Heeft verwijderen sls invloed op werking benzinepomp?

Foggy

Active Member
Hallo,

Bij het monteren van de 90cc op m'n new dink moest ik het sls systeem verwijderen.
Nu ik de 90cc vervangen heb door een 72cc, is de standaard kop weer gemonteerd, met nog een uitgang voor de sls.
Toen ik hem gisteren startte, deed hij het vrijwel meteen, maar hoorde ik een geluid uit het gat komen, alsof ik nog een 2e uitlaat had.
Nu ik het gat afgedekt heb met een metalen plaatje (zoals in het YT filmpje), start hij ineens niet meer.
De bougie blijft droog en als ik de benzineslag lostrek, zie ik er ook amper benzine uit komen.
Het lijkt erop dat er niet genoeg vacuum of onderdruk gecreëerd wordt om de benzine door het slangetje te trekken (als ik eraan zuig komt er genoeg benzine uit).

Hoe kan dit en is dit alleen op te lossen door de sls weer te monteren?
 
Advertisement - register to remove this

Yippyayee!!! Hij doet het weer en goed ook!
Het was dus toch de benzinepomp. Daarnaast was het goeduitkijken dat de aan- en afvoerslangen niet dubbelknikten aan de achterkant van de pomp (hij zit bij de dink links achter een beugel), anders had ik nog geen benzine en/of vacuum.
Dank je wel voor het meedenken en stap voor stap deduceren waar het probleem zit @trabiarie !:D
en natuurlijk ook @Floris van bommelstijn :D voor je input.
Ik heb weer een hoop geleerd en dat is nog het leukste.

Mogelijk was de pomp ook al het probleem bij het niet starten toen de 90cc er nog op zat.
Nog even geen energie om die er weer op te zetten.
Eerst deze 72cc netjes inrijden (even uitzoeken hoe ook al weer, want dat ben ik kwijt).
 
Helemaal toppie Foggy!
Zo zie je maar dat er met een beetje hulp een hoop duidelijk wordt bij de puzzeltocht...

Jij ook bedankt voor de terugkoppeling in deze...
Hebben andere leden immers ook weer profijt van ;).

V.w.b. het (correct) inrijden is er ook zat te vinden op het forum!
 
Ik ben blij voor je dat hij het weer doet :), zo zie je maar , als je volhoud kom je vanzelf bij het probleem .
En zoals Floris ook al zegt correct inrijden .
En natuurlijk op tijd de beurtjes , wat na deze puzzeltocht een makkie voor je moet zijn . En wat ik doe , een file maken met alle dingen (en maten) die ik aan de scooter doe met datum en km stand.
Veel succes met inrijden en eventueel de 90cc monteren.
 
, een file maken met alle dingen (en maten) die ik aan de scooter doe met datum en km stand.
Dank je wel joh.
Ik heb al een map met allemaal scooterfiles. Ik ga er zeker een maken met onderhoudsgegevens en km standen.
Hij staat nu exact op 12009 km (waarvan ik 9 km met het ding heb gelopen), dus een mooie start met een nieuwe cilinder.
En hij rijdt toch lekker (nu al). Precies zoals ik wilde, terwijl ik alleen nog maar de carb een beetje heb afgesteld.
Zodra hij is ingereden, probeer ik de ali a9 nokkenas uit en de polini vario die ik heb liggen.
Maar alles op z'n tijd, want ik wil wel precies kunnen herleiden wat wat doet.
 
Last edited:
Back
Top