Yamaha Neos Stage6 sport pro mk2 + yasuni c16

Als jij standaard poelies hebt, kan het zo zijn dat je het stijle deel van de spiebaan moet compenseren met een hardere drukveer. Succes.

Als jij standaard poelies hebt, kan het zo zijn dat je het stijle deel van de spiebaan moet compenseren met een hardere drukveer. Succes.
Heel erg grote kans dat het is gefixt ik was de neos warm aan het rijden en toen deed ie het niet meer toen ie warm was en ik vol gas wou gaan geven knapte de gaskabel….. 15 min naar huis lopen ik doe de deur dicht en het begint te regenen dus eigenlijk was het ook wel weer geluk.

Ik laat morgen weten of het is gefixt.

Net stukje getest ik heb de gasnaald op de enaarbovenste gezet zoals ie stond toen het probleem begon en de rode drukveer en 5 gram rollen ipv 4 hij doet het nu denk ik nogsteeds voor 0,5 a 1 sec ik vind het maar heel raar ivm dat de boegi wel vrij wit is heeft er iemand een idee wat ik nog kan doen?

Attachments

• IMG_2961.jpeg
    IMG_2961.jpeg
    201.4 KB · Views: 17
Anders is niet per definitie goed..en hoe rijd hij?
Hij doet nogsteeds hetzelfde ik heb weer een filmpje gemaakt, als ik hem probeer af te stellen met de luchtschroef dan doet ie eerst een kleine bwaaap van te weinig benzine en daarna trrrr van te veel benzine en dan gaat ie pas ik snap er niks meer van.

Waar ik ook het achter kom is dat de scooter zwarte olie lekt bij de uitlaatflens ik weet niet ofdat dit er ook iets mee te maken heeft maar ik dacht ik laat het effe weten.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    200.2 KB · Views: 9
  • image.jpg
    image.jpg
    260.8 KB · Views: 13
Last edited:
Die zwarte olie zou ik even negeren, je wil je scooter afstellen.

Je hebt al het een en ander veranderd en getest.

Wat heb je er nu voor een sproeier in zitten?

Laat die luchtschroef gewoon eens staan op die 1,5 en het clipje van je naald in het midden

Bij hoeveel toeren grijpt je koppeling(omdat je die hebo verstelbare hebt)?

Hoe lang is je snaar en loopt deze mooi hoog op de achterpoelie als je koppeling aangrijpt?

Die zwarte olie zou ik even negeren, je wil je scooter afstellen.

Je hebt al het een en ander veranderd en getest.

Wat heb je er nu voor een sproeier in zitten?

Laat die luchtschroef gewoon eens staan op die 1,5 en het clipje van je naald in het midden

Bij hoeveel toeren grijpt je koppeling(omdat je die hebo verstelbare hebt)?

Hoe lang is je snaar en loopt deze mooi hoog op de achterpoelie als je koppeling aangrijpt?
Sproeier 102
Gasnaald clip heb ik nu in het midden gezet
Luchtschroef nu ook weer op 1,5 gezet

Ik heb perongelijk toen ik mijn blok op aan het bouwen was een niet originele poeli er in gezet ik ga de originele er weer in zetten de gene die er nu in zit is wss van een vivacity.

Ik heb de hebo koppeling op het strakste afgesteld en ik heb rode malossi trekveren

De v-snaar is een malossi x-belt de afmetingen zijn 16x8x751 mm

Ik kom er net ook achter dat de halfpoeli en v-snaar vrij los zitten. https://we.tl/t-uiaXK530XW

Last edited:
Nou dan heb je toch echt zelf het een en ander uitgedokterd. Lekker bezig.

Maak anders eens wat fotos van wat je nu allemaal op de krukas hebt zitten in volgorde vanaf keerring tot moer.

En die hebo op de strakste stand gaat je aardig wat slip opleveren ben ik bang.

Nou dan heb je toch echt zelf het een en ander uitgedokterd. Lekker bezig.

Maak anders eens wat fotos van wat je nu allemaal op de krukas hebt zitten in volgorde vanaf keerring tot moer.

En die hebo op de strakste stand gaat je aardig wat slip opleveren ben ik bang.
Er is nog 1 zo een ringetje zoals boven aan de foto maar die zit redelijk vast. De v- snaar komt precies tot het einde van de geleider buis.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    466.9 KB · Views: 10
afstandsbus-krukas-minarelli.png
58e0ecef-7ac9-4422-9b5f-0cf6cf383d86_206347-0_873.png
Heb jij de boven staande er niet opzitten dan?
(de start koppeling kan je ook vervangen door een 3mm sluitring voor m12.)

Hoe dik zijn. Die 4/5 ringen die je er nu hebt zitten dan bij elkaar?

Je snaar moet iig niet op de bus liggen.

Hangt er ook van af of je halfpoelie vlak is of verdiept. Dus hoe ver je snaar ten opzichte van je bus komt wil niet per definitie zeggen of dit acceptabel is of niet.

View attachment 77382
View attachment 77383
Heb jij de boven staande er niet opzitten dan?
(de start koppeling kan je ook vervangen door een 3mm sluitring voor m12.)

Hoe dik zijn. Die 4/5 ringen die je er nu hebt zitten dan bij elkaar?

Je snaar moet iig niet op de bus liggen.

Hangt er ook van af of je halfpoelie vlak is of verdiept. Dus hoe ver je snaar ten opzichte van je bus komt wil niet per definitie zeggen of dit acceptabel is of niet.
Die bovenstaande bus heb ik er inderdaad niet op zitten, die 5 dingen zijn idd 3mm dik bij elkaar.

Ik heb alles van die e start troep er af gehaalt en een paar ringetjes in de dikte van dat ding op de 2e foto op de krukas gedaan.

Normaal gesproken zit er eerst dat busje zoals op die eerste foto.

Dan een startkoppeling/of een 3mm ring.

Dan heb je een plek waar je kunt shimmen.

Gadenplaat

Variobus

Dan heb je weer een plek waar je kunt shimmen.

Halfpoelie

Je inlegster

Je kickstart rondsel

Een ring en je moer

Wanneer je dit zo hebt zitten als hierboven heb je de mogelijkheid om op 2 plekken te shimmen.

Hier kan je 2 dingen mee bepalen.

Door de shims op die 2 plekken bij elkaar op te tellen heb je de maat hoe ver je je halfpoelie naar buiten plaatst.
Omdat je halfpoelie op een vaste plek zit lijn je zo je snaar uit.

Om ervoor te zorgen dat je snaar niet over je bus loopt maar op de loop vlakken van je vario kan je spelen met de shims op de 2 plekken.
Je wil hem zo laag mogelijk hebben maar wel vrij van je variobus.

Ik verwacht dat je snaar nu dus over je variobus loopt.

Normaal gesproken zit er eerst dat busje zoals op die eerste foto.

Dan een startkoppeling/of een 3mm ring.

Dan heb je een plek waar je kunt shimmen.

Gadenplaat

Variobus

Dan heb je weer een plek waar je kunt shimmen.

Halfpoelie

Je inlegster

Je kickstart rondsel

Een ring en je moer

Wanneer je dit zo hebt zitten als hierboven heb je de mogelijkheid om op 2 plekken te shimmen.

Hier kan je 2 dingen mee bepalen.

Door de shims op die 2 plekken bij elkaar op te tellen heb je de maat hoe ver je je halfpoelie naar buiten plaatst.
Omdat je halfpoelie op een vaste plek zit lijn je zo je snaar uit.

Om ervoor te zorgen dat je snaar niet over je bus loopt maar op de loop vlakken van je vario kan je spelen met de shims op de 2 plekken.
Je wil hem zo laag mogelijk hebben maar wel vrij van je variobus.

Ik verwacht dat je snaar nu dus over je variobus loopt.
Ik ga zo die bus ophalen, is er nog iets wat ik me moet nemen?

Er is trouwens ook elke keer als ik de carterkap eraf haal dat er best veel v-snaar stof in de Carter ligt ik weet ook niet of dit hoort.

Back