Heel erg grote kans dat het is gefixt ik was de neos warm aan het rijden en toen deed ie het niet meer toen ie warm was en ik vol gas wou gaan geven knapte de gaskabel….. 15 min naar huis lopen ik doe de deur dicht en het begint te regenen dus eigenlijk was het ook wel weer geluk.Als jij standaard poelies hebt, kan het zo zijn dat je het stijle deel van de spiebaan moet compenseren met een hardere drukveer. Succes.
Net stukje getest ik heb de gasnaald op de enaarbovenste gezet zoals ie stond toen het probleem begon en de rode drukveer en 5 gram rollen ipv 4 hij doet het nu denk ik nogsteeds voor 0,5 a 1 sec ik vind het maar heel raar ivm dat de boegi wel vrij wit is heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen?Als jij standaard poelies hebt, kan het zo zijn dat je het stijle deel van de spiebaan moet compenseren met een hardere drukveer. Succes.
Dan staat op de dop 5KHoe weet ik of het een bougie dop met weerstand is? Het is gwn een nkg boegi dop. De bougi is inderdaad een R
Heeft een champion bougiesop weerstand? Die heb ik toevallig nog liggen op een niet lopend Puch blok.Dan staat op de dop 5K
Nu ik hem er op heb loopt ie heel anders stationair.Als er een weerstand in zit staat het erop.
Heb je toevallig een foto en/of link van je champion dop?
Ga ik morgen testen.Anders is niet per definitie goed..en hoe rijd hij?
Hij doet nogsteeds hetzelfde ik heb weer een filmpje gemaakt, als ik hem probeer af te stellen met de luchtschroef dan doet ie eerst een kleine bwaaap van te weinig benzine en daarna trrrr van te veel benzine en dan gaat ie pas ik snap er niks meer van.Anders is niet per definitie goed..en hoe rijd hij?
Sproeier 102Die zwarte olie zou ik even negeren, je wil je scooter afstellen.
Je hebt al het een en ander veranderd en getest.
Wat heb je er nu voor een sproeier in zitten?
Laat die luchtschroef gewoon eens staan op die 1,5 en het clipje van je naald in het midden
Bij hoeveel toeren grijpt je koppeling(omdat je die hebo verstelbare hebt)?
Hoe lang is je snaar en loopt deze mooi hoog op de achterpoelie als je koppeling aangrijpt?
Er is nog 1 zo een ringetje zoals boven aan de foto maar die zit redelijk vast. De v- snaar komt precies tot het einde van de geleider buis.Nou dan heb je toch echt zelf het een en ander uitgedokterd. Lekker bezig.
Maak anders eens wat fotos van wat je nu allemaal op de krukas hebt zitten in volgorde vanaf keerring tot moer.
En die hebo op de strakste stand gaat je aardig wat slip opleveren ben ik bang.
Die bovenstaande bus heb ik er inderdaad niet op zitten, die 5 dingen zijn idd 3mm dik bij elkaar.View attachment 77382
View attachment 77383
Heb jij de boven staande er niet opzitten dan?
(de start koppeling kan je ook vervangen door een 3mm sluitring voor m12.)
Hoe dik zijn. Die 4/5 ringen die je er nu hebt zitten dan bij elkaar?
Je snaar moet iig niet op de bus liggen.
Hangt er ook van af of je halfpoelie vlak is of verdiept. Dus hoe ver je snaar ten opzichte van je bus komt wil niet per definitie zeggen of dit acceptabel is of niet.
Ik ga zo die bus ophalen, is er nog iets wat ik me moet nemen?Normaal gesproken zit er eerst dat busje zoals op die eerste foto.
Dan een startkoppeling/of een 3mm ring.
Dan heb je een plek waar je kunt shimmen.
Gadenplaat
Variobus
Dan heb je weer een plek waar je kunt shimmen.
Halfpoelie
Je inlegster
Je kickstart rondsel
Een ring en je moer
Wanneer je dit zo hebt zitten als hierboven heb je de mogelijkheid om op 2 plekken te shimmen.
Hier kan je 2 dingen mee bepalen.
Door de shims op die 2 plekken bij elkaar op te tellen heb je de maat hoe ver je je halfpoelie naar buiten plaatst.
Omdat je halfpoelie op een vaste plek zit lijn je zo je snaar uit.
Om ervoor te zorgen dat je snaar niet over je bus loopt maar op de loop vlakken van je vario kan je spelen met de shims op de 2 plekken.
Je wil hem zo laag mogelijk hebben maar wel vrij van je variobus.
Ik verwacht dat je snaar nu dus over je variobus loopt.