Wie helpt deze dame in nood ;)

Anke

Well-Known Member
Ik heb een Keeway Matrix.

Vraag me niks want ik weet ni veel van scooters. Wil graag even wat informatie want scooter is een week na reparatie alweer kapot

Scooter was kapot. Zuiger afgebroken. Ik kon kiezen of heel de motor schoon laten maken wat me 500 ging kosten. Of zuiger vervangen. Cilinder honen en wat nog meer nodig was om te laten draaien. Monteur zegt nog maar 1 keer in 20 jaar meegemaakt dat dat niet genoeg was. Dus ik voor laatste optie gekozen wat stukken goedkoper was.

Nou reed hij na t ophalen weer heerlijk. Tot paar dagen terug. Ik merkte dat tijdens t rijden. Bij 20 km per uur maar ook bij 60 km dat hij soms even stotterde. Dan hield hij in 2 seconden en ging dan weer zoals t hoort. Alsof hij even niet genoeg benzine kreeg.

Vanmorgen gewoon gereden. Vanmiddag startte ik hem en na 300 meter viel hij langzaam weg. Helaas veel condens bij benzine meter dus kon ni zen of hij leeg was dus ik voor zekerheid vol getankt. Maar was dus ni t probleem dak zonder benzine zat. Hij bleef t zelfde probleem vertonen.

Onderweg lopend naar huis paar keer geprobeerd en elke keer t zelfde. Hij rijdt 300 meter en valt dan langzaam weg. Hij start wel gewoon elke keer meteen de 1e keer met de Electrische start. Ook als hij uitvalt hij start meteen weer. Maar dan kan ik ni rijden. Na even wachten. Kan ik weer starten en 300 meter rijden.

Laatste stuk in de straat nog even testen dacht ik en toen ineens vanuit t niets deed hij t weer helemaal. 3 keer op en neer gereden. Niks aan de hand.

Maar ik ga nu ni t risico lopen dat ik morgen weer stil sta

Weet niet precies hoe t allemaal in elkaar steekt maar mij klinkt t als een probleem met de benzine toevoer. Maar wat dan? Vacuüm trekken tank? Bougie ni goed? Iets met de vlotter.

Wie kan me wat info geven voordat ik naar garage ga. Zodat ik zeker weet da wa ze zeggen ook klopt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb eerder het idee dat hij niet goed is gerepareerd. We kunnen hier allemaal gokken wat er aan de hand is maar ik zou dit door de dealer gewoon laten oplossen. Als je hem laat repareren dan hoort hij niet in dezelfde week weer ermee op te houden.
 
Sproeier gewoon te klein bemeten, dan loopt hij natuurlijk constant warm.. Waarom de zuiger is afgebroken komt waarschijnlijk dat bij het rijden de zuiger is vastlopen in de cylinder wand..
Zuiger blijft hangen en de drijfstang word met een flinke kracht gewoon door geramt, wat resulteerd dat de zuiger dan springt.. Bij sproeier verstopping valt de motor vaak gewoon helemaal weg of daarna zelfs helemaal uit.. Bij een warm loper valt de motor ook uit, waarna de cilinder is afgekoeld kan je uiteraard weer starten, alleen metaal krijgt hierdoor wel flink op ze flikker en gaat vaker warm lopen..

Kwestie van de bougie eruit draaien en kleur bekijken, als hij te licht of grijs is heb je continu met een te arm mengsel gereden.. Ik weet niet waar je vandaan komt, anders had ik wellicht kunnen helpen..
Heb verder ook geen idee of dat je deze scooter hebt nieuw gekocht of 2ehands hebt aangeschaft.
 
Back
Top