelheid) als je alleen maar heuvel op moet. Een wegracer heeft minder koppel nodig en meer toeren.

Het voordeel van een vario is dat ie niet schakelt en dus niet terugvalt. Daardoor kan je een scooter piekeriger maken. Het nadeel is dat je geen manuele koppeling hebt en zal je dus de bochten (of onderin) wat rotter weg komen. Maar in principe kan je een schakelbrommer net zo piekerig maken als je maar wilt als je maar een close ratio schakelsysteem hebt.