De (spannings-) regelaar van een Aerox zit al 17 jaar op dezelfde plek van het frame/chassis gemonteerd.
Dus die zoektocht kun je jezelf besparen, tenzij men een nieuwer type heeft i.c.m. een 4 takt motorblok.
Ik ben er zelf mee gestopt om dit goedje nog langer te gebruiken. Schoonmaken i.c.m. een schrapertje en/of ander stukje gereedschap loont wel. Echter moet het daarna goed schoon zijn en kan men met een ander type spray ervoor zorgen dat het vocht een langere tijd wegblijft en de geleiding optimaal blijft.
In vroeger dagen pakte ik de haarlak van m'n moeder om stekkerverbindingen voor langere tijd af te sluiten van vocht en vuil. Tegenwoordig zijn er veel betere spray's in de handel die het afsluiten en/of schoonhouden aanzienlijk verbeteren.
Maar dit is louter gebaseerd op mijn ervaring. Ter info: ik heb zelf ook een Aerox (bj: 2003) en er treed wel degelijk oxidatie op bij de regelaar op den duur..., zeker bij intensief gebruik door wind & ander weerelementen welke men ervaart bij woon/werk verkeer hier in Holland.
Maar goed, de TS moet maar zien wat hij met de info doet.....
Misschien is begrijpend lezen ook vrij lastig voor jou.. Ik zei : Waar de regelaar zich bevind is
op elke model scooter weer anders.. Dat is niet zomaar even 1.2.3 te zeggen.. Er zijn wel plekken die vaker voorkomen.. Wil je echt weten waar hij zit dan zal je toch het kapwerk moeten verwijderen.
Dus ik had het
niet perse alleen over de aerox, maar over alle scooters in het algemeen.. En ja
bij elk model kan die weer ergens anders zitten. Dus je hoeft niet op elk punt meteen weer het laastste woord te hebben.. Dat was ook niet nodig als je mijn zin goed las.
Dan kan je wel zeggen dat op een aerox hij altijd daar zit waar die altijd heeft gezeten..
Maar als jij van een piaggio zip komt en je hebt voor de eerste dag in je leven een aerox, nou probeer hem dan maar eens te vinden, als die bij de piaggio zip op een gehele andere plek zat. En zou
kan die bij een peugeot speedfight ook weer ergens anders zitten (Maar het kan voorkomen dat hij bijvoorbeeld vaker onder de voorkap zit.. En soms weer onder de tree plank..
Betreft het andere, contact spray is gewoon voor elektronica.. Dus zie niet in wat het probleem ermee moet zijn.. Overigens als je precies wilt zijn, ik gebruik het spul van griffon. Je kan wel gaan krassen met een schapertje, maar dan beschadig je juist de coating van de stekker contacten en dan heb je het probleem alleen maar erger gemaakt en komt de oxidatie sneller terug.
Haarlak zou wel kunnen, al het waarschijnlijk een plakkerige boeltje word..
Overigens zie ik ook soms dat er vet of vaseline word gebruikt, en zie ook dat dit vaker niet werkt dan wel werkt.. Want je kan er ook vocht ermee op slaan als de connector geen spul tegenaan zit..
Meestal heb je dan van die groene oxidatie.