Wii

Nintendo maakt winst op elke verkochte Wii. Doordat ze oudere hardware gebruiken zijn de kosten laag. Hierdoor kunnen ze 250 euro vragen en nog winst maken.

Reggie: "Direct geld verdienen aan de Wii"
Nieuws | 15 september 2006 - De consolewereld is al jaren gewend om - zeker vlak na de lancering van een nieuwe machine - niet direct winst te draaien. Door een prijskaartje lager dan de kostprijs op het apparaat te plakken worden namelijk meer eenheden verkocht waardoor er vaak een groter marktaandeel inzit. Het meest geld zal toch moeten worden verdiend met de verkoop van software.

Nintendo wil dat geheel anders gaan aanpakken met de Wii, zo liet opperhoofd van de Amerikaanse divisie Reggie Fils-Aimes weten. De eerste Wii die over de toonbank gaat moet winst voor Nintendo betekenen.

"We will make a profit on the entire Wii proposition out of the box--hardware and software. That really is a very different philosophy versus our competitors. We are a company that competes only in the interactive entertainment space, so we have to make a profit on everything we do."

Wel lijkt het erop dat Nintendo bescheiden is. Het bedrijf heeft de teller van verkochte Wii's tegen het einde van maart 2007 op 6 miljoen gezet. Analisten verwachten echter dat het waarschijnlijk veel hoger zal uitvallen.

In tegenstelling tot de concurrentie is de Wii namelijk ook heel goedkoop en blijken ook de ontwikkelingskosten een fractie te zijn van die van de Xbox 360 en PlayStation 3.

Geplaatst op vrijdag 15 september 2006 om 08:38 door Jeffrey Visser - Bron: GameSpot

De link naar het stukkie tekst.
http://www.insidegamer.nl/hardware/wii/nieuws/12015
 
Gelul......

Er komen inderdaad 2 versies van de PS3 op de markt, maar de een zal een 20GB HD hebben en de ander een 60GB HD hebben.
ze gaan heus niet elk spel 2 keer maken voor sony omdat er 1 console is die geen blu ray afspeelt.

Dat was mijn tekst gister in het ps3 topic :p
 
dan ben je toch gewoon dom :L, ik heb nintendo altijd al een beetje een buitenstaander gevonden.
ze brengen ook altijd de zelfde soort games uit, lekker veel variatie dan of niet?

Of jij bent dom :L

De nintendo is de die hard gaming machienen !!.. Hier is het allemaal mee begonnen enz. Nintendo 16 bit. 32 bit. super. 64 8) . Je hebt wel gelijk over de game's maar dat valt harstikken mee dat was vroeger zo. Op de Wii komen veel nieuwen spellenn uit. Uiteraart komen Mario en Zelda ook langs. Waar moeten die anders naar toe. :) Maar ik vindt dat je echt ongelijk hebt. !
 
heeft iemand em toevallig al? ik vraag me echt heel erg af of ik dat spelen met die afstandbediening wel zo tof ga vinden als dat ze doen voorkomen.
 
heeft iemand em toevallig al? ik vraag me echt heel erg af of ik dat spelen met die afstandbediening wel zo tof ga vinden als dat ze doen voorkomen.

Vraag ik me ook af, ben bang dat ik me ga ergeren dat je eigelijk altijd moet bewegen tijdens een spel.
 
idd, niet meer chill spelen ofzo. en sowieso lijkt mij spelent met een afstandsbediening niet super. maar ik merk het binnekort wel.
 
Ik had ook verhalen gehoord dat er TV's waren gesneuvelt door de WII. Hoe en wat weet ik allemaal niet meer maar kan natuurlijk ook dikke bullshit zijn :p

EDIT:

Na 1 sec googlen al gevonden :W. Nu wete ik het weer. Waren evrschillende afstands bedienignen los geschoten en zo het beeldshcerm uingelovgen 8P. Vertelde de broer van men vriendin.

http://www.engadget.com/2006/11/20/wiimote-strap-breaks-controller-destroys-tv/

Die TV is echt gewoned :W:W

Nintendo WII destroys TV heb ik op gezocht.
 
Last edited:
De Wii lijkt mij fantastisch, wat is er nou leuker dan met een stel gasten voor het uitgaan een beetje leip om je heen stana te rammen met een afstandbediening. geloof me, met een paar drankjes op is dit echt de vetste console die er is.
 
Mensen die hier Nintendo niks vinden kijken niet verder dan hun neus lang is. Nintendo heeft altijd het motto gehad, een spel is een spel, en hoeft dus niet perse realistisch te zijn, zolang het maar vermaakt. PS2/3 gaat puur op realisme af, Xbox360 mag je niet eens een console noemen aangezien het gewoon een fucking systeemkast is met een harde schijf en grafische kaarten etc, koop dan gewoon een pc.

En dat gamecube een flop was? Gamecube bleek toch wel grafisch het beste van de 3, kon de meest bewegende pixels in het beeld plaatsen etc, alleen zoals al eerder gezegd is, nintendo gaat niet op realisme af, wat al gauw overloopt in Mario games e.d. Je moet er gewoon van houden, maar je kan nintendo zeker niet een achterblijver noemen in de console wereld, van nintendo heeft het gewoonweg allemaal opgestart..
 
Hahahaha jah dat vertelde de broer van men vriendin dus. Die lag ook helemaal in een deuk toen hij een vet dure tv zag die was gesloopt 8P. Dan baal je dus echt wel!

En omg die controle die er gewoon zo in de TV hangt hahahaha
 
Kies voor veiligheid neem een playstation 3 8P.

Geen WII hier lijkt me niks. N64 vond ik nog wel gaaf maar de gamequebe... en dan die wii. Ik hou het fijn bij de playstation...
 
Mensen die hier Nintendo niks vinden kijken niet verder dan hun neus lang is. Nintendo heeft altijd het motto gehad, een spel is een spel, en hoeft dus niet perse realistisch te zijn, zolang het maar vermaakt. PS2/3 gaat puur op realisme af, Xbox360 mag je niet eens een console noemen aangezien het gewoon een fucking systeemkast is met een harde schijf en grafische kaarten etc, koop dan gewoon een pc.

En dat gamecube een flop was? Gamecube bleek toch wel grafisch het beste van de 3, kon de meest bewegende pixels in het beeld plaatsen etc, alleen zoals al eerder gezegd is, nintendo gaat niet op realisme af, wat al gauw overloopt in Mario games e.d. Je moet er gewoon van houden, maar je kan nintendo zeker niet een achterblijver noemen in de console wereld, van nintendo heeft het gewoonweg allemaal opgestart..

Helemaal mee eens.. Ff over dat tv. beelscherm..
Ik gooi me xbox + playstation controler ook vaak weg. dan gaat die kapot. moet ik dan gaan lullen dat ze niet Muur proef zijn. F*ck it, dat die lompen boeren ze niet vast kunnen houden is hun focking probleem. Mij niet mee gaan lastig vallen... :rolleyes:
 
Back
Top