Wii

Black Adder

Scooteraar
Ik volg dit forumgedeelte al een tijdje en het viel mij op dat er (zolang ik althans keek) nooit ene Wii/Nintendo thread is geweest. Nu vind ik dat daar eens verandering in mag komen, vooral omdat ik het ding al reeds getest heb en vervolgens gepre-orderd. (Voordeel van als student voor Nintendo te werken +ralf+ )

Ik vin persoonlijk de interface enorm natuurlijk overkomen. Ik had ook geen enkel probleem om bepaalde bewegingen die ik al reeds gewoon ben (bvb tennis) in het spel te gebruiken, de hand/oog coördinatie is echt wel vrij tot zeer goed.

Nu hoor ik de Xbox 360 fans & de PS3 fans al roepen: "Ja maar de in-game graphics quality zuigt toch!!!" Nu valt dat nog heel erg mee volgens mij.
De laadtijden zijn snel, en de kwaliteit is echt zeer goed. Hij zal misschien niet ieder haartje op de adamsappel van henkie met het zwaard tekenen bij wijze van spreken, maar het is meer dan voldoende voor een gamer die niet alleen kijkt naar de graphics, maar ook naar de gameplay. Het doet iig geen pijn aan je ogen om ernaar te kijken, zoals bij de PS1 (ik haat ps helemaal niet, heb zelf ps1&2 gehad, fijn ding, maar gruwelijk gerenderd die ps1).

Nu is het uiteraard aan jullie om opmerkingen/standpunten/ervaringen?/... aan te brengen.

:W
 
Advertisement - register to remove this

Persoonlijk ben ik geen nintendo fan. Hoewel ik nog met enige regelmaat de n64 uit de kast trek voor goldeneye of Perfect Dark.

Kun je iets vertellen over High Definition compabiliteit cq wat voor aansluitingen deze heeft voor de tv? (HDMI/Scart/Component/RCA?)
Hoe zit het met de online mogelijkheden?

Als ik kijk naar het succes (ahum) van de Gamecube, dan heb ik weinig vertrouwen in de WII :X De tijd zal het uitwijzen denk ik.

Als ik kijk naar het huidige aanbod van games op de verschillende consoles (en dit niet veranderd) en dit waarschijnlijk het zelfde zal blijven, dan zal de WII weer voor de jongere gamers worden, de PS3 voor 12 en ouder, en de X360 weer 18+ zijn.

Persoonlijk twijfel ik nog tussen X360 (perfect dark Zero oa.) of PS3 (compabiliteit PSP). Ik wacht het dus nog even rustig af. :)
 
de Wii heeft geen HD support... persoonlijk vind ik het meer een opgefokte gamecube met een gimmick, wel leuk maar ik blijf nu eenmaal een performance en GFX hoer, dus ik blijf xboxen:p
 
de Wii heeft geen HD support... persoonlijk vind ik het meer een opgefokte gamecube met een gimmick, wel leuk maar ik blijf nu eenmaal een performance en GFX hoer, dus ik blijf xboxen:p

Geen HD? Is nintendo echt zo stupid? :? Enige wat ik momenteel verkoop op me werk (audio/video branche) is HD-ready tv's en FullHD schermen. Beetje gamer wil toch het maximale uit zijn/haar tv halen?

Nu vermoed ik dat de WII weer een goedkoop alternatief gaat worden wanneer men geen honderden euro's wil uitgeven aan PS3 of X360 :)

Intussen beetje research gedaan, en ik denk dat er hier ook nog wel een 360 komt over paar maandjes. Anyway, al met al gezien vind ik de kwaliteit van Nintendo niet meer van wat het geweest is tijdens de N64 met Rare games (Goldeneye, Perfect Dark, Mario 64, etc).
 
De Wii word denk ik echt iets voor partygames, om even te spelen als je lam dronken of gewoonweg melig bent..jhebt wel zelda en redsteel etc maja, blijft een kiddyconsole ben ik bang.

En yup geen HD:p
 
De Wii word denk ik echt iets voor partygames, om even te spelen als je lam dronken of gewoonweg melig bent..jhebt wel zelda en redsteel etc maja, blijft een kiddyconsole ben ik bang.

En yup geen HD:p

Zelfde als de Gamecude nu dus ook al is in veel gevallen. Precies waar ik al bang voor was.
 
dan ben je toch gewoon dom :L, ik heb nintendo altijd al een beetje een buitenstaander gevonden.
ze brengen ook altijd de zelfde soort games uit, lekker veel variatie dan of niet?
 
Zit er toch over te denken om hem te halen, vanwege dat ik die nieuwe Zelda echt gewoon moet hebben

alleen zoals meer mensen denken ben ik bang dat de rest van de games maar niks worden :)
 
Ik denk dat de Wii wordt onderschat... Ik denk dat Nintendo haar doelstellingen wel prima haalt met de Wii. Ik ben zelf helemaal geen fan van Nintendo. Vind alle games niets, zijn mij te kinderachtig etc.. Dus ik zal ook nooit een Wii halen ofwat. Maar ik denk echt dat Nintendo Wii een prima console is voor zijn geld... :)

Ik ben benieuwd of Sony en Microsoft hen doelstelling kunnen verwezenlijken.
 
Ik denk dat de Wii wordt onderschat... Ik denk dat Nintendo haar doelstellingen wel prima haalt met de Wii. Ik ben zelf helemaal geen fan van Nintendo. Vind alle games niets, zijn mij te kinderachtig etc.. Dus ik zal ook nooit een Wii halen ofwat. Maar ik denk echt dat Nintendo Wii een prima console is voor zijn geld... :)

Ik ben benieuwd of Sony en Microsoft hen doelstelling kunnen verwezenlijken.

Zowiezo heeft Microsoft als ze doelstelling behaald kwa verkoopcijfers en succees.

Nintendo Wii Gaat ook een goede machine worden. Het is wel totaal anders dan Ps3 En X360. Maar de lol ervan kan ik zeker wel inzien en waaderen.

Je moet denk ik totaal niet naar de GFX van de Wii maar gewoon het spel zelf (leuke GFX zijn leuk maar niet nodig denk ik)

Volgens mij wordt het lijstje met beste console gewoon
1.X360
2.Wii
3.Ps3
 
........

Volgens mij wordt het lijstje met beste console gewoon
1.X360
2.Wii
3.Ps3

Nou ik denk dat de PS3 bij release in maart gewoon keihard de strijd aan gaat met de 360 voor plaats 1 hoor.

Van wat er nu wordt gezegt is dat de PS3 krachtiger wordt dan de 360. Alleen ook veel duurder. Hij komt in 2 varianten. 1 met bleuray dvd en zonder. Voordeel van bleuray DVD is dat er 25gig op een schijf gaat en dus ook veel meer power, grotere speelvelden (shooters/gta) etc etc...
 
Microsoft heeft een verlies geleden van $1.2 Miljard door de XBOX 360...

UHmmm Duhh

Nee microsoft en andere console fabrikanten ogen ook niet op winst van een console. Het gaat erom dat ze hun rechten kunnen verkopen. Daar zit hem de winst in. Denk je nou echt dat een Wii van 200 euro geld oplevert.

Ten eerst zijn er de maak kosten, vervoer en dan nog eens de winkels.
ps3 kost misschien wel 600 euro voor ons maar daar zit dus geen winst op.
 
Van wat er nu wordt gezegt is dat de PS3 krachtiger wordt dan de 360. Alleen ook veel duurder. Hij komt in 2 varianten. 1 met bleuray dvd en zonder. Voordeel van bleuray DVD is dat er 25gig op een schijf gaat en dus ook veel meer power, grotere speelvelden (shooters/gta) etc etc...

Gelul......

Er komen inderdaad 2 versies van de PS3 op de markt, maar de een zal een 20GB HD hebben en de ander een 60GB HD hebben.
ze gaan heus niet elk spel 2 keer maken voor sony omdat er 1 console is die geen blu ray afspeelt.
 
Last edited:
UHmmm Duhh

Nee microsoft en andere console fabrikanten ogen ook niet op winst van een console. Het gaat erom dat ze hun rechten kunnen verkopen. Daar zit hem de winst in. Denk je nou echt dat een Wii van 200 euro geld oplevert.

Ten eerst zijn er de maak kosten, vervoer en dan nog eens de winkels.
ps3 kost misschien wel 600 euro voor ons maar daar zit dus geen winst op.

I get your point ;) Maar ik doelde er meer op dat Wii sneller winst zal maken op het totaal beeld dan Microsoft of Sony...
 
Back
Top