scoop643 said:Dus als hij b.v. stotterd in het begin moet je hem ff 1tje hoger proberen
scoop643 said:ja. Kan zijn dat hij iets te arm ofzo staat. probeer hem gewoon eens in het midden te zetten. Kan geen kwaat.
Ik heb ook een half jaar met sputterende(in het begin) scooter rond gereden. Sproeier was goed, bleek dus dat mijn naald 1 plek te laag stond...
scoop643 said:volgens mij heb je veel ste zware rollen naar mijn weten. Maar dat weet ik niet zeker.
Dus misschien iemand die dat wel kan zeggen?
scoop643 said:Dus als er nog een streep over is, dan zijn je rollen te licht
Als je nog 2 mm streep ziet, zijn ze goed. Of te zwaar.
scoop643 said:daar is laatst nog eeen hele grote discussie hier op het forum geweest.
maar nog een keertje mijn beredenatsie: (of hoe je het maar schrijft)
Het gaat om de krachten.
Dus hoe zwaarder de rollen hoe harder je vario naar buiten zal duwen en tegen je v-snaar zou duwen.
Als je er dan te licht in gooit, dan heeft hij niet genoeg kracht om de v-snaar naar boven te duwen.
Dus als er nog een streep over is, dan zijn je rollen te licht
Als je nog 2 mm streep ziet, zijn ze goed. Of te zwaar.
`t is een Peugeot, en naar mijn weten hebben die altijd veel zwaardere rollen dan een Mina/Pia scooterscoop643 said:volgens mij heb je veel ste zware rollen naar mijn weten. Maar dat weet ik niet zeker.
Dus misschien iemand die dat wel kan zeggen?
psycho said:Hey mensen...
Wie kan mij de werking en effecten van de gasnaald uitleggen...
Ik heb zelf een DO 21mm...
De gasnaald staat op de hoogste stand(van boven af)dus naald t laagste...
Nou trekt tie vrij slecht(vind ik voor een 70cc met 21mm carb.
Zou dit aan de stand liggen, of heeft dat er niets mee te maken ?
Aangezien een autowheelie toch wel mogelijk moet zijn met mijn setupje.
En als ik de naald van stand verander, verzuipt tie dan ook, of kan dat niet door een naald verzetten ?
Alvast bedankt...
Mijn setup:
-Dr70
-21mm
-Leovinci uitlaat(type don't know)
-7.5 Gr. Rollers
-Gele drukveer
-gele trekveertjes
-Std. Vario
-Std Koppeling
-Sproeier 86
scoop643 said:maar nog een keertje mijn beredenatsie: (of hoe je het maar schrijft)
QUOTE]
Beredenering
klopt ja hoeveel benzine... eignelijk best logish. Als het meer mengsel was, dan hadden we het over de stat schroefCipher said:De gasnaald bepaald het hoeveelheid benzine, niet de hoeveelheid mengsel!!
Marcel said:`t is een Peugeot, en naar mijn weten hebben die altijd veel zwaardere rollen dan een Mina/Pia scooter
Ik zou je gasnaald ff op de middelste zetten, als dat beter rijd kun je hem altijd nog naar beneden doen! :O
Hou ik je aanMarcel said:Succes, en misschien kom ik nog wel eens langs 8P
Quad Sjezer said:Ik zou misschien ook eens naar je uitlaat kijken :X
Cipher said:De gasnaald bepaald het hoeveelheid benzine, niet de hoeveelheid mengsel!!
De gasnaald valt in je sproeierbuis en blokkeerd deze. Hoe dieper hij in de sproeierbuis valt hoe meer benzine hij tegen houd, dus hoe armer je mengsel wordt.
Wanneer je gas geeft laat je luchtschuif meer lucht door, en je gasnaald meer benzine. De vorm van je gasnaald bepaald in welke verhouding dit gebeurd. Een spitse naald laad meer benzine door als deze half in de buis zit dan een stompe naald.
Bij jou staat het clipje in de hoogste stand, en valt de naald dus dieper in de sproeierbuis. Het kan zijn dat je mengsel onderin dus wat aan de arme kant is.
Indien je scoot met half en volgas wel prima rijdt, draai je je luchtschroef dicht om onderin ook minder lucht te geven. Als je je naald wel wat hoger zet heb je kans dat je een maatje kleiner moet in sproeier om op top nog lekker te rijden.
Misschien handig als je je eigen topic maakt ipv een 15 jaar oud topic omhoog te trappen...heb ook een vraagje hier over men 70cc zip staat de gasnaald stand op de 3de en sproeier 76 maar hij stotert bij vertrekken en ook bij 20 25 per uur
kan iemand helpen?
mvf
maar dat maakt ni uit toch heb veel gezocht en daarom ben ik hier op uit gekomen en wauw iets vragen inverband met de gasnaaldMisschien handig als je je eigen topic maakt ipv een 15 jaar oud topic omhoog te trappen...