This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yasuni C20 Vs Hebo Rii/iii Op Minarelli!!

Alfonso1

IST-MEMBER
Ik ben van de week een HEBO RII/III getest, ik reed namelijk altijd met C20.

Ik rijd met de volgende setup: OP MINARELLI!!!

Hebo Manston 70
Hebo Krukas
Yasuni C20
Getuned carter
Binnenrotor Malossi
Malossi rechte Primaire overbrenging
Evo Membraan
Overrange Malossi
Springslider Betella
Speedclutch Polini
enz........

Mijn bevindingen zijn: scoot draaide 14.200 rpm met 3.4 gram met C20.
Ik zet Hebo pijp erop, scoot komt niet over 13.400 rpm heen. maar wel HEEEEEEEL VEEEEL koppel erbij met hebo pijp vanuit stiltand.
Ik doe er lichtere rollen in 3,0 gr en scoot draaide 14.100 net aan, met hebo pijp, maar na de 13.800 zat er al echt GEEN vermogen meer in :?

Ik weer C20 getest met 3,2 gram, scoot draaid nu 14.550 rpm, trekt iets minder in het begin, maar is zeker sterker dan met die hebo pijp, op hogere snelheid.

Conclusie: Yasuni C20 werkt naar MIJN mening beter, en geeft beter zijn vermogen af op de EXTREEM hoge toerentallen.
 
Dus echt een vette pijp voor hoogtoerige cilinders, MHR Speed tuned dus. Voor een Evo is dan de Hebo Racing II/III misschien vetter. Of nie?
 
Originally posted by Apriliaracer
Dus echt een vette pijp voor hoogtoerige cilinders, MHR Speed tuned dus. Voor een Evo is dan de Hebo Racing II/III misschien vetter. Of nie?

Ik ga op c20 nemen op Hebo 70 Alu tuned
 
Originally posted by Apriliaracer
Dus echt een vette pijp voor hoogtoerige cilinders, MHR Speed tuned dus. Voor een Evo is dan de Hebo Racing II/III misschien vetter. Of nie?

Nie
 
Mja als je bovenstaande leest, dan zou ik toch echt geen C20 kopen SRally...die toeren haal jij natuurlijk never nooit met een Evo70 ac ongetuned...
 
Hmm ik ben van mening dat er eerst maar op meerdere cilinders getest moet worden voordat er een conclusie over de Hebo Racing 2 gemaakt wordt er is immers al vaak genoeg bewezen dat op een andere cilinder of setup hele andere uitkomsten kunnen zijn .....
Binnenkort mijn verslag over de hebo racing 2 ( BTW het was mijn pijpje dat getest werd )

dan is de setup compleet anders dan nu en dan zijn er misschien duidelijkheden ...

vind dit te vaag en er is maar met twee rollen setups getest en geen andere veranderingen in de setup gemaakt .....dan moeten er nog geen conclusies aan verbonden worden....
 
Op een getunede Evo70 kwam de C20 ook beter uit de test dan een Hebo R3...

De conclusie is dat een C20 hoogtoeriger is, o.a. door de kortere en sneller in diameter oplopende bocht...

Het hangt dus van het toerengebied van de cilinder af of de C20 beter presteert...

Als het een beetje extreem wordt kom je al gauw bij de C20 terecht als betere keus....

 
Deels ben ik het met je eens Joel maar toch blijf ik erbij .....

Ik moet eerst zelf ondervinden hoe hij het doet bij mij desnoods kort ik de bocht een stukje in als dat nog zou uithalen......

BTW als hebo voor de Manston cilinder een pijp ontwikkeld die laagtoerig is begrijp ik er niets meer van ....

Mischien vraag de uitlaat wel meer gassen om te verwerken omdat de manston gemaakt is op een 28 mm carburateur.....
het is natuurlijk maar een theorie.....

BTW de aerox met jou getunede cilinder eronder loopt ander ook bizar hoor en hij rijdt ook met een hebo r 2
 

'laagtoerig' is hier natuurlijk een relatief begrip.
 
Originally posted by Arne@Piaggio
Mja als je bovenstaande leest, dan zou ik toch echt geen C20 kopen SRally...die toeren haal jij natuurlijk never nooit met een Evo70 ac ongetuned...

Klopt, maar ik ben wel van plan om hem later te laten tunen en ik heb geen zin omdan weer zo'n bak geld te moeten uitgeven voor weer zo'n dure uitlaat.

Ik zal eerst ff moet die Nardo gaan rondrijden (mja ik weet het :|)

En dan C20 halen en tunen. Ik wil niet meteen te extreem gaan doen vanwege AC enzo.
 

Volgens de scootin is de Nardo beter dan de Evo uitlaat zelf op de Evo70
 
Originally posted by Patrick


'laagtoerig' is hier natuurlijk een relatief begrip.

Inderdaad, ik heb eens samen met een vriend van me een Hebo RII/III op z'n 50 Malossi giet geschroefd (Mina L.C.), toen ging hij maar liefst 30 km/u... Ook na afstellen...

Greetz.