Wie helpt me ff uit de brand ????

Honda-X8R

Well-Known Member
Ik heb eerder al een topic geplaatst over dit onderwerp.

Het gaat over mijn scoot die het niet meer doet! Ik heb em goed ingereden maar blijkbaar is er toch iets fout gegaan. Er is iets verschrikkelijk gaan kraken, ik weet niet wat. Mijn scooter viel ineens uit na veel kabaal, gewoon onder het inrijden.

Dus mensen met een X8R, als je de carter losschroeft dan zie je links naast je vario een zwart rond stukje plastic in de hoek gepropt. Als je dat eraf haalt zit daarachter een metalen (bescherm)kapje. Als je die verwijderd zit daar iets achter waar ik de naam niet van weet. Ik weet wel dat mijn scoot het niet meer doet sinds dat ding los zit. Kan het de bobine zijn???? De start motor is het niet, die doet het al een jaar niet meer bij mij. alvast bedankt....
 
Advertisement - register to remove this

De bobine is het iig niet. Volg je bougiekabel maar en dan kom je vanzelf bij de bobine uit.
Maar dat metalen dingetje wat je bedoelt is idd heel erg irri. Daarachter zitten die tandwieltjes. Dat is voor het starten dacht ik. Dat zat toch eerst los? Moet je dus goed vastzetten. Dan moet je dat metalen dingetje erop zetten (wel goed) en dan dat rubberen dingetje.
En hoe klinkt dat kraken? Een beetje als een bel? Zo ja, dan moet je dat metalen dingetje GOED erop zetten, zo nee, probeer te analyseren waar het gekraak vandaan komt.

Greetz

------------------
Honda X8R-s, hrr uitlaat, 17,5mm Dell'Orto, Malossi Multivar, Polini v-snaar, Malossi CDI-unit, Bridgestone ML50
 
Originally posted by Honda-X8R:
Ik heb een foto van wat er bij mij kapot is, misschien kan je het hierop zien. Hoe moet ik die posten ????

Plaatje uploaden en dan {img}http://www.url-van-het-plaatje.nog-wat/naamplaatje.bestandsformat{/img}
{} vervangen door []


voorbeeld:
{img}http://www.scooterz.nl/ubb2/icons/icon10.gif{/img} en dan dus {} vervangen door [] en dan zie je dit:
icon10.gif
 
dat ding achter dat rubberen plaatje is idd je starter, en als je het niet goed vast hebt zitten gaat het tegen je starterkrans aans. Dan maakt het niet uit of je starter het doet of niet, het zorgt wel voor de gekraak denk ik. Haal dat hele ding er gewoon uit als het toch niet werkt. en plaats daarna dat rubberen kapje er weer voor. dan zou die niet meer moeten kraken denk ik.
 
Back
Top