maximum snelheid wordt misschien 30 km!

Als ze dan wel stoppen met die tering rollerbanken. Kan je tenminste opvoeren en normaal rijden.

Ze had het over dat je kan worden geflitst met die kentekens, maar dan heeft et geen nut meer om rollerbanken neer ze zetten neem ik aan?
 
kenteken komt op zijn vroegst pas in 2007, dus dat duurt nog 3 jaartjes :)
btw, ze wilde alleen van 17 jaar afzien als de rest wel doorging.

mja, echt een minder prettig wijf, je had r moeten zien lachen met het interview toen ze zei dat je je (toekomstige) scooterrijbewijs met 2 punten kwijt zou zijn en zelfs voorwaardelijk kreeg voor autorijbewijs...
 
Aidix said:
Owww... krankzinnige fietspaden flauwekul :X

Ze moeten heel die fietspaden gewoon afschaffen net als in de rest van europa.
De regelzucht van dit land is werkelijk iets om helemaal gestoord van te worden.

Laat ze fietspaden maar houden. Ooit weleens op een bochtig donker weggetje op een dijk een fietser tegengekomen zonder licht. Ik wel 3 naast elkaar, met 80 km/h op mijn auto teller op dat moment dacht ik dat ik er 1 zou aanrijden. Ik snap nog steeds niet hoe ik ze ontweken heb....

Op sommige wegen buiten de bebouwde kom kom je liever geen fietsers tegen.

Het probleem is dat de weggebruikers zich hier anders gedragen als in een groot gedeelte van europa.
 
Heheh ff een stukje van mijn in de Metro :)


metro.gif
 
wat de leeftijdsverhoging betreft zal het igg 2 nadelen brengen, namelijk dat niemand meer scooter gaat rijden voor 1 jaartje en dus de nu al zwakke bromfietshandel helemaal lam leggen....

ten 2e zullen de jongens en meisjes die nu ervaring opdoen op een brommer dan direct in de auto komen en kijk eens wat dat dan teweeg brengt!!

en wat de snelheid van 30 betreft : ik bekijk het zo , als ik op de brommer zit en moet langzaam rijden op een lange weg ga ik me vervelen en in het ronde kijken of er daar niet meer te doen is en dus let ik niet meer op de weg , als ik sneller zou gaan zou ik veel meer moeten opletten en dus juist veiliger ridjen.....
ik rijd al 10 jaar te hard (flink te hard!! en niet in de bebouwde kom!) en mij is daardoor nog nooit wat overkomen , de kamerleden bekijken alles theoretisch maar weten er zelf niks van! want ze worden immers mooi gebracht in de door ons gefinacieerde Mercedes !

en bijkomend feit is dat als scooters maar 30 mogen dat de jeugd (en anderen) gewoon de snorfiets pakken en dus zonder helm wat dus weer meer hoofdletsel teweeg breng....

en wat ik ook nog kwijt wil is dat ze dan de wielrennners ook maar moeten aanpakken, want die houden helemaal nergens rekening mee!! als ik met mijn racescooter ik straat rij krijg ik kromme en boze gezichten , zij rijden in feite ook met een RACE-fiets , en zonder spatborden, verlichting etc..

NEDERLANDSE POLITIEK IS ZIEK GEWORDEN!!!

en als er een demonstratie komt ben ik er ook ! en niet alleen!
 
In Frankrijk mogen de kids daar al op hun 14e op een een scooter rijden..en hier gaan ze weer moeilijk doen :(
Maar ff over die 2 verkeersovertredingen en je bent je rijbewijs kwijt he..
Geldt daar ook voor dat als je een gladde 8erband hebt en je certificaat/rijbewijs niet bij je hebt je hem al kwijt bent?

Best vaag vind ik het allemaal...
 
Ik begrijp inderdaad ook niet waarom niet dezelfde wetten worden aangenomen als in spanje/frankrijk wordt gedaan....iedereen sjeest daar gewoon onbegrenst rond, ik dacht dat de bedoeling van de EU een eenwording van heel Europa was :?
lijkt er niet zo sterk op.......
 
Belastingmaatregelen worden met haastige spoed ingevoerd, en andere landen (zwitserland) onder druk gezet om het ook te doen...

Maar dit soort dingen worden hoewel het eigenlijk niet mag gewoon aan den laars gelapt.
 
melf #50 said:
en bijkomend feit is dat als scooters maar 30 mogen dat de jeugd (en anderen) gewoon de snorfiets pakken en dus zonder helm wat dus weer meer hoofdletsel teweeg breng....

Dan zullen ze zeggen dat je zelf maar moet kiezen om een helm op te doen, voor je eigen veiligheid.

melf #50 said:
NEDERLANDSE POLITIEK IS ZIEK GEWORDEN!!!

was het dat al niet dan?;)
 
speedfight1rulz said:
ik zie ze er ook wel voor aan om in te voeren dat je op een snor ook helm op moet, anders gaat iedereen op snor rijden..,

Ik denkd at ze het minder erg vinden dat als je op een snor gaat rijden (die 25km/h gaat) dan op een opgevoerde scooter.. :L
 
ja , maar met 25km zonder helm is al snel hersenletsel je valt immers plat op je snoet, want je valt gewoon om....

beter wel helm op, in duitsland is het verplicht op de "mofa" ofwel snorfiets maar daar mag je dan weer met 15 jaar op rijden. volgens mij is het in duitsland zelfs op de fiets nog verplicht !
 
kunnen we dan gewoon niet met z'n alle gaan demonstreren gewoon zonder scooters, anders worden die inbeslag genomen dus gewoon te voet met ze alle naar den haag??
of met de trein maarja je snapt wel wat ik bedoel
 
joop timmer said:
idd daar moet je op de fiets een helm op


Omg :eek: is dat echt waar?
Ik ga waarschijnlijk verhuizen naar Duitsland. :(
Of was dit een grapje ;)
Ik zie me daar al boodschappen doen met de fiets, vette helm op je kop.
Maak je btw echt de blits bij de meiden :~ :#
 
Back
Top