Werking Gasnaald?

psycho

Well-Known Member
Hey mensen...

Wie kan mij de werking en effecten van de gasnaald uitleggen...

Ik heb zelf een DO 21mm...
De gasnaald staat op de hoogste stand(van boven af)dus naald t laagste...

Nou trekt tie vrij slecht(vind ik voor een 70cc met 21mm carb.
Zou dit aan de stand liggen, of heeft dat er niets mee te maken ?
Aangezien een autowheelie toch wel mogelijk moet zijn met mijn setupje.

En als ik de naald van stand verander, verzuipt tie dan ook, of kan dat niet door een naald verzetten ?

Alvast bedankt...

Mijn setup:
-Dr70
-21mm
-Leovinci uitlaat(type don't know)
-7.5 Gr. Rollers
-Gele drukveer
-gele trekveertjes
-Std. Vario
-Std Koppeling
-Sproeier 86
 
Advertisement - register to remove this

hoe lager jij de gasnaald (het clipje dus) zet hoe meer mengsel hij krijgt in het begin.
En hoe hoger de gasnaald (het clipje dus) zet hoe minder mengsel hij krijgt.

Dus als hij b.v. stotterd in het begin moet je hem ff 1tje hoger proberen
 
ja. Kan zijn dat hij iets te arm ofzo staat. probeer hem gewoon eens in het midden te zetten. Kan geen kwaat.

Ik heb ook een half jaar met sputterende(in het begin) scooter rond gereden. Sproeier was goed, bleek dus dat mijn naald 1 plek te laag stond...
 
scoop643 said:
ja. Kan zijn dat hij iets te arm ofzo staat. probeer hem gewoon eens in het midden te zetten. Kan geen kwaat.

Ik heb ook een half jaar met sputterende(in het begin) scooter rond gereden. Sproeier was goed, bleek dus dat mijn naald 1 plek te laag stond...

Nou dan morgen maar eens proberen, zet m gewoon ff op de 1 na onderste, dan ff testen...

Maar verder, rollers, drukveer en trekveren goed naar jullie ideeën ???
 
scoop643 said:
volgens mij heb je veel ste zware rollen naar mijn weten. Maar dat weet ik niet zeker.
Dus misschien iemand die dat wel kan zeggen?

M'n rollen waren std. 9 gram, dus zou het ???
Aangezien ik geen overtoeren heb, maarja zal m wel ff afstrepen morgen.

Hoe werkte dat nou ????

Streep te ver weg = te licht ???
Streep niet weg = te zwaar ???

Of omgedraaid ??
 
daar is laatst nog eeen hele grote discussie hier op het forum geweest.

maar nog een keertje mijn beredenatsie: (of hoe je het maar schrijft)
Het gaat om de krachten.
Dus hoe zwaarder de rollen hoe harder je vario naar buiten zal duwen en tegen je v-snaar zou duwen.
Als je er dan te licht in gooit, dan heeft hij niet genoeg kracht om de v-snaar naar boven te duwen.

Dus als er nog een streep over is, dan zijn je rollen te licht
Als je nog 2 mm streep ziet, zijn ze goed. Of te zwaar.
 
scoop643 said:
Dus als er nog een streep over is, dan zijn je rollen te licht
Als je nog 2 mm streep ziet, zijn ze goed. Of te zwaar.

Maarja, hoe weet je dan of ze goed zijn of te zwaar, als je in beide gevallen 2mm over hou ???
 
scoop643 said:
daar is laatst nog eeen hele grote discussie hier op het forum geweest.

maar nog een keertje mijn beredenatsie: (of hoe je het maar schrijft)
Het gaat om de krachten.
Dus hoe zwaarder de rollen hoe harder je vario naar buiten zal duwen en tegen je v-snaar zou duwen.
Als je er dan te licht in gooit, dan heeft hij niet genoeg kracht om de v-snaar naar boven te duwen.

Dus als er nog een streep over is, dan zijn je rollen te licht
Als je nog 2 mm streep ziet, zijn ze goed. Of te zwaar.


lol, hebben we dit weer WHAHAHA :X:X:X ik zal deze keer mijn mond houden. Ik kan je toch niet overtuigen scoop, al heb ik wel gelijk... ;)

maar ontopic: jouw rollen zijn naar mijn id ook VEELSTE zwaar! zou zeker gaan afstellen want zo is ie idd niet vooruit te fikken! 7,5gram....!!!
 
scoop643 said:
volgens mij heb je veel ste zware rollen naar mijn weten. Maar dat weet ik niet zeker.
Dus misschien iemand die dat wel kan zeggen?
`t is een Peugeot, en naar mijn weten hebben die altijd veel zwaardere rollen dan een Mina/Pia scooter :)
Ik zou je gasnaald ff op de middelste zetten, als dat beter rijd kun je hem altijd nog naar beneden doen! :O

Succes, en misschien kom ik nog wel eens langs 8P
 
psycho said:
Hey mensen...

Wie kan mij de werking en effecten van de gasnaald uitleggen...

Ik heb zelf een DO 21mm...
De gasnaald staat op de hoogste stand(van boven af)dus naald t laagste...

Nou trekt tie vrij slecht(vind ik voor een 70cc met 21mm carb.
Zou dit aan de stand liggen, of heeft dat er niets mee te maken ?
Aangezien een autowheelie toch wel mogelijk moet zijn met mijn setupje.

En als ik de naald van stand verander, verzuipt tie dan ook, of kan dat niet door een naald verzetten ?

Alvast bedankt...

Mijn setup:
-Dr70
-21mm
-Leovinci uitlaat(type don't know)
-7.5 Gr. Rollers
-Gele drukveer
-gele trekveertjes
-Std. Vario
-Std Koppeling
-Sproeier 86


Ik zou misschien ook eens naar je uitlaat kijken :X
 
De gasnaald bepaald het hoeveelheid benzine, niet de hoeveelheid mengsel!!

De gasnaald valt in je sproeierbuis en blokkeerd deze. Hoe dieper hij in de sproeierbuis valt hoe meer benzine hij tegen houd, dus hoe armer je mengsel wordt.

Wanneer je gas geeft laat je luchtschuif meer lucht door, en je gasnaald meer benzine. De vorm van je gasnaald bepaald in welke verhouding dit gebeurd. Een spitse naald laad meer benzine door als deze half in de buis zit dan een stompe naald.

Bij jou staat het clipje in de hoogste stand, en valt de naald dus dieper in de sproeierbuis. Het kan zijn dat je mengsel onderin dus wat aan de arme kant is.
Indien je scoot met half en volgas wel prima rijdt, draai je je luchtschroef dicht om onderin ook minder lucht te geven. Als je je naald wel wat hoger zet heb je kans dat je een maatje kleiner moet in sproeier om op top nog lekker te rijden.
 
Marcel said:
`t is een Peugeot, en naar mijn weten hebben die altijd veel zwaardere rollen dan een Mina/Pia scooter :)
Ik zou je gasnaald ff op de middelste zetten, als dat beter rijd kun je hem altijd nog naar beneden doen! :O

Idd. std zit er 9 gram in, dus lager kan ik denk ik niet, ik zal maybe vanmiddag eens gaan afstrepen.

Marcel said:
Succes, en misschien kom ik nog wel eens langs 8P
Hou ik je aan ;)

Quad Sjezer said:
Ik zou misschien ook eens naar je uitlaat kijken :X

Ik had een Bida S2(70cc) maar die is helaas overleden, deze heb ik gekregen van iemand die m niet meer gebruikte.
Ik wil binnenkort een andere, maar wegens omstandigheden heb ik momenteel geen werk.
Dus komt er zeker wel.....

Cipher said:
De gasnaald bepaald het hoeveelheid benzine, niet de hoeveelheid mengsel!!

De gasnaald valt in je sproeierbuis en blokkeerd deze. Hoe dieper hij in de sproeierbuis valt hoe meer benzine hij tegen houd, dus hoe armer je mengsel wordt.

Wanneer je gas geeft laat je luchtschuif meer lucht door, en je gasnaald meer benzine. De vorm van je gasnaald bepaald in welke verhouding dit gebeurd. Een spitse naald laad meer benzine door als deze half in de buis zit dan een stompe naald.
Bij jou staat het clipje in de hoogste stand, en valt de naald dus dieper in de sproeierbuis. Het kan zijn dat je mengsel onderin dus wat aan de arme kant is.
Indien je scoot met half en volgas wel prima rijdt, draai je je luchtschroef dicht om onderin ook minder lucht te geven. Als je je naald wel wat hoger zet heb je kans dat je een maatje kleiner moet in sproeier om op top nog lekker te rijden.

Ik heb er een W7? naald inzitten.
Mijn top ligt ook zeker niet lekker voor mijn setup.
De top ligt aan de 80 teller, en dat vind ik persoonlijk te laag met mijn setup.
 
Back
Top