www.kwartjevankokterug.nu is ONLINE!! STRIJD MEE!!

ik hoop dat er maandagmorgen gewoon in heel nederlands chauffeurs de wegen gaan blokkeren.

Gewoon de A2, A15, A16, A58, A27 noem maar op. Gewoon de dikke verkeers aders.

Ik heb een pak brood bij, een pak ijsthee, auto met airco en een radio...
Kan zeker weten gezellig gaan worden:D
Zet de boel maar af voor een dag, en flik het de ochtend erna gewoon weer.
en niet alleen voor dat kwartje, maar net zo lang tot er een euro van af is minimaal!!!

Het hoeft evt. niet met vrachtwagens...
Ik wil ook gerust met wat vrienden heel de teringzooi vast zetten.
Mits het landelijk besproken is, en dat het in heel NL gebeurd.
 
Klopt, het is inderdaad vraag en aanbod, maar als je de olieprijs volgt kan je hieruit de conclusie's trekken? Het is niet dat de olie schaarser wordt, er wordt schaarste kunstmatig gecreerd, dit doordat de OPEC de produktie reguleert.
Niet alleen in Nederland zijn we de benzineprijzen beu (want we hebben als extra nadeel dat bv 1 cent stijging van de grondstof, voor de consument 1,7cent kost door de accijnzen) maar in andere landen zoals Spanje zijn ze nu ook al aan het staken door de hoge prijzen. Je kan wel roepen om alle accijnzen af te schaffen, maar het geld halen ze linksom of rechtsom wel bij de consument weg. Ik maak me meer zorgen over de olieprijs als grondstof, omdat dat in heel veel produkten zit verwerkt.

Dat Shell in NL zit, wil niet zeggen dat het een Nederlands bedrijf is, dat is net alsof denken dat KLM ook Nederlands is? Uiteindelijk draait het daar ook puur om wat de aandeelhouder op korte termijn kan verdienen, men kijkt alleen naar de eigen portemonnee.

Ik vind je redelijk naief als je de invloed van de OPEC opzij schuift, maar dat moet je zelf weten. Dit is in elk geval mijn persoonlijke visie erop.

Shell is voor zover ik weet toch een overheidsbedrijf?
En ik schuif de invloed van de OPEC niet opzij, die is er, geef ik zelf ook toe. Maar ook daar kijken ze naar de eigen portemonnee. Als iets veel gevraagd wordt, dan ga je automatisch de prijs verhogen, logisch imo. Het probleem in NL is en blijft de hoge accijnzen.

Grappig om te weten: 2 jaar terug was benzine goedkoper als water in Egypte :D
 
ik hoop dat er maandagmorgen gewoon in heel nederlands chauffeurs de wegen gaan blokkeren.

Gewoon de A2, A15, A16, A58, A27 noem maar op. Gewoon de dikke verkeers aders.

Ik heb een pak brood bij, een pak ijsthee, auto met airco en een radio...
Kan zeker weten gezellig gaan worden:D
Zet de boel maar af voor een dag, en flik het de ochtend erna gewoon weer.
en niet alleen voor dat kwartje, maar net zo lang tot er een euro van af is minimaal!!!

Het hoeft evt. niet met vrachtwagens...
Ik wil ook gerust met wat vrienden heel de teringzooi vast zetten.
Mits het landelijk besproken is, en dat het in heel NL gebeurd.

Doe maar vrachtwagens, auto's rammen ze volgens mij gewoon nog aan de kant ook, of ze hijsen ze op. :D
 
En dit is ook wel grappig: Shell verdiende afgelopen jaar 3,6 miljoen dollar per uur. Dit kwam neer op 30+ miljard dollar winst in 2007!
Zouden ze in NL niet minder winst kunnen maken? Is immers toch hun eigen volk? :+ (is makkelijk gezegd, maargoed)

Op een omzet van 355+ miljard vind ik 30miljard winst weer niet zo schokkend klinken ;)
 
Doe maar vrachtwagens, auto's rammen ze volgens mij gewoon nog aan de kant ook, of ze hijsen ze op. :D

Ja fijn, dat is vaker geprobeerd.
Zoveel krijg je er niet mee voor elkaar.

Slimmer lijkt me, AL het beroepsverkeer, event ook forensen.
De auto laat staan en niet naar het werk komen, voor 1 à 2 dagen.
Geen achterlijke files, ergernissen etc. Alleen de volgende dag je verse producten niet in de supermakt, de politie hun nieuwe bonnenboekjes niet, de boer zijn dierenvoeder niet, de ziekenhuizen de broodnodige medicijnen niet ETC. (zonder transport staat alles stil)
Veel bedrijven die de kosten er niet meer uithalen en zodoende niet "overleven"
Staken lijkt me op het moment absoluut te rechtvaardigen.

De regering helpt imo alles naar de klote, word alleen maar duurder en duurder.
En je ziet er NIKS van terug.
Het gaat werkelijk nergens meer over.
Vind nederland een mooi land, maar al die duur betaalde hielenlikkers die vervreemd zijn van de maatschappij mogen ze allemaal hangen !

*zo, dat lucht op*
 
Eigenlijk klopt het toch niet, een vat is in dollars, en de dollar is toch veel goedkoper geworden.

Dus zou de benzine dan juist niet goedkoper moeten zijn ? ;)

Volgens mij houden ze ons gewoon voor de gek hoor.
 
Shell is voor zover ik weet toch een overheidsbedrijf?
En ik schuif de invloed van de OPEC niet opzij, die is er, geef ik zelf ook toe. Maar ook daar kijken ze naar de eigen portemonnee. Als iets veel gevraagd wordt, dan ga je automatisch de prijs verhogen, logisch imo. Het probleem in NL is en blijft de hoge accijnzen.

Grappig om te weten: 2 jaar terug was benzine goedkoper als water in Egypte :D

Shell is geen overheidsbedrijf (wat bedoel je er btw precies mee, wat de NS was voor ze geprivatiseerd werden bv?)... Maar tis een superoude onderneming die bestaat uit een brits deel en een NL deel, stammende uit onze tijd dat we nog veel in Indie deden. De britten zorgden voor het transport ('Shell'), 'Koninklijke olie' voor het boren. De overheid steunde 'Koninklijke olie' wel met het boren in Indie.

Maargoed, de olieprijs is momenteel zo hoog, puur omdat het schaars wordt. Je kan nu wel een kwartje eraf halen, maar die zit er toch zo weer aan. Het probleem is idd dat wij het hier zo hard voelen omdat een stijging door die accijnzen een extra stijging betekent. De OPEC wil dus dat wij op termijn minder en minder olie gaan gebruiken omdat de vraag veel harder stijgt dan het aanbod. Dus redeneren zij, dat net als bij normale producten, een hogere prijs, minder vraag betekent. Olie is alleen niet erg prijselastisch, alleen als je het in 1x extreem verhoogt heeft een prijsstijging echt effect. Dus dat is een beetje dubbelzijdig aan het verhaal. Het werkt niet echt wat ze willen, maar ze vullen wel extreem goed hun zakken nu.

Beter investeren in zuinigere motoren en alternatieve vormen van energie.
 
Eigenlijk klopt het toch niet, een vat is in dollars, en de dollar is toch veel goedkoper geworden.

Dus zou de benzine dan juist niet goedkoper moeten zijn ? ;)

Volgens mij houden ze ons gewoon voor de gek hoor.

Olie wordt niet alleen maar in dollars verhandeld, pas ook nog een artikel gelezen ergens dat een Sjeik voor de Euro koos. Ondanks dat er toendertijd wel afspraken met Amerika over waren gemaakt.

En dan nog, je verhaal, als de Euro duurder wordt en de USD minder, krijgen ze dus minder waarde voor hun olie. Maw, de olieprijs stijgt mee met de Euro prijs ;)
 
Eigenlijk klopt het toch niet, een vat is in dollars, en de dollar is toch veel goedkoper geworden.

Dus zou de benzine dan juist niet goedkoper moeten zijn ? ;)

Volgens mij houden ze ons gewoon voor de gek hoor.

Wat denk je dat er gaat gebeuren als de dollar weer gaat stijgen ?....

Die Amerikanen blijven echt niet constant in een depressie zitten. (of hoe je een slechte periode ook eigenlijk moet noemen in economische termen :+ )
 
ik hoop dat er maandagmorgen gewoon in heel nederlands chauffeurs de wegen gaan blokkeren.

Gewoon de A2, A15, A16, A58, A27 noem maar op. Gewoon de dikke verkeers aders.

Ik heb een pak brood bij, een pak ijsthee, auto met airco en een radio...
Kan zeker weten gezellig gaan worden:D
Zet de boel maar af voor een dag, en flik het de ochtend erna gewoon weer.
en niet alleen voor dat kwartje, maar net zo lang tot er een euro van af is minimaal!!!

Het hoeft evt. niet met vrachtwagens...
Ik wil ook gerust met wat vrienden heel de teringzooi vast zetten.
Mits het landelijk besproken is, en dat het in heel NL gebeurd.

En wat denk je daar mee op te schieten dan ?.....

Als er op een drukke doordeweekse dag over de hele dag genomen 100 files staan. En na jouw aktie 103. Denk je dan echt dat de overheid daar wakker van ligt ?
Als jij de boel gaat blokkeren ergens, en er staan mensen achter je die te laat komen op werk of voor een sollicitatie gesprek of iets in die richting... dan is het een kwestie van tijd voordat er iemand naar je toe loopt en je uit je auto trekt natuurlijk.
Dat zou ik wel doen iig als de weg vrij is en jij gaat lekker stil staan midden op de snelweg en ik kom te laat door jouw aktie.

Door mensen zoals jij komen we helemaal nergens.
Iedereen in die file die jij veroorzaakt staat lekker nog meer benzine te verbranden dan dat ze normaal al doen.... weinig mensen die achter je staan die begrip zullen hebben voor je aktie. Helemaal aangezien je er geen ENE RUK mee op schiet!
 
Mja ik weet nog wel van, als de benzine 1,50 is dan rijd ik niet meer!
Nou zie ons nu, als het 2 euro is straks rijden we nog.....

Beter halen ze die accijns eraf, die schatkist kan wel wat minder gevuld worden, we worden immers overal al van kaal geplukt.
 
Wat denk je dat er gaat gebeuren als de dollar weer gaat stijgen ?....

Die Amerikanen blijven echt niet constant in een depressie zitten. (of hoe je een slechte periode ook eigenlijk moet noemen in economische termen :+ )

De dollar komt er nooit meer bovenop Jasper, neem dat maar van mij aan :)

Gewoon met zijn allen de auto een week laten staan en met de fiets naar werk.

De regering leeft van de (melkkoe)auto.

Maja, zie maar eens iedereen zo gek te krijgen, veel geven er weinig om, omdat ze de km`s toch vergoed krijgen, dus pakken ze wel lekker lui de auto.
 
Eigenlijk klopt het toch niet, een vat is in dollars, en de dollar is toch veel goedkoper geworden.

Dus zou de benzine dan juist niet goedkoper moeten zijn ? ;)

Volgens mij houden ze ons gewoon voor de gek hoor.

dit klopt idd justin, ik meen dat de olie per vat nu zelfs nog goedkoper is in te kopen dan in 2001, vanwege de superlage dollarkoers. Scheelt 2 cent oid. De brandstofprijzen in 2001 was gok ik 1,05 a 1,10 euro voor n liter? Dat zou t dus nog steeds kunnen zijn als de overheid n beetje normaal doet. Moet wel zeggen dat ik er n voorstander van ben als de wegenbelasting word doorgevoerd in de brandstof ipv t systeem nu :)
 
vermoed dat de diesel rijders binnenkort wel wat wegen rond den-haag gaan dichtgooien :X ( en ik doe wel mee dan.. )
het wordt voor de bedrijven steeds moeilijker rond komen dankzij balkie..
 
Back
Top