Tkasteleijn
Member
Super, dankjewel!Klopt, nu de foto wat scherper is, zie ik het ook, de meetsnoeren zitten goed in de meter echter je meet verkeert.
Het zwarte meetsnoer moet je aansluten op de min-pool van de accu en met het rode meetsnoer meten op de oranje draad van de cdi dit terwijl de bobine aangesloten zit.
Meter hierbij op het meetbereik 20 Volt gelijkspanning.
De spanning op de CDI meet je door het zwarte meetsnoer aan te sluiten op de min-pool van de accu en met het rode meetsnoer te meten achterop de ingestoken connector van de cdi, dit middels de backprobemethode, het contactslot op aan en de multimeter op het meetbereik 20Volt gelijkspanning.
De weerstand van de pickupspoel meet je met het zwarte meetsnoer op de min-pool van de accu en het rode meetsnoer op de wit/blauwe draad van de losgetrokken cdi-connector, dit met de multimeter op het laagste Ohm-bereik.
De weerstand van de primaire bobine spoel meet je met het zwarte meetsnoer op de min-pool van de accu en het rode meetsnoer op de oranje draad van de losgetrokken cdi-connector, dit met de multimeter op het laagste Ohm-bereik en natuurlijk de bobine aangesloten.
Ik heb alleen dan nog een probleem met het meten. Dit betreft de connector van de cdi, en dus eigenlijk alles wat ik moet meten
Het is namelijk lastig om bij dit type connector de meetsnoeren te bevestigen. Kan het ook op een andere manier, of heb je tips waardoor het makkelijker gaat?