Zelf accu bouwen van AAA batterijen.

Raceroxie

Gauloises Rox
Ik ben bezig met een nieuw project en omdat alles uiteraard zo licht mogelijk moet worden wilde ik zelf een accu maken van batterijen.

Nou zat ik te denken om 8x Duracell Procell MN2400 AAA 1.5V in serie te zetten zodat je dus 12V hebt.
De batterijen zouden volgens het volgende schema 1.25Ah moeten hebben.
http://209.85.135.104/search?q=cach...r=Duracell+MN2400+AH&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl
Op een andere site staat 1175mAh. Dat doet er verder niet echt veel toe..

Via de search had ik wat gevonden over het amperage wat een Reich pompje trekt, dat zou 2 Ampere zijn volgens Joël.

In theorie zou je dus met een zelfgemaakte accu iets langer dan een half uur je pompje aan kunnen zetten.


Denken jullie dat dit gaat werken?

Het scheelt iig wel een bak aan gewicht;
8xAAA 1.25Ah= 95gram
8xAA 2.75Ah = 215 gram
Power1 Accu 4Ah = 1685 gram.

En kan je gewoon een koper/alu plaatje op de batterijen vast solderen?
 
Advertisement - register to remove this

Kan opzich prima ja, solderen op een accu(heroplaadbare batterij), alleen hecht het niet makkelijk. Je moet natuurlijk ook niet een half uur een soldeerbout tegen een batterij gaan houden, maar even een druppie tin wil wel, hep het meerdere malen gedaan al. Het mooiste zou zijn als je een setje of 2/3 had, compleet met een stekkertje eraan zodat je die kan laden als 1 pakketje, en ook makkelijk kan aansluiten. Je kunt dan gewoon na elk sprintje wisselen inpricipe, maar pompje hoeft niet zo heel lang te draaien, dus vaker kan waarschijnlijk ook wel(kun je ook uitrekenen). Maar je zit natuurlijk ook met warm draaien, even wachten voor de start etc.

/ ALs je zoiets pakt kun je het simpel solderen, want daar zitten lipjes aan, en dan kun je er nog vulcaniserende tape omheen draaien oid.

http://www.metaaldetector.nl/files/products/Batterijhouder 12v_m.jpg
 
Last edited:
Iedereen schuurt ook ze kelk omdat dat meer vermogen zou leveren..
Dat soort dingen merk je ook niets van, maar veel dingen bij elkaar dan merk je het wel.

Stel ik bespaar 1,5kg op een accu, 3kg op een frame 1kg op kvs is toch bij elkaar 5,5kg dan. Terwijl als je het apart zou zien het nutteloos lijkt.


Ik denk dat ik dan eerst maar ff langs een elektronica zaakje ga om te kijken wat voor aanbod 12V accus ze hebben.
Is dat me te duur of te zwaar dan zelf knutselen:)
Probleem is namelijk ook dat je er meerdere nodig hebt, stuk of 3 denk ik, en op conrad had je wel van die dingen maar dan vanaf 40 euro oid. Wordt mij te duur aangezien de zelfbeun optie compleet gratis is voor mij..
 
als je met die batterijen 12volt moet krijgen moet je niet vergeten de + van de ene batterij op de - van de andere batterij te zetten en andersom. als je ze gewoon + op + en - op - aansluit blijft het anderhalf volt. duracell is trouwens een heel goed merk. die batterij blijft het langste vol weet alleen niet op je ze ook oplaadbaar hebt.
 
Ik weet dat je ze in serie moet zetten:*

Naar mijn weten heb je geen oplaadbare duracell.
Als je + op + doet vehoog je de ampere.

Je zou dus ook 2setjes van 8 parralel kunnen zetten en dan een uur rijden.
 
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=2328&stc=1[/ir]

specificaties van de accu:

-12 volt
-600 ampere
-oplaadbaar ( ook via auto aansteker )
-8x2.5x4cm
-ongeveer een half uur blaas plezier


dingetjes zijn zo kant en klaar te koop daniel:p dus waarom gaan kloten...
iedere electra zaak kan aan die rotzooi komen.

wooow, veel amperes voor zoon klein dingetje :+ :p
 
als je met die batterijen 12volt moet krijgen moet je niet vergeten de + van de ene batterij op de - van de andere batterij te zetten en andersom. als je ze gewoon + op + en - op - aansluit blijft het anderhalf volt. duracell is trouwens een heel goed merk. die batterij blijft het langste vol weet alleen niet op je ze ook oplaadbaar hebt.


Zoals duracel het zo leuk zegt in hun reclame(over de normale batterijen) echter vergelijken ze daar alkaline batterijen met ouderwetse zink batterijen9||6

Ze maken overigens wel accu's (oplaadbare batterijen), maar weet niet wat de kwaliteit daarvan is. Ik gebruik altijd GP's.
 
je kan best wel batterijen solderen!

ik heb ook vaak genoeg batterijen aan elkaar gebakt om een accu te bouwen voor accuboormachines en dergelijke.

het kan dus wel degelijk!

al lijkt het me wel makkelijker om gewoon een kant en klare batterij accu te kopen :O
 
LEkkere Reacties allemaal..

Op een accu, batterij, cel of wat dan ook kan je gewoon solderen. GEbruik een koper of messing plaatje over de polen.. Je hebt wel een soldeerbout nodig met aardig wat vermogen.. (moet behoorlijk warm worden)

/EDIT
Cipher: je kan niet solderen op batterijen.
Dit kan wel.. Met een beetje S39 of andere soldeerpasta en een goeie warme bout. als het niet heet genoeg word lijkt het net alsof het niet hecht door beschermlaag.


Verder kun je misschien het beste effe in een modelbouwwinkel of bij Conrad effe goeie akku's halen (Sanyo oa) meestal hebben ze ook nog wel meer A dan een duracelletje..

Zelf in modelbouw ook al aardig wat akkus gesoldeerd, en die dingen die vaar je ook in een half uur leeg, en die laad je ook in een halfuur weer op met snel lader dus kan makkelijk als je goeie stuff koopt!!

Kan echt prima dit idee! succes ermee
Minibiker..

Met het 15-30Watt boutje dat de meeste lui thuis hebben liggen krijg je die batterij echt niet heet genoeg voor je hem hebt beschadigt.

Ben ook wel benieuwd hoe je je home-made batterypack wilt opladen?
 
Back
Top