Zelf accu bouwen van AAA batterijen.

Raceroxie

Gauloises Rox
Ik ben bezig met een nieuw project en omdat alles uiteraard zo licht mogelijk moet worden wilde ik zelf een accu maken van batterijen.

Nou zat ik te denken om 8x Duracell Procell MN2400 AAA 1.5V in serie te zetten zodat je dus 12V hebt.
De batterijen zouden volgens het volgende schema 1.25Ah moeten hebben.
http://209.85.135.104/search?q=cach...r=Duracell+MN2400+AH&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl
Op een andere site staat 1175mAh. Dat doet er verder niet echt veel toe..

Via de search had ik wat gevonden over het amperage wat een Reich pompje trekt, dat zou 2 Ampere zijn volgens Joël.

In theorie zou je dus met een zelfgemaakte accu iets langer dan een half uur je pompje aan kunnen zetten.


Denken jullie dat dit gaat werken?

Het scheelt iig wel een bak aan gewicht;
8xAAA 1.25Ah= 95gram
8xAA 2.75Ah = 215 gram
Power1 Accu 4Ah = 1685 gram.

En kan je gewoon een koper/alu plaatje op de batterijen vast solderen?
 
Advertisement - register to remove this

probeer het er maar op te solderen.. bel wel ff 112 ofzo..
Wat dan?
Zal het ontploffen door de hitte ofzo?

Maar na beetje surfen op internet heb ik ergens gelezen dat je kant en klare batterijhouders kunt kopen bij electronica zaakjes. Van de week maar is ff langs gaan bij zo'n winkeltje dan..

Trouwens ga ik er nog steeds vanuit dat je gewoon iets op een batterij kan solderen..
 
Haal dan je veters uit je schoenen en rij zonder sokken.... Als je hier het gewicht al weg wilt trekken ga je wel ERG ver imo...

Ohja, Duracell zijn flut-batterijen als het om levensduur gaat. :)
 
Tsja sowieso heeft het met mijn 94kg weinig nut:p

Maar gaat erom dat ik zo'n licht mogelijke aerox wil hebben:)
En 1.5kg besparen vind ik aardig wat om eerlijk te zijn, gaten boren in je frame bespaar je ook niet superveel mee, maar alles bij elkaar wordt het wel een groot verschil.
 
Haal dan je veters uit je schoenen en rij zonder sokken.... Als je hier het gewicht al weg wilt trekken ga je wel ERG ver imo...

Ohja, Duracell zijn flut-batterijen als het om levensduur gaat. :)

idd, dit vind ik dan nog niet zo erg, als je eens ziet wat anderen doen, heel hun kniekap vol gaatjes boren ofzo8P ga dan vlak voor je sprint eens plassen en het is ook goed hoor
 
batterijen zijn niet gemaakt om zoveel stroom te leveren, ik denk dat je hier alleen maar problemen mee krijgt... het zal best even werken voor hethet begeeft, maar denk niet dat dit het waard is.
 
ja ik zeg ook dat het zal werken... alleen als je een batterij binnen een half uur helemaal leeg laat lopen wordt hij waarschijnlijk erg warm en slijt hij ook hard. en dan gaat de capaciteit al snel achteruit
 
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=2328&stc=1[/ir]

specificaties van de accu:

-12 volt
-600 ampere
-oplaadbaar ( ook via auto aansteker )
-8x2.5x4cm
-ongeveer een half uur blaas plezier


dingetjes zijn zo kant en klaar te koop daniel:p dus waarom gaan kloten...
iedere electra zaak kan aan die rotzooi komen.
 
Niet echt goed geplaatst hier, en om zelf een accu te maken is imo te loos, aangezien er al zoveel accus verkrijgbaar zijn in alle soorten en maten.

moved naar quickforum.

PS: de reacties mogen ook wel wat normaler...
 
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=2328&stc=1[/ir]

specificaties van de accu:

-12 volt
-600 ampere
-oplaadbaar ( ook via auto aansteker )
-8x2.5x4cm
-ongeveer een half uur blaas plezier


dingetjes zijn zo kant en klaar te koop daniel:p dus waarom gaan kloten...
iedere electra zaak kan aan die rotzooi komen.


Idd , foto van six zijn accutjes. Je kan ze opladen.
Zijn vader had er allemaal stekkertjes aangemaakt zodat je ze zo in je scooter vast plugged en zo weer in de lader.

Hij reed ermee @ bosh water pomp. Werkte perfect :)

edit : bart , die ampere klopt niet :p
 
En in een paar seconden leeg.

Overigens kun je neit solderen op batterijen. Sowieso zit er een beschermlaag op waardoor je tin niet echt. Stel je schuurt die eraf en gebruikt flux, dan nog krijg je de batterij niet heet genoeg voor je tin hecht. Dan is de batterij allang geexplodeert, of in ieder geval bsschadigd.
Gebruikelijker is het om de electroden vast te lassen.
 
LEkkere Reacties allemaal..

Op een accu, batterij, cel of wat dan ook kan je gewoon solderen. GEbruik een koper of messing plaatje over de polen.. Je hebt wel een soldeerbout nodig met aardig wat vermogen.. (moet behoorlijk warm worden)

/EDIT
Cipher: je kan niet solderen op batterijen.
Dit kan wel.. Met een beetje S39 of andere soldeerpasta en een goeie warme bout. als het niet heet genoeg word lijkt het net alsof het niet hecht door beschermlaag.


Verder kun je misschien het beste effe in een modelbouwwinkel of bij Conrad effe goeie akku's halen (Sanyo oa) meestal hebben ze ook nog wel meer A dan een duracelletje..

Zelf in modelbouw ook al aardig wat akkus gesoldeerd, en die dingen die vaar je ook in een half uur leeg, en die laad je ook in een halfuur weer op met snel lader dus kan makkelijk als je goeie stuff koopt!!

Kan echt prima dit idee! succes ermee
Minibiker..
 
LEkkere Reacties allemaal..

Op een accu, batterij, cel of wat dan ook kan je gewoon solderen. GEbruik een koper of messing plaatje over de polen.. Je hebt wel een soldeerbout nodig met aardig wat vermogen.. (moet behoorlijk warm worden)

/EDIT
Cipher: je kan niet solderen op batterijen.
Dit kan wel.. Met een beetje S39 of andere soldeerpasta en een goeie warme bout. als het niet heet genoeg word lijkt het net alsof het niet hecht door beschermlaag.


Verder kun je misschien het beste effe in een modelbouwwinkel of bij Conrad effe goeie akku's halen (Sanyo oa) meestal hebben ze ook nog wel meer A dan een duracelletje..

Zelf in modelbouw ook al aardig wat akkus gesoldeerd, en die dingen die vaar je ook in een half uur leeg, en die laad je ook in een halfuur weer op met snel lader dus kan makkelijk als je goeie stuff koopt!!

Kan echt prima dit idee! succes ermee
Minibiker..

ja idd... (wou het wel zeggen, maar was weer de enige en dan gelooft toch niemand het..)
 
Back
Top