Scooter zelf spuiten?

Anno26380

New Member
Beste mensen,
Ik ga binnekort een scooter ophalen, hij is rood, best fel niet mat. Ik wou hem eigenlijk mat zwart, is het handig om die zelf te spuiten? De kappen voor een vivacity zijn vrij duur
 
Advertisement - register to remove this

Zelf goed spuiten vergt veel voorbereiding.
Denk aan het schuren, schoonmaken van de kappen.
Daarna nog het aan brengen van de primer (indien nodig) en de toplaag.
Met het verven moet er rekening worden gehouden dat er geen stof rond dwarreld, anders ziet het eindresultaat er niet zo mooi uit.
 
ALTIJD eerst goed wassen en dan schuren. vet en vuil schuur je erin.

en neem eens een paar uur de tijd om op jewtube te kijken hoe andere het doen.
ik raad aan om de NO-BUDGET spuit fimpjes te kijken....hoe andere het in hun schuurtje doen ipv spuitcabine.
het daarna voor je zelf verbeteren is dan niet zo moeilijk meer en geeft ook de benodigde zelfvertrouwen in t spuiten.

hoe ik het aan zou pakken.

die rode kappen zou ik eerst wassen (OOK de binnenkant netzo goed.. vooral als je de kappen los hebt.
ontvetten (omdat t kan IPA 99%) waterproof schuurpapier boel beetje mat schuren met veel water,
drogen en afnemen met ontvetter. let erop dat je 1 kant op veegt/poetst. niet van links naar rechts. want aan verspreiden heb je niks.
1 lichte laag met GRIJZE primer. grijs.. anders zie je met t spuiten door de bomen t bos niet meer.(zwart op zwart)
goed laten drogen, is zo gedaan...
dan lichte laag zwarte lak... je zou denken dat schiet niet op... maar van motregen word je ook nat.
met graad of 20 ff paar minuten 'luchten' dan ze volgende lichte laag.. doe dit kruislings voor de beste egale dekking.
uiteindelijk komt je bij je doel...dus met kleine stapjes.

tijdens het drogen NIET voelen of ie al gaar is.... gewoon dagje laten liggen. scheelt een hoop 'krasjes' tijdens montage
blazen woeien wapperen of in de oven stoppen om sneller te drogen.... werkt niet.

ook zijn er genoeg trix om fouten te herstellen zonder alles overnieuw te doen.


ik zeg suc6

en we kijken uit naar t resultaat!!
:relaxed:4:20
 
Mat spuiten is niet zo moeilijk als dat mensen het laten lijken. Als je de tijd neemt en dunne lagen spuit komt het wel goed.

Het grootste nadeel aan zelf spuiten is dat je geen cabine hebt en er dus vuil in de lak kan komen. Als je het echt goed goed wilt doen is het het beste zelf een ''spuitcabine'' te maken met rollen plastic
 
Back
Top