Wheelie filmpje/pictures topic #2

Status
Not open for further replies.
ja zijn van die trial gasten... doen de hele dag niet anders :P de weg loopt ook mooi naar beneden....

maar het blijft wel super ziek :)

heey,

ik ben zelf ook tijdje bezig met wheelies oefenen, en ik moet zeggen hte gaat steeds beter:D

Alleen nu heb ik een paar vragen: Wat is beter een langere of een kortere achterveer? En dan stug of slap?

En is een wheeliebar illigaal opstraat, ik kan bijvoorbeeld ook tege de politie zegge dat het is om kratten drinken te vervoeren :P

wat je het beste vind qua vering ligt helemaal aan jezelf.

wheelybar is wel een "uitstekend" voorwerp, maar volgens mij hebben de meesten hier nog geen boete's gehad, hangt btje van de wout af die het bekijkt.
anders idd gewoon zeggen dat het voor je kranten is.

je zou natuurlijk je bar netjes in je kap kunnen verwerken als t model scooter dat toelaat. verder moet hij sowieso boutbaar zijn, en niet aan je frame vastgelast zitten want je mag niet je frame aanpassen.

ik zou een stugge veer nemen... je kan een slappe veer nemen, maar dan beweegt je scooter heel ongecontroleerd bij elk hobbeltje en kuiltje...

de lengte van je veer zal ik niet veranderen t.o.v. orgineel... ik zie het nut er namelijk niet van in...

en over je wheeliebar doen ze niet echt snel moeilijk... mijn scooter was in beslag genomen (had een aanrijding gehad) toen er een wheeliebar opzat... ze hebben er alleen een notitie van gemaakt en verder niets (niet eraf geslepen of boete)... en ik ben nog een keer op de rollerbank geweest... toen keken ze er niet naar...bij een vriend hetzelfde verhaal...

Ik ben ook op de roller geweest en zeiden tegen mij: zou je dat ding er niet af halen? Hij steekt namelijk uit.

Ik: hij steekt helemaal niet uit kijk maar eens naar mijn kappen.

Hij: jah dat is ook zo.

Hij zei er dus verders niks meer over en maakte er verder geen probleem van.

ok, bedankt voor de info

Gisteren hebben ze poging gedaan om mijn scooter te jatten bij dominos:X, stuurslot verrot getrapt, voorkap afgebroke (alle ophangpunten gaar)

Dus nu heb ik meer reden om er een stunt scooter van te maken, maar ik heb eens even het einde van mijn frame bekeken. En die "buizen" zegmaar zijn best smal.
Ik wou daar andere buizen in schuiven om daar dan een wheeliebar van te maken.

Maar aangezien die buizen best klein zijn, betwijfel ik over de sterkte ervan.
Kan iemand mij nog tips en suggesties erover geven van het maken van een wheeliebar?
Ik hoef geen complete how to, maar wel eventjes paar belangerijke puntjes
Zoals hoe dik de buizen moeten zijn, of ze sterk genoeg zijn.

alvast bedankt mense :W

wat is je binnenmaat nu dan?

maakt opzich vrij weinig uit, zolang de buis maar stevig blijft.
hij moet gewn de binnenmaat hebben van je frame uitgaand.
en geen buisje pakken van 0,5 mm dikte, maar gwn een goede forse dan.

ok, massieve pijp? is dat mischien een idee. Dat hebbe we hier namelijk in alle soorten en maten liggen :D

Ik ga morgen even passen en meten, ik post wel foto's mischien ook interesant voor anderen mensen hier *D

ik zou geen masisieve pijp nemen. veeeeeeeeeeeel te zwaar en onnodig sterk...

maar ik denk niet dat jou binnen maar kleiner is dan de diameter van mijn wheeliebar ;)
IMGP4433geenkent.jpg

IMGP4432geenkent.jpg

IMGP4437.jpg

en zo zit ie op mijn nieuwe Spy:
IMGP4562.jpg

IMGP4559.jpg

IMGP4560.jpg

het ijzer is namelijk sterk zat, ik kan een hoop doen met mijn wheeliebar... erin staan en alles, lekker scrapen...
men frame is nu wel aan het scheuren op zo'n dwarsbalk... maar dat is gewoon omdat het een berber frame is :P

Ik ben net even bezig geweest met mijn wheeliebar, ik heb toch massief ijzer gepakt gewoon omdat we dat hier hebben liggen dan kost het me ook niets.

Nu zie ik bij de spy van E.Stuntin_Sebas dat de scraper vrij breed is, mijn buizen lopen schuin even simpel gezegd zo --> / \

De ruimte er tussen is wegmaar een centimeter of 10 of miss zelfs minder
Is het een beter idee om mijn buizen te buigen zodat ik een bredere scraper erop kan lassen?

Ps mijn binnediameter is rond 16mm,

Last edited:
Ik ben net even bezig geweest met mijn wheeliebar, ik heb toch massief ijzer gepakt gewoon omdat we dat hier hebben liggen dan kost het me ook niets.

Nu zie ik bij de spy van E.Stuntin_Sebas dat de scraper vrij breed is, mijn buizen lopen schuin even simpel gezegd zo --> / \

De ruimte er tussen is wegmaar een centimeter of 10 of miss zelfs minder
Is het een beter idee om mijn buizen te buigen zodat ik een bredere scraper erop kan lassen?

Ps mijn binnediameter is rond 16mm,

ik zou je buizen wat naar buiten buigen ja... dan kan je ook makkelijker met je voet erin

Foto's

Kijk even wat foto's gemaakt:

[IR]http://i105.photobucket.com/albums/m204/Ghandum/twee.jpg[/IR]

[IR]http://i105.photobucket.com/albums/m204/Ghandum/vier.jpg[/IR]

[IR]http://i105.photobucket.com/albums/m204/Ghandum/een.jpg[/IR]

[IR]http://i105.photobucket.com/albums/m204/Ghandum/drie.jpg[/IR]

[IR]http://i105.photobucket.com/albums/m204/Ghandum/zijkant.jpg[/IR]

Niet letten op de roest, word nog mooi zwart gespoten.

Kijk even naar de laatste foto, staat de wheeliebar niet te schuin omhoog?

hij staat niet te schuin omhoog ;)... dat is juist beter, dan kan je hem lekker kort houden en mooi 12 o clock zetten (de mijne is te lang en staat dus lang niet 12 o clock :P)

haha maar mooi materiaal btw ;) van dat bouw staal oid?

Status
Not open for further replies.
Back