This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yasuni R of Z

Jeroen L

blaat member
Hoi ik heb net een yasuni pijp gekocht, het moet een R zijn, maar de dealer had een beetje problemen om alle yasuni's uit elkaar te houden omdat er verkeerde codes op waren geplakt ofzo.

Dus hoe weet ik zeker dat ik wel een R heb en geen Z? voor ik hem ga monteren... ik heb wel een bidalot waar ik hem naast kan houden en de bidalot moet gelijk zijn aan de Z, bij die yasuni is de bocht naar de demper iets dikker maar het expansievat is even dik als die bidalot...
 
Haha,
ik had hetzelfde met dezelfde uitlaten!
Ik was net naar de dealer en ik zeg: Ik wil een Yasuni R hebben voor mijn std50.
Hij zegt, die ken ik niet. Dus nu heeft blijkt achteraf dat ie een Yasuni Z besteld heeft maar ik wil een Yasuni R!
Deze is toch beter dan een Yasuni Z op standaard CilindeR?
 
Okee, thanx, ik zie nu ook dat er gewoon een foto van de R voor peugeot staat bij dat topic van 'peugeot opvoeren' bij 'peugeot', had ik kunnen weten. Heb dus toch de R maar ik kan verder toch echt geen verschil tussen de bidalot en de R ontdekken behalve de dikte en vorm van de bocht naar de demper dus, ben benieuwd of het dan anders rijdt... maar eerst ff anti roest behandeling uitvoeren.
 
Originally posted by BetaArkAC:
Conus?
wat is dat precies?
R is toch veel beter dan Z op std50?

Nee, een Z is laagtoeriger en daarom beter geschikt voor je standaard cilinder...

Vaak staat bij een Yasuni R de demper schuiner t.o.v. het expansievat...

Greetz.
 
50cc orgineel:

laagtoerig, dus: lang, en geneog volume om de gassen te tij te geven voor ze terug komen bouncen.
minder cc's dan 70cc dus minder vlume (smaller). alles kan dus dunenr van bocht tot en met expansiegedeelte of zelfs tailpipe.

z is dus langer en smaller dan r en doet het vooral goed op 50cc orgineel.