Raymen
Zip @ 22.2 pk
(11/10/06)
Hoi!,
Ik ben Ramon 21 jaar uit huizen en hierbij de start van mijn nieuwe project voor komend sprint seizoen.
me vorige project was een zwart/witte Yamaha Aerox met BCD stickerset etc.
misschien wel bekend bij sommige mensen.
Hij was vrij snel maar nog niet snel genoeg. Ik werd hem na 2 jaar tog wel zat en aangezien ik weinig ideeen er meer voor had besloot ik hem in de verkoop te gaan zetten.
Hier nog een foto van hoe die eruit zag:
en de MinaFox met Speed etc die ik heb voor de lol
Ik kreeg een superdeal om de Aerox zonder blok te ruilen tegen een gloednieuwe Zip SP 2000 uit het jaar 2005 met 2091 km op de teller.
zo gezegt zo gedaan.
Het is de bedoeling dat hij na de winter af is, en dat ik er het komend sprint seizoen meer rij in de “standaard scooter klasse” van de SBO en de friese sprints
hier alvast de benodigde onderdelen die eronder komen:
----- setup ------
- Blok VTM getuned/gekoterd
- MHR Speed ’04 7t VTM tuned
- MHR team 85mm as
- XSH DPR
- PVL Digitaal
- MHR 2000 vario
- MHR Overrange
- MHR Deltaclutch
- MHR 28mm recht spruitstuk
- Keihin 28mm PWK
- MHR vl13
- MHR Sec vertanding
----- optic ------
- Kappen metallic blauw
- Roosters fluor oranje
- Binnenkappen wit
- Fluor oranje velgen
- Domino Snelgas
- M.stuur + vooruitstaande clamp
- Velg rand gepolijst
- Fournales schokbreker voor en achter
- Malossi remschijf
- Twin air 70mm filter
Na de ruil heb ik hem gelijk gestript en zo zag het er uit:
toen voor de look ff de Fournales erop gezet en het begin is er
en hier de onderdelen die ik deze weken heb zien te bemachtigen!
-De krachtbron Speed ’04 7t VTM tuned
-“Le” Fournales
-Pvl digitaal
-Vl13
en dan nog een kleine groepsfoto
(13/10/06)
gister na bijna 4 weken wachten eindelijk de XSH DPR binnen
ben benieuwd wat het presteert, ik ga er vanuit dat het iig niet zal tegen vallen.
hier paar fototjes
29 Jan.
Ben weer trug van weggeweest, heb een hele tijd geen update gehad wel ondertussen een aantal dingen de zip gedaan.
Het volgende heb ik gedaan:
*Velgranden gepolijst
*Cilinder, carter, spruitstuk en membraan laten tunen bij XSH
*Malossi 85mm asje aangeschaft en blok in elkaar gezet
*Nieuwe zuiger, M-stuur, MHR2000 vario etc aangeschaft
*Hok opgeleukt
Ben laatst bij Marco geweest om mijn carters en inlaat achter te laten, ik vond het hoog tijd dat ze een tune beurt zouden krijgen.
Tevens nam ik mijn cilinder mee om te laten zien en volgens hem was het tog nog niet helemaal perfect. Reden genoeg dus om die ook achter te laten.
Inmiddels heb ik de spullen alweer trug en ziet er super uit!
afgelopen week heb ik een Malossi as aangeschaft en malossi afgedraaide lagers.
Blok in elkaar gezet en onder de zip gehangen, het enige wat nog moet komen voor hij motorisch klaar is zijn primaire en sec vertanding wat ik ondertussen al besteld heb samen fixed poulie en bijbehorende snaar.
Omdat ik in eerste opzich zal rijden met de orgineel kappen en van de zomer ze pas laat spuiten wilde ik het tog wat opleuken.
Dus de knipperlicht glaasjes zwart gespoten, speciaal folie gehaald en mijn startnummer voor komend seizoen erop geplakt, en de Clamp en M-stuur beplakt met de folie.
En om te zorgen dat de warme lucht goed kon wegkomen heb ik mijn dashbordkastje voorzien van wat leuke gaten
Het volgende gaat de komende weken nog gebeuren:
*Blok compleet maken
*Middagje banken en hopen op een leuke score
Zie hier de status van het hok:
Velgjes
Blokje
Cilinder
Blok in elkaar
Blok eronder gehangen met dit als resultaat
Setup =
Cilinder: Malossi MHR speed 7t 04 XSH max tuned
Carters: XSH tuned
Uitlaat: XSH DPR
Krukas: Malossi RHQ 85mm
Carburateur: Keihin PWK + 70mm XSH kelk
Luchtfilter: XSH 70mm twin air
Vario: Malossi MHR 2000
Koppeling: Malossi MHR Delta Clutch
Membraan: Malossi vl13 XSH tuned
Poulies: Malossi Fixed
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Halfpoulie: Polini EVO
Spruitstuk: Malossi recht XSH tuned
Ontsteking: PVL digitaal
Overbrenging: Malossi Pri 14/39 & Sec 14/47
Lagers: Malossi MHR afgedraaid
Greetz Ramon
Last edited: