Big schop
Ik maak dus op school 2 Tiger Cat E1's en een Tiger R6
Deze worden ook in Engeland gekeurd, alleen maar om de reden dat het goedkoper is omdat de eisen daar anders zijn en daarom de keuring goedkoper. Het is zelfs zo dat het goedkoper is om met de auto daarheen te gaan incl. verblijf etc + de keuring + invoeren dan om dit alles in Nederland te doen. Dit gaat via de SVA, single vehicle aproval. Vervolgens krijgt de auto Engelse papieren en kentekenplaten. Invoeren in Nederland is naar mijn weten meer een formaliteit, er wordt dan niet meer gekeurd oid.
De auto's op school worden gebouwd met een budget van rond de 12000 € naar mijn weten. Donorauto's zijn Sierra's, DOHC en OHC motoren die voorzien worden van een motormanagementsysteem van KMS.
Ik weet niet precies wat je nog meer wilt weten, voor dagelijks gebruik zijn het waarschijnlijk niet de meest praktische auto's aangezien de kap die je erbij kunt kopen echt alleen voor droogstaan is en je totaal geen zicht hebt rondom. En zoals eerder genoemd, het is wel belangrijk dat je iemand kunt roepen als je even hulp nodig hebt, niet alles is alleen te doen. Over het bouwen zelf heb ik ook nog weinig informatie, wij beginnen volgende week