Welke snelle setup voor me zip SP2000

geleZIPSP2000

Well-Known Member
Hey mensen ik ben John uit Vlaardingen (10km van rotterdam vandaan) en ik heb een gele zip 2000 sp uit 2002 die voor de zomer snel gemaakt moet worden.

IK ben 23 en verlang nog vaak terug naar de tijd dat ik 18 was en een srstealth had waar zo'n beetje alles van MHR onder zat. Die een top van ca 120 echte km/h had, en vooral erug lekker trok. Eens scootergek altijd scootergek dus.

De bedoeling is om de zip ook lekker hard te laten lopen en trekken, maar wel met het oogpunt dat het ook wel een paar duizend km mee moet kunnen. En het niet boven me budget van rond de 600 euro komt. Heb namelijk ook een fiat coupe (sportwagen voor degene die em niet kennen) uit 1996 daar gaat ook een hoop geld inzitten.

Ik ben niet iemand die overal constant gaat blazen. In de stad rij ik b.v gewoon rustig en hoef ik geen indruk te maken op mensen die daar lopen. Maar buiten de bebouwde kom hou ik wel van het gas open draaien als het rustig is op de weg. De vertanding blijft standaard.
Omdat ik op de openbare weg rij blijft de standaard ontsteking zitten voor de verlichting.
Misschien een cdi/bobine van malossi er op ? of maakt dat geen ruk uit.

De volgende onderdelen heb ik al
- giannelli shot
- malossi delta clutch
- malossi schijfrem en remblokken (standaard schijf remde mij niet hard genoeg)
- malossi remschoenen voor de trommelrem.
- malossi rs 3 achterveer.
- banden bridgestone ML50 voor en achter.

Het gene wat ik zeker ga kopen is een andere vario en krukas, lagers/keeringen en membraam.
- Een MHR 2000
- Een doppler race as of power one as.
- lagers skf c3 of c4. Welke lagers (merk en type) zijn aan te raden?
- Malossi membraam

Maar nu de cilinder nog. Zat aan de volgende te denken:
- 70 cc MHR team
-70cc MK pro race 2
-70 cc athena racing
-70 cc topperformances blauwe(tenminste als dit de due plus is voor piaggio)

Welke cilinder zal het beste presteren in combinatie met de gianneli shot?

IK hoef niet het uiterste uit de cilinder te halen dus zat te denken aan een carburateur van 19mm , 20,5 of 21mm met een goed luchtfilter.

Dit ook omdat het afstellen makkelijker is dan een 24, 26 of 28 mm carb.

Ik weet nog dat ik echt een week met me sr heb moeten afstellen met een 26mm voordat ie liep zoals ik wou.

Wat voor cilinder,carburateur en luchtfilter raden jullie mij aan?.
 
Advertisement - register to remove this

als je kijkt naar de shot is dan een middel-laagtoerige uitlaat..
en de mhr mk en athena zijn heel hoogtoerige cilinders..
ik zou gaan voor top cil 21 mm carb en orgi filter
 
hej,
ik zou voor cilinder gaan voor de athena racing,gilardoni of anders de top performence.
Ook zou ik er een andere vario en v snaar bijkopen .
het geheel zal zeer lekker lopen.
groeten
 
blauw top 74cc
nardo
evo overange compleet
21 del
org lucht vilter
vl 13
malossi k15 cdi bobine
rito asje of power one

zal zeker lang me gaan en niet te duur in aanschaf
 
Blauwe top
19mm + std filter
Power one as + c3 lager
Shot
Malossi overbreging (snaar/vario/koppeling)

(ik zou 100% zker geen doppler as/c4 lager/20,5 cabr. nemen)

Mooi straat setupje voor weinig geld, en betrouwbaar (mits je het knap afsteld;))
 
Sibo said:
Blauwe top
19mm + std filter
Power one as + c3 lager
Shot
Malossi overbreging (snaar/vario/koppeling)

(ik zou 100% zker geen doppler as/c4 lager/20,5 cabr. nemen)

Mooi straat setupje voor weinig geld, en betrouwbaar (mits je het knap afsteld;))

Dat lijkt mij ook het beste als je zeker die shot wilt houden.
Anders zou ik idd een hoogtoerig pijpje kopen zodat je bijvb een athena 70 kan nemen oid.
Zal ook wel beter lopen (sneller en trekken natuurlijk) als die blauwe top. Maar met die blauwe top kun je denk ik wel iets langer mee rijden.
 
Back
Top