Zelf mengen ipv oliepomp

Ik heb een vivacity 2005 en 2x speedifght 2 2005. Vorige eigenaar had vastloper door kapotte oliepomp op de vivacity. Ik heb op een van me speedfights problemen met de oliepomp en ik wil ook gaan mengen. Wat ik nou doen want ik kan :
1. Oliepomp er af halen
2. Oliepomp er af halen en afdekplaatje makennervoor.
3 oliepomp droog laten lopen.
4 een slangetje met olie op de in en uitlaat van oliepomp dus dat olie circuleert. Op de vivacity was hij toch al kapot dus liet hem maar droog lopen.
kan ik ook de olietank gebruiken als reserve benzinetank of een kraantje maken zodat ik olie kan aftappen in een mengflesje.
 
Advertisement - register to remove this

Heb zelf ook zon oude peugeot pomp (altijd lopend zonder gaskabel/half maantje) en gezien het een scooter uit 99 is zou ik ook liever zelf mengen.

Weten de mensen hier zeker dat drooglopen geen kwaad kan? Want dat is natuurlijk het makkelijkste.
 
Voor het blok kan het prima.
Wat het voor de pomp doet geen idee, heb deze nooit open gehaald.
De versie zonder kabel had ik ook, ook gewoon jaren droog laten lopen, nu 16 jaar later nog steeds trouwens.
 
Last edited:
Hoe moet ik dat voor mij zien? een oliepomp zonder gaskabel? of is het zo een pompje wat niet min het blok zit die door cdi geregeld word?
 
Wel het pompje en de carb aansluiting afdichten neem ik aan? Of laten mensen de slangen gewoon zitten en gaat dat ook goed?
 
Back
Top