Wie wordt de nieuwe paus?

Status
Not open for further replies.

Kut Belg

«®†Ï溇ҵ•Í·±›¢¿
Nu de paus dood is moet er een nieuwe paus komen, het krijgt veel aandacht in de media. Als we de media moeten geloven blijven er nog 2 "echte kandidaten over. want de nieuwe paus moet aan verschillende kriterias vol doen waaronder geen medische voor historie (operaties).

-1- Afrikaan uit Nigeria
-2- Italiaan

Volgens mij wordt het dus de afrikaan, waarom?
-de wereld is klaar voor een eerste "gekleurde" paus
-Er zijn al genoeg italiaanse pauzen geweest

Maar...
Dit brengt volgens mij een deel problemen met zich me.In afrika zijn ze nog zeer "achterhaald" wat de plaats van de vrouw betrefd: Vrouw is onderdanig aan de man. en als ze toch willen vernieuwen moet dit toch uit de katolieke kerk worden gewerkt.

Advertisement - register to remove this

hier in europa zijn ze ook achterhaald......

vrouwen mogen geen functie in de kerk krijgen
homo's zijn slecht
condooms zijn slecht

etc

Is dit een belangrijk onderwerp genoeg om een topic over te maken? Zijn er mensen die zicht dit uberhoubt intresseren?

Kan mij niets schelen wat voor paus we nu krijgen,maal toch neit om die keel

Xearo said:

homo's zijn slecht
condooms zijn slecht

etc

de belgische kardinaal bvb die ook kandidaat is maar om medische voorhistorie nie echt geschikt is was dus voor een plaats voor vrouwen in de kerk, een vrouw als pastoor dus.

Xearo said:

homo's zijn slecht
condooms zijn slecht

etc

kan er wel soortiment van begrip voor opbrengen :P

Het wordt hoogstwaarschijnlijk een italiaan, aldus de media...
Zijn in het verleden maar een paar pausen geweest die niet uit italië kwamen, waaronder Johannes Paulus II, dus zal wel weer italiaan worden.

Naja het is één pot nat.

Ze hebben mij ook gebeld maar ik wil eerst mijn studie afmaken dus waarschijnlijk zoeken ze tijdelijk een invaller.

Pff lekker boeiend wie paus word :S van mijn part nemen ze eens een vrouw ofzo...

wel lelijk dat zo'n topic verneukt wordt eigenlijk... voor de streng-gelovigen onder ons kan dit een leuk discussie topic worden ;)

maar ik heb ook nog wel een leuk idee, maak er een poll van ...
ik stem op een turk.

lekker belangrijk wie de nieuwe paus wordt. belangrijker is nog wie de nieuwe trainer van AZ wordt, en daar is ook geen topic voor!

Volgens Nostradamus zou de volgende paus Petrus worden meen ik gelezen te hebben.

Mensen doen er wel erg licht over, maar imo is het toch van grote invloed omdat er zoveel gelovigen zijn...

ChecAeroX said:
:rolleyes:
mensen denken er inderdaad vrij licht over.. maar waarom zou het van grote invloed zijn? tenminste, het heeft geen directe betrekking op "ons", de niet gelovigen. denkik.
de ideeen die de paus hàd, hebben we daar ooit wat van gezien? dat het daadwerkelijk doorgevoerd werd? volgensmij niet.. ofwel?

Status
Not open for further replies.
Back