Yamaha Aerox 2009 vonkt niet

rbarock

New Member
Hoi Mijn naam is Mark en ik heb sinds kort een Yamaha Aerox 2009 op de kop getikt.
Elektrisch was die een rommeltje dus heb zoveel mogelijke zaken vervangen zoals, ontsteking, carburateur en cilinder en uitlaat natuurlijk
Nadat ik alles aan de praat had ben ik ga rijden en viel deze 500 meter verder stil. Na controle, geen vonk meer.
Hierna heb ik de ontstekingspoel doorgemeten en constateerde dat er ergen een breuk zat en de oude ontsteking er weer ingezet. Hierna deed die het weer even. Even een stukje gereden en weer viel die uit. Geen vonk meer. Voor de zekerheid de originele CDI er in gezet en er was weer vonk. De brommer gestart en 5 seconde later viel deze weer uit en er was weer geen vonk. ik wordt hier gek van.
Iemand een suggestie waar ik nu nog moet zoeken ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik krijg de indruk dat het hier gaat om een slecht contact.
Dus alle bedrading welke te maken heeft met de ontsteking doormeten met multimeter op het laagste Ohm-bereik en alle connectoren schoon maken en controleren of ze goed contact maken
 
Ik krijg de indruk dat het hier gaat om een slecht contact.
Dus alle bedrading welke te maken heeft met de ontsteking doormeten met multimeter op het laagste Ohm-bereik en alle connectoren schoon maken en controleren of ze goed contact maken
Thanks voor de tip en Inderdaad heb ik dat gedaan en er is geen breuk. Net nog even voor de zekerheid de Stator losgehaald en daar de draden doorgemeten maar ook daar geen breuk.
 
Back
Top