Welke sproeier origineel Yamaha Mint snor en andere vragen over mijn scooter (alles in 1 topic post)

Advertisement - register to remove this

Beste Charlie, dank je wel voor je gedane moeite, 82 zal helaas voor een snor te groot zijn,
met 66 wat ik in een 88er handleiding gevonden heb voor de brom verzuipt die helaas al.
 
Beste Charlie, dank je wel voor je gedane moeite, 82 zal helaas voor een snor te groot zijn,
met 66 wat ik in een 88er handleiding gevonden heb voor de brom verzuipt die helaas al.
Waarom ben je op zoek naar de orginele maat eigenlijk?

Want als je hem naar orginele fabrieks instellingen wil hebben moet ook alles zijn zoals hij van de band af kwam.

Door gebruik/veroudering (slijtage) kan het zijn dat je af moet wijken van de orginele maat.

Is je filter element bijvoorbeeld nog net zo ademend als toen. Dit kan de verhouding al verstoren.

Zo zijn nog wel meer dingen die mee kunnen spelen.

Dus waarom wil je dit weten, en wat wil je bereiken en hoe is de staat van je mint op dit moment?
 
Filterelement is nieuw, carb en alles brandschoon, hij loopt nu 38 op de borden langs de weg en dat is me te hard voor een snor, tevens ruikt die wel erg hard nu, vinden de fietsers achter me niet ookheel prettig.
Historie ervan is verder onbekend, ik heb deze via een veiling gekocht.
 
Filterelement is nieuw, carb en alles brandschoon, hij loopt nu 38 op de borden langs de weg en dat is me te hard voor een snor, tevens ruikt die wel erg hard nu, vinden de fietsers achter me niet ookheel prettig.
Historie ervan is verder onbekend, ik heb deze via een veiling gekocht.
Qua km zit je aardig in de buurt van wat hij hoort te zijn verwacht ik.

Wat voor een kleur is de bougie? Dit is veel belangrijker.

Wat voor een olie gebruik je? Is dit mengsmering of mixt een mint zelf?
 
nogmaals dank voor je reactie, kleur bougie is zeer-donkerbruin tegen het zwarte aan,
Olie die ik gebruik is 2t olie van Castrol RS Power, de mint mixt zelf met oliepomp.
 
nogmaals dank voor je reactie, kleur bougie is zeer-donkerbruin tegen het zwarte aan,
Olie die ik gebruik is 2t olie van Castrol RS Power, de mint mixt zelf met oliepomp.
Er zit nu 66 in, je bougie is aan de donkere kant.
Je geeft aan dat hij verzuipt.
Dat wijst er op dat je het iets kleiner moet zoeken, maar hoeveel, ik zou gewoon een aantal sproeiers halen en proberen. 60,62 en 64.
Hoe zit het met je gasnaald, en je choke?

Maar als je hiermee aan de gang gaat en je hebt de bougie mooi van kleur en hij verzuipt niet meer. Dan loopt de mint weer mooi maar zachter gaat hij er niet door lopen verwacht ik. En 38 voor een oude snor lijkt me redelijk orgineel. Echt terug voeren doe je door een prop in de uitlaat. Maar dat word dan weer opnieuw afstellen en net zo lang proberen tot hij goed loopt en jou gewenste top heeft.
 
De gasnaald staat op het onderste clipje (zo stond die ook bij aanschaf). Even geprobeerd deze 1tje hoger te zetten maar dan loopt die erg hard stationair.
Prop in de uitlaat is eventueel een optie als het andere niet werkt, al is dat dus op gevoel. Bedankt voor de tip.
Reden waarom ik deze liever veilig binnen de marges heb is dat de route waarover deze gebruikt word op een schoolroute ligt waar regelmatig rollerbank controles zijn en ik geen zin heb in gekloot met de sterke arm der wet.
 
Op het onderste clipje staat de gasnaald op zijn rijkst,
deze kan je beter in het midden laten en daar de sproeier op af stellen en de stationairschroef.
De luchtschroef hoort 1.5 slag open.
 
Dank je wel voor deze uitleg Twinky, nu snap ik het arm of rijk van de gasnaald ook een stuk beter na inlezen op het forum, heb de hele tijd getwijfeld wat nu armer of rijker was :cool:
 
Clipje naar beneden zorgt dat de naald naar boven komt, en de boel rijker wordt.
Clipje naar boven zorgt dat de naald verder naar beneden valt, en dus armer word.

Waarschijnlijk verwarrend omdat de naald precies het tegenovergestelde doet als wat je met het clipje doet, maar zo werkt het. ;)
 
Om geen ander topic aan te hoeven maken, het sproeierprobleem is getakkeld nu, :) 56er sproeier, gasnaald in de midden loopt de mint perfect 33 op top, rookt niet en loopt mooi rustig, bougie is koffiebruin nu.
Maar de reden waarom ik hier nog een vraag post.
Nu voor de 2de keer in 1 maand tijd is de benzine kraan lek, die gaat lekken door het opzwellen van de dunne rubber afdichtingen, tank al extra 98 zodat er zo min mogelijk ethanol in zit. (beide keren kraan nieuw besteld, de tweede extra bij een andere leverancier als de eerste.
Is het mogelijk om de benzinekraan (vacuum) met 3 aansluitingen te vervangen door een universele handbediende benzinekraan (2 aansluitingen) die ik tussen de slang zet? en kan ik de aansluiting die overblijft qua slang dan gewoon afdoppen?

Grtjs van JanJaap
 
Ja dat kan zeer zeker!

Zorg dat je de vacuüm op de carburateur of spruitstuk ook af dopt.

Je kan zelfs zonder kraan rijden zolang je vlotter juist werkt.

Ik doe er wel altijd graag een brandstof filtertje tussen.
 
Dank je wel voor je hulp, filtertje ertussen is wel een goed idee, mocht er wat rommel in de tank zitten komt het niet in de carb :) gelijk meebesteld samen met een handbediend kraantje, metertje benzineslang en nieuwe klemmetjes voor de slangen :)
 
Aan de tank zit een stukje 8mm, (dat heb ik laatst al vervangen),
dat verloopt origineel in het vacuumkraantje naar 6mm uitgaande,

Mijn bestelling nu is als volg geplaatst
-benzinefiltertje vanaf de tank ingaande 8mm/ uitgaande 6mm naar het handbediende kraantje,
met 6mm nieuwe slang verder naar de carb,
en heb al een asje van 3,5mm gedraaid om het vacuum af te doppen (die slang is 3,5mm binnendiameter)
 
Back
Top