yamaha neos 2005 70cc

Neos kamber

New Member
Beste,
ik heb een yamaha neos ovetto 2005 2 takt minarelli horizontaal,

setup:
70cc malossi net ingebouwd (50km gereden)
malossi multivar
rechte spiebaan
delta clutch
6,5 gr malossi rollen beetje versleten aan vervanging toe
12 mm carb (standaard)
standaard uitlaat,

ik heb net de 70cc ingebouwd 50 km gereden, ik heb al een paarkeer hard opgetrokken en ong 70 gereden wouw hem niet door gassen
mijn vraag is ik heb het gevoel dat die boven de ong rond de 60 begint intehouden bougie is kleur Kofi bruin. licht dat aan de carb of aan de uitlaat want heb een standaard uitlaat er onder. het gaat als volgt ik rij 60 niet met vol gas. ik geef vol gas het voelt alsof die beetje inhoud daarna weer trekken en weer inhouden dan zit ik al op de 70kmh.

wat zou dat kunnen zijn

Groetjes,
 
Advertisement - register to remove this

Carb mag je wel naar een 17.5mm of 19mm veranderen.

Als je verder de standaard look van je huidige uitlaat wil behouden maar toch lekker doorrijden is een Sito+ je beste keus
 
Carb mag je wel naar een 17.5mm of 19mm veranderen.

Als je verder de standaard look van je huidige uitlaat wil behouden maar toch lekker doorrijden is een Sito+ je beste keus
Ik heb een 17,5 er in gezet maar nu is het een volgende probleem hij rijd goed zelfs beetje rijker maar starten doet die heeeeel moeilijk en als ik hem start met beetje gas doet die meteen bwaaap
Heb een sproeier 80 in zitten standaard heb hem stationair hoger laten draaien na 2de x moeilijk kousen starten in 2 dagen hij liep laag stationair heb hem dus hoger (normaal laten draaien maar) hij start dus echt slecht en bijna niet
 
Kan toch altijd kapot gaan? En heb je overal nieuwe pakkingen tussen gedaan toen je die andere carb erop hebt gezet
 
Kan toch altijd kapot gaan? En heb je overal nieuwe pakkingen tussen gedaan toen je die andere carb erop hebt gezet
hm zo snel? hoe kan ik zien als ik de membraam uit haal of die kapot is? en niet echt overal nieuw pakking die membraam pakking was nog goed en die had ik nie dus had de ouden gebruikt die was toch vastgeplakt aan de membraam zelf
 
Voet of koppakking kan ook lek zijn ,
Normaal hesproken als alles fris is , heb je geen probleem.
Vaak word een blok opnieuw opgebouwd , echter word de helft vergeten / op bezuinigd .
 
Carters ook uit elkaar geweest ? Geen Carter lekkage wat valse lucht veroorzaakt ?
En is de Carburateur een MERK... Carburateur ? ... geen Model Dellorto? of Dellorto Look-A-Like ? Mezoly Rommel ?
Dus... Een Echte Carburateur.
 
Carters ook uit elkaar geweest ? Geen Carter lekkage wat valse lucht veroorzaakt ?
En is de Carburateur een MERK... Carburateur ? ... geen Model Dellorto? of Dellorto Look-A-Like ? Mezoly Rommel ?
Dus... Een Echte Carburateur.
carter is niet uit elkaar geweest het gaat om een dellorto 17,5mm PHVA TS
 
Zet de oude Carburateur eens terug ... kijk dan wat er dan gebeurt,
zit de Vacuumslang op de juiste plaats , ivm aansluitingen Carburateur verwarming ./ olie aansluiting.
 
Zet de oude Carburateur eens terug ... kijk dan wat er dan gebeurt,
zit de Vacuumslang op de juiste plaats , ivm aansluitingen Carburateur verwarming ./ olie aansluiting.
ja alles is op de juiste plaats aan gesloten, ik heb net een set sproeiers besteld en ik ga eens grootere dan 80 en kleiner dan 80 proberen en kijken wat die dan doet. maar blijft vreemd bij koude start doet die niet maar wnr je eenmaal rijd rijd die perfect
 
kan beide kanten op

Mijn Setup van Speedfiets 70 CC
19MM , Sproeier 78
Standaard luchtfilter met Slurf er uit.
Yasuni R.
Regelgeving is : Snelle uitlaat , groter in Hoofdsproeier. dus.. met Jouw uitlaat ? denk afbouwen
.
 
ik heb vandaag gekeken he, en ik kwam ergens achter waar ik van af wist

mijn filterhuis heeft altijd geen pakking gehad aleen op een hoekje dus krijgt altijd beetje valste lucht daar maar dat was met die oude 50 cc en carb nooit een probleem mee geweest, toevalig hoorde ik vandaag met het testen een soort van sport filter geluid en toen ik dat het dat kon zijn.

maar waarom geeft die bougie koffie bruin aan?

en nog een vraag is het mogelijk om een vsnaar te bestellen in deze maat:
  • Lente (omtrek): 747MM
  • en breed ong 12.5 ofz

wat ik heb al heel lange tijd een malossi multivar maar omdat dat een sport vario ofz is kon ik nooit een 16,5 brede v snaar of de standaard gebruiken want hij trok zeg maar op de 2de versnelling wnr ik mijne Kickstarter krans in deed en zonder de Kickstarter krans kon ik hem we goed gebruiken maar kon nooit kicken nooit last van gehad maar nu zou ik het liever terug willen
is dat mogelijk?
 
Als je wilt dat de v-snaar hoger in de poulies ligt moet je een of meerdere ringetjes plaatsen tegen de glijbus van de vario. Zogenaamde shims.

Wat betreft het slechte starten, heb je de stationair sproeier al eens schoon gemaakt? Als die verstopt zit doet ie bwoap.
 
Back
Top