Yamaha neos vario probleem

Melsmels

Member
Ik heb zojuist de varioring uit mijn 2017 4 takt injectie Yamaha neos gehaald. (Hij is eerder al opgevoerd om van blauw baar geel kenteken te gaab door vorige eigenaar volgens mij door pollinni rollen toe te voegen) maar nu maakt hij een heel hard krijsend geluid als ik hem start. Wat heb im fout gedaan?
Post automatically merged:

Ik heb zojuist de varioring uit mijn 2017 4 takt injectie Yamaha neos gehaald. (Hij is eerder al opgevoerd om van blauw baar geel kenteken te gaab door vorige eigenaar volgens mij door pollinni rollen toe te voegen) maar nu maakt hij een heel hard krijsend geluid als ik hem start. Wat heb im fout gedaan?
Ik kom er net achter dat de kickstart ook niks doet, heb ik de carterkap er verkeerd op gedaan?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    293.7 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

De weergave van de variateur is van een 2 takt variant.
V.w.b. het 3 kleppen motorblok met de standaard vario is het als volgt:

Neos 4 takt vario weergave.png ff op klikken voor een groter formaat...

Nr: 11 is in dit geval de begrenzerring
Nr: 6 is een zgn. opvul en/of shimring
Nr: 2 is een veerring

Dit zijn de enige ringen die aanwezig zijn in het 4 takt injectie blok.
Dit even ter info!

Edit: zie ook: https://scooterforum.net/resources/yamaha-yn50f-neos-4-ovetto.757/
 
De weergave van de variateur is van een 2 takt variant.
V.w.b. het 3 kleppen motorblok met de standaard vario is het als volgt:

View attachment 72499 ff op klikken voor een groter formaat...

Nr: 11 is in dit geval de begrenzerring
Nr: 6 is een zgn. opvul en/of shimring
Nr: 2 is een veerring

Dit zijn de enige ringen die aanwezig zijn in het 4 takt injectie blok.
Dit even ter info!

Edit: zie ook: https://scooterforum.net/resources/yamaha-yn50f-neos-4-ovetto.757/
Nr 6 heb ik volgens mij niet maakr dit uit?
 
Nr 6 heb ik volgens mij niet maakr dit uit?

Nr: 11 is de enige ring die verwijdert kan worden...
De zgn. opvul en/of shimring moet er tussen.

Bij Minarelli is de gedachte dat als de v-snaar buiten de toleranties gaat vallen men deze ring voor de glijbus kan weghalen.
Let wel! Deze moet dan aan de voorzijde geplaatst worden zodat de halfpoelie goed aangedraaid kan worden en de krukasmoer niet in de tanden grijpt van de krukas.
Als je deze dus weglaat bestaat de kans dat de halfpoelie gaat klapperen en de stervormige borgring (nr: 4) kapot loopt door een teveel aan speling.

Ook is het verstandig, zoals Telefonica2 hierboven al aangeeft om dit weer terug correct terug te plaatsen.
Ook dit kun je terugvinden in de manual uit de resources.
 
Back
Top