geleZIPSP2000
Well-Known Member
Hey mensen ik ben John uit Vlaardingen (10km van rotterdam vandaan) en ik heb een gele zip 2000 sp uit 2002 die voor de zomer snel gemaakt moet worden.
IK ben 23 en verlang nog vaak terug naar de tijd dat ik 18 was en een srstealth had waar zo'n beetje alles van MHR onder zat. Die een top van ca 120 echte km/h had, en vooral erug lekker trok. Eens scootergek altijd scootergek dus.
De bedoeling is om de zip ook lekker hard te laten lopen en trekken, maar wel met het oogpunt dat het ook wel een paar duizend km mee moet kunnen. En het niet boven me budget van rond de 600 euro komt. Heb namelijk ook een fiat coupe (sportwagen voor degene die em niet kennen) uit 1996 daar gaat ook een hoop geld inzitten.
Ik ben niet iemand die overal constant gaat blazen. In de stad rij ik b.v gewoon rustig en hoef ik geen indruk te maken op mensen die daar lopen. Maar buiten de bebouwde kom hou ik wel van het gas open draaien als het rustig is op de weg. De vertanding blijft standaard.
Omdat ik op de openbare weg rij blijft de standaard ontsteking zitten voor de verlichting.
Misschien een cdi/bobine van malossi er op ? of maakt dat geen ruk uit.
De volgende onderdelen heb ik al
- giannelli shot
- malossi delta clutch
- malossi schijfrem en remblokken (standaard schijf remde mij niet hard genoeg)
- malossi remschoenen voor de trommelrem.
- malossi rs 3 achterveer.
- banden bridgestone ML50 voor en achter.
Het gene wat ik zeker ga kopen is een andere vario en krukas, lagers/keeringen en membraam.
- Een MHR 2000
- Een doppler race as of power one as.
- lagers skf c3 of c4. Welke lagers (merk en type) zijn aan te raden?
- Malossi membraam
Maar nu de cilinder nog. Zat aan de volgende te denken:
- 70 cc MHR team
-70cc MK pro race 2
-70 cc athena racing
-70 cc topperformances blauwe(tenminste als dit de due plus is voor piaggio)
Welke cilinder zal het beste presteren in combinatie met de gianneli shot?
IK hoef niet het uiterste uit de cilinder te halen dus zat te denken aan een carburateur van 19mm , 20,5 of 21mm met een goed luchtfilter.
Dit ook omdat het afstellen makkelijker is dan een 24, 26 of 28 mm carb.
Ik weet nog dat ik echt een week met me sr heb moeten afstellen met een 26mm voordat ie liep zoals ik wou.
Wat voor cilinder,carburateur en luchtfilter raden jullie mij aan?.
IK ben 23 en verlang nog vaak terug naar de tijd dat ik 18 was en een srstealth had waar zo'n beetje alles van MHR onder zat. Die een top van ca 120 echte km/h had, en vooral erug lekker trok. Eens scootergek altijd scootergek dus.
De bedoeling is om de zip ook lekker hard te laten lopen en trekken, maar wel met het oogpunt dat het ook wel een paar duizend km mee moet kunnen. En het niet boven me budget van rond de 600 euro komt. Heb namelijk ook een fiat coupe (sportwagen voor degene die em niet kennen) uit 1996 daar gaat ook een hoop geld inzitten.
Ik ben niet iemand die overal constant gaat blazen. In de stad rij ik b.v gewoon rustig en hoef ik geen indruk te maken op mensen die daar lopen. Maar buiten de bebouwde kom hou ik wel van het gas open draaien als het rustig is op de weg. De vertanding blijft standaard.
Omdat ik op de openbare weg rij blijft de standaard ontsteking zitten voor de verlichting.
Misschien een cdi/bobine van malossi er op ? of maakt dat geen ruk uit.
De volgende onderdelen heb ik al
- giannelli shot
- malossi delta clutch
- malossi schijfrem en remblokken (standaard schijf remde mij niet hard genoeg)
- malossi remschoenen voor de trommelrem.
- malossi rs 3 achterveer.
- banden bridgestone ML50 voor en achter.
Het gene wat ik zeker ga kopen is een andere vario en krukas, lagers/keeringen en membraam.
- Een MHR 2000
- Een doppler race as of power one as.
- lagers skf c3 of c4. Welke lagers (merk en type) zijn aan te raden?
- Malossi membraam
Maar nu de cilinder nog. Zat aan de volgende te denken:
- 70 cc MHR team
-70cc MK pro race 2
-70 cc athena racing
-70 cc topperformances blauwe(tenminste als dit de due plus is voor piaggio)
Welke cilinder zal het beste presteren in combinatie met de gianneli shot?
IK hoef niet het uiterste uit de cilinder te halen dus zat te denken aan een carburateur van 19mm , 20,5 of 21mm met een goed luchtfilter.
Dit ook omdat het afstellen makkelijker is dan een 24, 26 of 28 mm carb.
Ik weet nog dat ik echt een week met me sr heb moeten afstellen met een 26mm voordat ie liep zoals ik wou.
Wat voor cilinder,carburateur en luchtfilter raden jullie mij aan?.