Yamaha Neo's II 50i H2O 4T E3 '09-'15 ECU Probleem

Status
Not open for further replies.

xswaggaboyx

New Member
ik heb een nieuwe ECU gekocht voor mij Yamaha Neo's II 50i H2O 4T E3 2015
alleen als ik hem aansluit start hij niet en hoor ik het injectie systeem niet aanslaan kan iemand mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

nou de oude ecu die er nu in zit daar start hij wel mee en hoor je injectie pomp ook aanspringen bij contact alleen rijd hij dan maar 32 km/u daarom heb ik die andere ecu gekocht maar daar hoor ik de injectie pomp niet aanspringen bij contact
 
Zoiets vind je ook niet in een boekje, omdat het iets is voor een monteur die dit wel weet i.v.m cursus die ze daar over gekregen hebben.

Meeste nieuwe ECUs moeten worden ingeleerd anders zal die nooit gaan starten zo.

Hoe je dat moet doen kan je vinden door wat ECU filmpjes te bekijken van joey schaar op youtube.

De instructies is dus voor piaggio 4takt motoren. Geen idee of dat Yamaha dezelfde procedures gebruikt.. Maar zou wel eens zo moeten.

Dan moet je iets met je gashandel doen en contact slot aan / uit doen..

 
Kijk maar hierboven net erop gezet.


Voor yamaha weet ik het ook niet. Anders even aan Joey schaar vragen??
 
Nee eerst 3x aan / uit zonder aan de gashendel te zitten.

Dan draai je de gashandel vol max

En dan weer 3x aan /uit.

Even wachten voor 3 minuten en dan proberen te starten.
 
nou de oude ecu die er nu in zit daar start hij wel mee en hoor je injectie pomp ook aanspringen bij contact alleen rijd hij dan maar 32 km/u daarom heb ik die andere ecu gekocht maar daar hoor ik de injectie pomp niet aanspringen bij contact
Is dit een snor of een brom?
 
nou de oude ecu die er nu in zit daar start hij wel mee en hoor je injectie pomp ook aanspringen bij contact alleen rijd hij dan maar 32 km/u daarom heb ik die andere ecu gekocht maar daar hoor ik de injectie pomp niet aanspringen bij contact
Het lijkt me beter contact op te nemen met de verkoper/zaak waarbij je die ECU gekocht hebt.
Er deugt iets niet met deze nieuwe ECU want de benzinepomp hoort te lopen als je de scooter op contact zet net zoals bij de originele ECU.
 
Het lijkt me beter contact op te nemen met de verkoper/zaak waarbij je die ECU gekocht hebt.
Er deugt iets niet met deze nieuwe ECU want de benzinepomp hoort te lopen als je de scooter op contact zet net zoals bij de originele ECU.
dat heb ik zeker gedaan alleen nog geen reactie (kom ook uit hong kong de ecu bekijk link ) was het enige bedrijf dat ik kon vinden die deze ecu hadden kost ook wel wat 80 euro plus 50 importkosten

link: https://www.sonoramotor.com/YAMAHA-...-P-N-ST03000-0119-top-quality-pd47054935.html
 
Dan had je net zo goed een originele van Yamaha- merk-Moric kunnen aanschaffen.
De ECU uit de link heeft als partsnummer: 5C3-H591A-0000, dit is echter voor de 45km/u brom versie.
De ECU met: 1RD-H591A-0000, is voor de 25/km/u snor versie.

Met Sonora ECU's heb ik geen ervaring, ondanks dat ze veel gebruikt worden op Chinese scooter & schakel brommers met een EFI systeem. Maar er moet sowieso wat geluid hoorbaar zijn van de brandstofpomp als je het contactslot op aan draait.
Zo niet, wordt het spul niet op druk gebracht en zal de motor niet kunnen aanslaan/starten
 
Dan had je net zo goed een originele van Yamaha- merk-Moric kunnen aanschaffen.
De ECU uit de link heeft als partsnummer: 5C3-H591A-0000, dit is echter voor de 45km/u brom versie.
De ECU met: 1RD-H591A-0000, is voor de 25/km/u snor versie.

Met Sonora ECU's heb ik geen ervaring, ondanks dat ze veel gebruikt worden op Chinese scooter & schakel brommers met een EFI systeem. Maar er moet sowieso wat geluid hoorbaar zijn van de brandstofpomp als je het contactslot op aan draait.
Zo niet, wordt het spul niet op druk gebracht en zal de motor niet kunnen aanslaan/starten
Ik denk dat hij hem wilde opvoeren met een brom ecu.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top