Zelf omgelast subframe stage 6 gemaakt

Diether van essen

Minarelli megool
Mensen nog hier die zelf ervaring hebben met subframe omlassen? Of is dat vergane glorie? En zijn r geen mensen meer die het hebben?
Nou k was gister jarig en me beste maatje het dr 1 gemaak alleen we vragen ons af of die een beetje betrouwbaar is? Hier een paar foto’s
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    202.4 KB · Views: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    166 KB · Views: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    149.4 KB · Views: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    236.1 KB · Views: 27
  • image.jpg
    image.jpg
    93.6 KB · Views: 28
  • image.jpg
    image.jpg
    135.5 KB · Views: 27
  • image.jpg
    image.jpg
    140.8 KB · Views: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    113.6 KB · Views: 24
  • image.jpg
    image.jpg
    150.5 KB · Views: 22
  • image.jpg
    image.jpg
    126.9 KB · Views: 26
Advertisement - register to remove this

Ziet er wel geinig uit. Met die dikke moeren op het eind bestaat de kans dat je de carburateur niet recht kunt plaatsen.
 
Ik heb het gelast haha we hebben de carb geprobeerd en dat past prima maar dit is een 24 en de bedoeling is een 28 maar er is altijd nog de mogelijkheid om een kleinere moer te gebruiken

Verder is dit gedaan met laselektronen de onderkant heb ik gewoon redelijk netjes gedaan maar aan de bovenkant heb ik veel lasjes over elkaar heen getrokken waardoor het misschien niet de schoonheidsprijs wint maar hopelijk wel sterk is (de korst viel er automatisch vanaf elke keer en ik heb altijd geleerd dat dat een goed teken is)

Subframe ook goed over na gedacht en er voor gezorgt dat je het in elkaar kan zetten zonder maar ook iets te lassen zodat niet alle stevigheid in het laswerk zit ik heb hem ook gepast voor het lassen en voelde al best solide aan.

Maar uiteindelijk ben ik opzoek naar bevestiging of mensen die zeggen dat het niks word dus wees vooral eerlijk
 
Maar uiteindelijk ben ik opzoek naar bevestiging of mensen die zeggen dat het niks word dus wees vooral eerlijk
Opzich ziet de Set Up er goed uit .
Echter wees er van bewust dat het veilig moet zijn , ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als de boel afbreekt bij een klant , met hoge snelheid .
Mijn advies is koop een (gebruikte ) Mig / Mag Machine ... C02 las Apperaat, laswerk is netter en beter en veiliger.
 
Zou het niet verkopen of weg doen als set die ook zonder laswerk in elkaar te zetten is. Las de delen die gelast moeten worden op voorhand.

Je zal altijd een gek hebben die denkt; oh dat kan wel joh. En laat daar dan net wat lostrillen dat ie finaal verongelukt. Dan heb jij het setje verkocht waarin de oorzaak lag. Zo’n risico, hoe klein die ook is, moet je niet willen nemen.
 
Back
Top