Yamaha neo's 2009 opvoeren

Status
Not open for further replies.
Ik zou d eoplossing echt niet weten, ik weet echt alleen veel over kymco agility's voor de rest ben ik een focking noob LOL, ik ben hier trouwens nieuw sinds vandaag :p
 
Dat is dat lelijke leovince colablikje van een chinese barrelscooter.

Een uitlaat kan je het niet echt noemen. Het is een pitbike dempertje op een stukje CV buis.
 
Nee en die komen er ook niet want een 4t scootertje gaat niet sneller van een andere uitlaat.

Daarnaast zijn Neos 4t rijders toch het soort mensen dat 0,0 euro uitgeeft aan opvoer of styling onderdelen en is voor de producent dus niet interessant. Het prototype Neos 4t bezitter is een stoffige volwassene die
-Zijn neus ophaalt voor een goedkoper model van Kymco of Piaggio.
of
-Zich heeft wijs heeft gemaakt / laten maken dat hij een injectie scooter moet hebben.
 
Ja of gewoon realistisch, net hoe je het bekijkt. Spul voor een echte kymco verkoop je ook 10x zo snel als voor een chinees ding, omdat kopers van een chinees er geen geld aan uit willen geven. En een Honda Zoomer is weer een andere categorie kopers, daar kan je ondanks dat er heel weinig van rondrijden toch wat spullen voor verkopen.

Onderdeel van je taken als producent of importeur is dan ook het opstellen van klantprofielen om inzicht te krijgen in het soort mensen dat jouw producten gaat kopen, zodat je kan bepalen of het zinvol is om met de productie of import door te gaan.
 
Last edited:
toch denk ik dat er zat Neo's 4T rijders zijn die wel geinterreseerd zijn in snelle spullen..

en die zijn er toch ook wel ?

zoals een Malossi cilinderkitje , langere vertanding , variateurkitje ,poellies e.d. , natuurlijk moet je dan niet teveel verwachten en het kost in verhouding met een 2T veel geld , maar beter duur dan niet te koop :p

Polini heeft ook cilinderkits , poelies , vertanding , variateurs voor dit model..

er is dus wel wat te koop..

en ze zullen het niet voor niks maken natuurlijk.
 
Ok dan heb ik wel een interessante voor je waar je even over mag nadenken:

Waarom heeft Malossi nog voor de release van de Neos 4t in europa al een cylinderkit met een verkoopprijs van 560 euro klaar, terwijl ze er 11 jaar over hebben gedaan om met een kale cylinder van 220 euro voor het kymco 4t blok te komen.

Acties van bekende italiaanse merken hebben af en toe meer weg van een soort 'vriendendienst' of prestige dan dat ze getuigen van echt commercieel inzicht.

Voor de Zip 4t is nog altijd geen fatsoenlijke 4t uitlaat te koop, terwijl er daar stapels van rondrijden en er echt wel vraag naar is. (Minst onfatsoenlijk is de Turbokit, goede uitlaat maar ziet er raar uit).
 
omdat grote bedrijven als deze wel vaker onlogisch werken?

verder geloof ik niet dat ze cilinders maken waar nog geen blok voor is ;)

wel prijzig zeg :X

Italianen maken overigens wel kwaliteitspul (iig Malossi en Polini) en geen rommel , of het echt presteerd laten we even in het midden...

tja , waarom er zo weinig fabrikanten 4T uitlaten maken weet ik niet , maar de vraag zal iig wel steeds groter worden , volgens mij ga ik 4T pijpjes maken , is iig een markt voor ;)
 
Het blok was er wel, alleen zat het tot dan toe alleen onder de Giggle, en als niet_injectieversie onder de Vino die niet in europa wordt verkocht.

Er worden wereldwijd meer scooters met een Sym 4t blok verkocht, maar daar maken ze dan weer niets voor.
 
Hallo,

Ik heb een paar vragen.
Ik wil graag mijn neo's rond de 65-70 kmh laten lopen,Het probleem is dat ik alleen maar informatie over de oude neo's kan vinden. En dat de begrenzers in de nieuwe en de oude niet hetzelfde zijn!! :( ( Graag niet afzeiken Ik weet dat Neo's een ouwe lullen scooter is maar ik ga hem veranderen ;) ) Verder had ik nog een vraagje Hij liep toen die nieuw was 51 Kmh op de teller en na zijn grote beurt ineens 48 op de teller... Weet iemand wat daar het probleem van kan zijn (gister kwam die niet eens verder dan 44 kmh) Ik heb de dealer gebeld en zij zeiden dat ze der nix aan konden doen!! Alvast bedankt!!
Hallo,

Ik heb een paar vragen.
Ik wil graag mijn neo's rond de 65-70 kmh laten lopen,Het probleem is dat ik alleen maar informatie over de oude neo's kan vinden. En dat de begrenzers in de nieuwe en de oude niet hetzelfde zijn!! :( ( Graag niet afzeiken Ik weet dat Neo's een ouwe lullen scooter is maar ik ga hem veranderen ;) ) Verder had ik nog een vraagje Hij liep toen die nieuw was 51 Kmh op de teller en na zijn grote beurt ineens 48 op de teller... Weet iemand wat daar het probleem van kan zijn (gister kwam die niet eens verder dan 44 kmh) Ik heb de dealer gebeld en zij zeiden dat ze der nix aan konden doen!! Alvast bedankt!!
Beste ,mensen
Het opvoeren van een neos4 euro4 gaat als volgt: 1 - koop michelin citygrip- winter. Voorband=120-70-12 achterband=130-70-12 Dit zorgt voor 3km meer snelheid,en groot bijkomend voordeel is 30% meer grip en veel meer vering ( vering van de voorvork bij de neos is erg stug )
2- koop een malossi multivar artikelnummer: 5113603
Het vulringetje dat tegen de variobus zit weghalen en achter de moer plaatsen - Dit zorgt weer voor 3km meer.
Als je deze setup bij de euro 4 doet dan kom je op 54 echte kilometers uit , net onder de ( WOK ) grens.
---------------------------------------------------
Je kan nog verder gaan en een andere ecu plaatsen.
Malossi forcemaster artikelnummer: 5518370
Dan gaat hij dik over de 75km/pu
Ik zou de ecu echter wel door beumer de jong ( amsterdam ) laten
monteren , de ecu moet je wel via internet bestellen,beumer heeft hem niet.
‐---------------------------------------------------
De yamaha neos4 euro4 is de allerbeste scooter die je kan kopen en is nog beter dan de ( Vespa ) . Als je goed zoekt dan kan je deze voor: euro 2700- wel kopen.
‐----------------------------------------------------
Vriendelijke groet: Herman uit amsterdam.
----------------------------------------------------
 
Verder is het zo dat er in dit forum gezegd word dat de yamaha neos4 euro4 begrenst word via de kilometerteller , mensen dit is beslist niet zo dat zijn indianen verhalen , de Chinese modellen daarin tegen zijn wel begrenst op de kilometerteller.
-------------------------------------------------
Verder mensen als je gaat tanken tank dan alleen:
BP ultimate allerbeste benzine houd je motor schoon + smeert dit is echt het allerbeste wat je erin kan gooien
-------------------------------------------------
Of anders SHELL V-POWER
Houd je motor schoon maar smeert niet
-------------------------------------------------
Voor beide geld het is octaan 98 dat is verders prima.
 
En als je de yamaha neos 4t een iets beter wil laten optrekken en beter wil laten starten in de winter dan is de iridium bougie van : ( Denso IU22) het allerbeste wat je erin kunt draaien. Iridium bougies van denso gaan 75000KM mee. Je hoeft ze er nooit uit te draaien om te controleren want je mag niet en nooit aan de puntjes komen, en bovendien branden ze niet in.
Vriendelijke groet Herman uit amsterdam.

Let maar niet op de pestkop die er steeds tussendoor zit , hij heeft tot nu toe nog niets waardevols toegevoegd aan dit topic.
Ik denk dat er wel jongens zijn die blij zijn met de informatie die ik verstrek, ik spreek uit jarenlange ervaring.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top