de weg kwijt, wie helpt me

dag jongens mijn speedfight is gejat door een of -edit taalgebruik- dus heb een viva gehaald voor 150€.

ik weet dat dit gezeik is natuurlijk maar ik had snel vervoer nodig voor weinig geld en deze reed prima

ik dacht laat me er een terugloper en 17.5 op schroeven, omdat er sws een te kleine sproeier in zat en hij 65 ging ofzo mocht van mij wat sneller, vooral optrek

dus ik de boel monteren, doet ie t slecht. geen zin om af te stellen en het leek me toch beter om met 12mm en std uitlaat te rijden voor dagelijks gebruik.

alles weer teruggezet, en hij kreeg opeens te weinig benzine ofzo (stotteren en wegvallen). dus heb ik de std 12mm met sproeier 54 ipv 50 gezet en standaard ontgrensde uitlaat. hiermee bleef dit benzine probleem, dus had ik een nieuwe vacuüm kraan geplaatst, slangen gecheckt en andere bougie. geen verbetering. verslechtering zelfs; hij startte helemaal niet meer.

geen idee meer wat het kan zijn, heb alles nu wel zo’n beetje gehad. kan er nog ur een over typen maar hier een opsomming:

nieuwe vacuüm kraan
nieuw membraan
carb schoongemaakt en andere geprobeerd
cilinder verwijderd en opnieuw geplaatst
kop schoongemaakt van binnen
ontsteking schoongemaakt
andere bougies
alle proppen op luchtfilter geprobeerd met/zonder

hij vonkt krijgt benzine en heeft compressie
luchtkelk zuigt als je hand erop houdt

start ook niet op remreiniger

kijk zelf maar:
Post automatically merged:

die video is dus na alles gecontroleerd te hebben incl cilinder
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

zou je dus kunnen meten , je hebt voelers voor sproeiers om de maat te bepalen . Als je een sproeier bijvoorbeeld zelf naar een grotere maat ruimt , moet je de oude maat verwijderen . Maar inderdaad ook weleens , bij Chinese carb , sproeiers zonder maat tegen gekomen .

Of het stond op de zijkant maar niet gezien.. Een sproeier zonder waarde ben ik eigenlijk nog nooit tegen gekomen. Zou altijd iets erop gegrafeerd moeten staan.


Heb je video nog eens bekijken, Maar waarom heb je dat witte kunstof ding uit je aanzuig stuk van je luchtfilter gehaald?
Dat ding heeft zo veelste veel lucht.. Gewoon origineel houden en dan start die gewoon.. Of je hebt alles gewoon afgetrapt. Want op de video te zien ga je er niet heel zachthandig met die scooter om.
 
Last edited:
Ik heb het al bij een aantal imitatie gurtner (peugeot) gezien, ook de 17.5 versie. En in een paar imitatie PHBG carbs zat ook een sproeier zonder maat.

En ja, ik heb echt goed gekeken. Het staat er gewoon niet op.

Als ik ze vergelijk, en het staat soms wel eens in de omschrijving, meestal zitten ze zo rond de 70. (meeste gurtner kopieën 74 voor zo ver ik weet)
 
Op een onbegrensde originele scooter, kom je ook zo rond de 70 uit in mijn ervaring, op de gurtner, op peug verticaal.

Op een begrensde scooter kom je eerder rond de 50 uit.

Een hoop scooters rijden natuurlijk gewoon onbegrensd rond. Hier, maar in het buitenland zijn ze vaak ook helemaal niet begrensd.

Dit soort onderdelen gaan natuurlijk de hele wereld over.

Er zijn ook niet echt standaard scooters met phbg van 19mm+.

Maat op de sproeier zetten zal 2 cent extra kosten, dat is natuurlijk te duur. Zo iets zal het zijn denk ik.
 
70 is veelste groot voor een onbegrensde scooter.. Normaal zou je niet voorbij de 58 / 60 hoeven te gaan als alles origineel is.

En met een imitatie cilinder zit je zelfs al snel op 64.
 
euro kit ik heb je advies opgevolgd en sproeier 58 en 60 besteld en nieuwe pakkingen voor rondom de cilinder. postnl zegt natuurlijk dat het er 11.00 zou zijn maar mag alsnog wachten tot 19:00

dus ik zal straks laten weten hoe het gelopen is. overigens vind ik het apart dat men hier spreekt over arrogantie, als er vaak bij een normale vraag direct gereageerd wordt op een denigrerende manier. we zijn hier toch om elkaar te helpen en theorieën uit te wisselen? of liever elkaar afzeiken?
 
Kan ook aan trekveren en of drukveer liggen, of je hebt de carb niet helemaal goed afgesteld op het plaatsen van sproeier 58 na dan.

Heb je ook die plastic witte prop weer in het aanzuig stuk gedaan? Die moet wel terug anders loopt hij te arm.

Weet verder niet wat je uitlaat is.

Maar de witte drukveer van malossi of naraku zou dan goed genoeg moeten zijn voor standaard als wat snellere setup.
Zou niet met de standaard drukveer blijven rijden als je er een snellere uitlaat eronder hebt zitten.
 
Back
Top