Zelf overschrijven Euro4 Dellorto ECS

@MarkTi Hartelijk dank voor je DM met de .bin file, hoewel ik geen verschil kon vinden met de geinstalleerde 35kmh file liep de scooter na het uploaden toch "anders" waardoor ik nog eens extra ben gaan zoeken en uiteindelijk gewoon ook nog een kapotte bougie had :sweatsmile:

Omdat ik zo goed hier geholpen ben zal ik ook delen wat ik verder ben tegen gekomen, wellicht heeft iemand er ooit nog wat aan.

Het probleem met de scooter was dat hij qua snelheid echt tegen een muur liep rond de 20kmh/30kmh (afhankelijk van de .bin die geinstalleerd was). Daarnaast viel hij vaak uit, waren er tijdens het rijden misfires en had hij weinig vermogen. Een deel van de problemen was al vanaf nieuw (!) maar op een garantie vraag kwam de respons "je hebt verkeerde benzine getankt". Ten einde raad kwam die scooter bij mij terecht.

De oplossing was uiteindelijk; Nokkenastiming stond verkeerd (merktekens kloppen niet!), bobine bedrading beschadigd, bougie kapot, bin file corrupt, begrenzer pickup kapot, krukaspositiesensor kapot. Elke keer dat ik iets veranderde liep de scooter beter/anders, maar niet goed. Een schakelbare "begrenzer" hielp bij de diagnose dat het probleem voornamelijk in de begrenzer (en de ontsteking) zat.

Nu, met alles gefixed, trekt de scooter rap naar de 30kmh waar je voelt dat vermogen begint af te bouwen tot je bij de 35kmh komt. Je kunt dan volgas 35kmh rijden, maar hij loopt mooier als je het gas deels dicht draait tot je 34kmh rijdt bij wijze van.

Ik weet dat dit wellicht in een eigen topic hoort, maar het is al klaar en nu staat het bij elkaar. Ik heb ook een hoop geleerd/gezien in HUD ECU hacker, hebben jullie daar ook interesse in?
 
Back
Top