zelf scooter spuiten?

bastaaa

100% Vlaming
ik wil dus zelf men scooter gaan spuiten met spuitbussen van mottip. Nu was de vraag of dit wel een goed resultaat geeft? heeft misschien iemand enige tips en voorbeelden ofzo? en ook wat ik juist moet doen: hij is nu al profesioneel gespoten (metalic) is het gewoon genoeg dat ik de lak mat schuur of moet ik de volledige lak eraf schuren?

alvast bedankt, groeten Koen!
 
Advertisement - register to remove this

k, licht opschuren, en eindigen met korrel 600 ofzo, beetje stapsgewijs schuren, dus van 100 naar 600 ofzo.. en dan goed ontvetten. Je kunt dan ook grondlakken , maar het is opzich niet evcht nodig als je je originele lak er niet afschuurt.... dan er over heen met motip, en blank aflakken .. zorg vooral ff voor goede temperatuur en voorbewerking, dan is et resultaat beter:)
 
- Neem voor dit werk echt voldoende de tijd
- Je hoeft de lak er net volledig af te halen
- Schuur 'm glad totdat de bovenste laag eraf is en echt overal alles goed glad geschuurd is.
- Ontvet je kappen met een katoene doek en wasbenzine en laat het drogen
- Prime daarna je kappen 1x, maar wel goed dekkend, let op druipers, niet te lang op 1 plek.
- Pak daarna een hele kleine korrel schuurpapier en schuur de kappen licht op totdat alles lekker glad is.
- Ontstof en eventueel ontvetten en weer goed laten drogen.
- Dan de echte laklaag eroverheen spuiten, spuit de eerste keer niet te dik, dus je mag nog wel een beetje de primelaag zien, het eerste laagje dun spuiten voorkomt druipers. op de bus staat ook: beter meerdere dunne lagen dan 1 dikke laag.
Als je de kappen helemaal dekkend hebt gespoten laat je deze een dag uitharden.
- Dan pak je ook van Motip, de blanke lak. En spuit hiervan twee maal een dunne laag erop. Hou ongeveer 30 cm afstand anders krijg je op sommige plekken glans en andere plekken mat, en dat is niet mooi.

Nog meer vragen? Dit is een beetje samengevat uitgelegd :)
 
paar resultaten van home made spuitwerk:
voorkap_03.jpg

IMG_2280.jpg

Bobo&Zip_02.jpg
 
Originally posted by jarza
ik heb ipv te spuiten een roller gebruikt met een pot verf zeg maar is ook goed te doen........
een zacht kwastje gebruiken om af te werken en je hebt een mooi effect......

Dan krijg jij dus echt NOOIT hetzelfde effect als met spuiten...
Spuiten is VEEEL fijner, en krijg je zkr te weten een mooier effect! :rolleyes:
 
Klopt het dat je op je kappen eerst moet spuiten met hechtgrond en daarna met primer? Daarna pas kleur-lak en blanke lak...

Want ik kom nergens tegen dat er eerst gespoten moet worden met hechtgrond. Is het wel nodig?
 
Originally posted by Necromander
Klopt het dat je op je kappen eerst moet spuiten met hechtgrond en daarna met primer? Daarna pas kleur-lak en blanke lak...

Want ik kom nergens tegen dat er eerst gespoten moet worden met hechtgrond. Is het wel nodig?

Is in princiepe niet nodig, gewoon eerst heel goed schuren en dan met primer beginnen !
 
Ik ben me kappen nu allemaal klaar aan het maken om naar de spuiter te brengen maar ik heb nu een vaag probleem. Op sommige plekken heb ik de lak helemaal weggeschuurd en zie je de grijze grondlaag (van de vorige keer dat ie gespoten is). Ik heb gisteren een paar kappen met spuitplamuur gespoten maar op die kale plekken is het helemaal gekraakt, iemand enig idee hoe dat komt en wat ik er aan kan doen? Het lijkt wel of die twee lagen elkaar bijten.:'(
 
Dan moet je het eerst heel dun erop spuiten met je ene hand en dan met een fohn in je andere hand eroverheen gaan. en zo de hele kap. Dit werkt wel en je krijgt niet al die kleine scheurtjes
 
kheb ook een vraagje ivm het spuiten

Ik heb laatst een BCD voorkap besteld voor mijn Stunt , maar ik zou die direct al willen spuiten in kleur van mijn brommer...

MOET ik dat dan nog altijd afschuren of zou ik daar gewoon mogen overgaan met een spuitbus (die ervoor gepast is)?
en als je het echt moet afschuren , waarom dan wel?
 
ik heb ook nog een vraagje als da mag want blijbaar hebben sommige mijn topic al ingepalmd om vraagjes te stellen :) geen probleem hoor!
mijn vraag is dus hoeveel spuitbussen ik ongeveer nodig heb om mijn volledige scoot te spuiten, maar echt alle kappen he dus ook beenschild enzo! hoeveel primer? en hoeveel kleur?

groeten bastaaa
 
Originally posted by bastaaa
ik heb ook nog een vraagje als da mag want blijbaar hebben sommige mijn topic al ingepalmd om vraagjes te stellen :) geen probleem hoor!
mijn vraag is dus hoeveel spuitbussen ik ongeveer nodig heb om mijn volledige scoot te spuiten, maar echt alle kappen he dus ook beenschild enzo! hoeveel primer? en hoeveel kleur?

groeten bastaaa

ik rekende minimaal 1 bus per kap om er een mooie glans in te krijgen :)

ciao aralfa
 
Back
Top