Yamaha Neos Stage6 sport pro mk2 + yasuni c16

Thijs S.

Active Member
ik ging gisteren een rondje rijden met mijn Yamaha neos een maat van mij heeft een zip met een dr70 en een yasuni r en ik word er uit getrokken dus ik moet nu zeker wat aan de afstelling doen want dit lijkt me wel heel ongewoon.

Setup neos:
Stage 6 sport pro mk2 ac
Yasuni Carrera c16
Polini Cp 21
Polini powerfilter
Setup Overbrenging:
Stage6 sport pro vario
4,1 gram rollen
Rode malossi trekveertjes
Hebo replica koppeling
Gele drukveer
Std brom vertanding
Malossi x-belt
Setup carb:
Sproeier 102
Gasnaaldclipje op enaarbovenste
Luchtschroef 1,5 slag
Malossi membraan klepjes
Membraan ophoog plaatje 5mm

Neos zegt Trrrrrrrrrrr bij wegrijden met vol gas, dit doet ie voor 2 sec. Ik weet ook niet hoe ik dit fix.

Setup zip
Dr70 ac
Yasuni R
Rode drukveer
6gram rollen
19mm carb
Malossi multivar

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen

Advertisement - register to remove this

ik ging gisteren een rondje rijden met mijn Yamaha neos een maat van mij heeft een zip met een dr70 en een yasuni r en ik word er uit getrokken dus ik moet nu zeker wat aan de afstelling doen want dit lijkt me wel heel ongewoon.

Setup neos:
Stage 6 sport pro mk2 ac
Yasuni Carrera c16
Polini Cp 21
Polini powerfilter
Setup Overbrenging:
Stage6 sport pro vario
4,1 gram rollen
Rode malossi trekveertjes
Hebo replica koppeling
Gele drukveer
Std brom vertanding
Malossi x-belt
Setup carb:
Sproeier 102
Gasnaaldclipje op enaarbovenste
Luchtschroef 1,5 slag
Malossi membraan klepjes
Membraan ophoog plaatje 5mm

Neos zegt Trrrrrrrrrrr bij wegrijden met vol gas, dit doet ie voor 2 sec. Ik weet ook niet hoe ik dit fix.

Setup zip
Dr70 ac
Yasuni R
Rode drukveer
6gram rollen
19mm carb
Malossi multivar

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen
Dit is de bougi na paar sprintjes trekken en gwn agressief rijden

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    184.6 KB · Views: 34
TRRRRR is een zeer vage omschrijving.
Elektrode op je bougie lijkt een haartje wit, dus te arm op sproeier. Althans ik zou groter gaan.

De omschrijving van de klacht mag iets helderder, slaat de motor over? Of hoor je iets aanlopen zo lijkt het?

TRRRRR is een zeer vage omschrijving.
Elektrode op je bougie lijkt een haartje wit, dus te arm op sproeier. Althans ik zou groter gaan.

De omschrijving van de klacht mag iets helderder, slaat de motor over? Of hoor je iets aanlopen zo lijkt het?
Nee het geluid van teveel benzine bedoelde ik inderdaad beetje vage omschrijving. Leuke video’s maak je trouwens op yt

Nee het geluid van teveel benzine bedoelde ik inderdaad beetje vage omschrijving. Leuke video’s maak je trouwens op yt
Thnx!

Apart dat hij klinkt als te rijk. De bougie geeft me niet dat gevoel, maar hij is volgens mij ook redelijk nieuw die bougie, dus een echt goede tekening heb je nog niet.

Mis je misschien vonk of maakt die ergens kortsluiting?
Heb bijvoorbeeld al eens meegemaakt dat bij een Mina scooter het carter heel fel omhoog kwam met optrekken en dan de bougiekabel te dicht bij het frame kwam waardoor de vonk oversprong.
Post automatically merged:

Lees nu trouwens ook dit: Gasnaaldclipje op enaarbovenste

Dus je naald ligt heel diep in de sproeier, dat is niet hoe ik ze meestal heb. Ik heb het clipje op de laagste stand of 1 erboven vrijwel altijd. Zou dat nog even testen ook.

Thnx!

Apart dat hij klinkt als te rijk. De bougie geeft me niet dat gevoel, maar hij is volgens mij ook redelijk nieuw die bougie, dus een echt goede tekening heb je nog niet.

Mis je misschien vonk of maakt die ergens kortsluiting?
Heb bijvoorbeeld al eens meegemaakt dat bij een Mina scooter het carter heel fel omhoog kwam met optrekken en dan de bougiekabel te dicht bij het frame kwam waardoor de vonk oversprong.
Post automatically merged:

Lees nu trouwens ook dit: Gasnaaldclipje op enaarbovenste

Dus je naald ligt heel diep in de sproeier, dat is niet hoe ik ze meestal heb. Ik heb het clipje op de laagste stand of 1 erboven vrijwel altijd. Zou dat nog even testen ook.
Bougikabel loopt inderdaad over het frame heen op een paar plekken met een tiewrap vast gemaakt. Wat kan ik er aan doen dat ie het frame niet aanraakt?

Inkorten en andere plek voor je Bobine vinden evt.
Heb nu bougikabel ingekort raakt nu nergens frame zou ik nog wat aan de carb doen? Heb nu sproeier 102 ik heb nog wel een 105 en ik kan ook nog wat met de gasnaald op welke zou ik die moeten zetten? Staat nu op de eenaarbovenste. Kan massa ook meespelen? Is nu namenlijk nog een vrij oude connector

Massa dan wil die normaal helemaal niet goed lopen is mijn ervaring.
En bij jou wil die na de hobbel in het begin wel, dus denk het niet, maar das geen garantie.

Uhm zet de clip van de gasnaald eens helemaal onderaan, dus de naald zo hoog mogelijk en test dan.

Massa dan wil die normaal helemaal niet goed lopen is mijn ervaring.
En bij jou wil die na de hobbel in het begin wel, dus denk het niet, maar das geen garantie.

Uhm zet de clip van de gasnaald eens helemaal onderaan, dus de naald zo hoog mogelijk en test dan.
Dus niks met de sproeier?

Denk dat de TRRR komt omdat die naald te diep ligt. Dan wil je scooter niet op gang komen en na een paar tellen rijdt die alsnog weg.

Uitgaande van vijf posities op je naald zou ik hem eens in het midden zetten. Of wellicht nog één lager.

Kleur van de bougie is niet verkeerd. Het is tenslotte nog warm buiten.

Niet teveel dingen tegelijk.
Denk dat de TRRR komt omdat die naald te diep ligt. Dan wil je scooter niet op gang komen en na een paar tellen rijdt die alsnog weg.

Uitgaande van vijf posities op je naald zou ik hem eens in het midden zetten. Of wellicht nog één lager.

Kleur van de bougie is niet verkeerd. Het is tenslotte nog warm buiten.
Het is alleen maar erger geworden nadat ik de clip in de eenaar onderste heb gedaan. Ik heb er nu ook een filmpje bij gemaakt.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    172.7 KB · Views: 25
Gasnaald clipje inderdaad beste in het midden houden. Dan is het een kwestie van iets groter of kleiner in je sproeier als je dat TRRRRR niet weg krijgt met je luchtschroef.

Als dat in orde is zou ik ff de trekveertjes iets minder sterke erin doen, geel zit daar onder als ik me niet vergis. En heb je niet perongeluk een snaar van een overrange erin zitten?

En wat ook nog een hele hoop kan schelen in je sprintje met de zip is natuurlijk het gewicht van de Zip en je maat, en jezelf en je neos he. Als ik met mn bierbuik op mn zip rijd of ik laat mn maatje van 65kg rijden dan is dat ook een wereld van verschil. Dat zijn allemaal dingen die meespelen natuurlijk, maar alsnog dan zou je hem toch in elk geval moeten bijhouden.

Gasnaald clipje inderdaad beste in het midden houden. Dan is het een kwestie van iets groter of kleiner in je sproeier als je dat TRRRRR niet weg krijgt met je luchtschroef.

Als dat in orde is zou ik ff de trekveertjes iets minder sterke erin doen, geel zit daar onder als ik me niet vergis. En heb je niet perongeluk een snaar van een overrange erin zitten?

En wat ook nog een hele hoop kan schelen in je sprintje met de zip is natuurlijk het gewicht van de Zip en je maat, en jezelf en je neos he. Als ik met mn bierbuik op mn zip rijd of ik laat mn maatje van 65kg rijden dan is dat ook een wereld van verschil. Dat zijn allemaal dingen die meespelen natuurlijk, maar alsnog dan zou je hem toch in elk geval moeten bijhouden.
Het rare is dat ik minder weet en de neos nog geen kappen heeft dus die weegt ook minder dus ik hoor hem er gewoon uit te trekken.

Mja je mist ergens vermogen lijkt het, maar dat is eigenlijk zonder zien niet te zeggen....
Heb net op dit forum gelezen iemand met de zelfde setup had dit zelfde probleem met een gele drukveer maar niet met een rode dus dat ga ik nu proberen.

Back