welke scooter

Als er 70cc gereden gaat worden, denk jij dan dat alle circuits waar dit jaar op gereden zijn (waarvan ik op sommige met deze snelheden al over de veiligheid twijfel) dan nog op de kalender komen? Als er dus met 70cc gereden gaat worden in bijvoorbeeld de topscooter klasse?
 
Tinne said:
praten we nu over een klasse met standaard scooters?
?f merken anders dan piaggio maar wel `opgevoerd`.
(zonder zip of zonder piaggio?)

Tinne..

Yep, gewoon een 'zip klasse' en een klasse met 'andere scoots', denk hierbij aan SR,AEROX,VIVA etc.

Ik denk dat dit best zal aanslaan.

Wouter
________
sweetNatasha cam
 
Last edited:
Mol said:
Als er 70cc gereden gaat worden, denk jij dan dat alle circuits waar dit jaar op gereden zijn (waarvan ik op sommige met deze snelheden al over de veiligheid twijfel) dan nog op de kalender komen? Als er dus met 70cc gereden gaat worden in bijvoorbeeld de topscooter klasse?

Idd, 70cc is idd wel heel erg leuk, maar rijden op bijv Arkel en met je 20pk brommer over de keien moet hobbelen en dan ook et risico moe nemen om de rechtdoor de baggersloot in te schieten vink idd nie zo'n fijn plan.
 
en hoelang mag iedere rijder dan nog rijden over de hele dag een half uurtje ofzo

de dagindeling kan dit niet aan en dan kun je wel zeggen je hebt toch een a een b en een top maar hoe wil je dat dan gaan oplossen tegen 30+ inschrijvenden zeggen sorry we zitten vol we zien je volgend jaar wel weer
 
ik had ook nog niet eens het vermogen van een topscooter :p , keer 14 pk ozfo..

was de eerste keer dat ik tussen racers reed , een vrijdag voor de wedstrijd , jaartje voordat ik ging racen..
 
Hmm, ik dacht dat de topscooter met 70cc was en de stnd-klasse met 50 :p
Ben ik ff serieus mis :D (wat is verschil dan tussen top- en stndklasse? :rolleyes: ??).

Hier in de promovario wordt ook met 70cc gereden met max carb 19mm. Zo haal je ook geen 20pk btw ;) En de ciruits vind ik in sommige gevallen zelfs iets onveiliger dan de sobw-circuits.
 
zoals de reglementen in de supermotard zijn is zeer rendabel, goedkoop en toch een leuke snelheid dacht ik zo, maar hier is ook geen stormloop aan deelnemers, dus waarom bij een scooterklasse met een dergelijk reglement wel
 
joop timmer said:
zoals de reglementen in de supermotard zijn is zeer rendabel, goedkoop en toch een leuke snelheid dacht ik zo, maar hier is ook geen stormloop aan deelnemers, dus waarom bij een scooterklasse met een dergelijk reglement wel

Omdat het met 10-15 pk op een scooter veel leuker is dan op een SM. SM lijkt me wel leuk, maar dan toch echt wel met meer dan 70cc.
 
DME3 said:
Hmm, ik dacht dat de topscooter met 70cc was en de stnd-klasse met 50 :p
Ben ik ff serieus mis :D (wat is verschil dan tussen top- en stndklasse? :rolleyes: ??).

Hier in de promovario wordt ook met 70cc gereden met max carb 19mm. Zo haal je ook geen 20pk btw ;) En de ciruits vind ik in sommige gevallen zelfs iets onveiliger dan de sobw-circuits.
Topscooter: 50cc LC/AC mag je zelf kiezen, 19mm carb. en de ontsteking vrij.
Std. scooter: 50cc AC, 14mm carb. en de ontsteking moet met een vast ontstekingstijdstip zijn (zeg ik dat goed zo? :D)

En 20pk uit een 70cc met 19mm is echt wel mogelijk hoor -:-
 
Ow, sorry dan :) My mistake
Heb namelijk nog geen scooter gezien met 19mm carb die 20+pk heeft.
Maar als Mol en Valentino het zeggen, geloof ik hun vrij ;)

In België zijn 20+pk setups idd vrij uitzonderlijk :)
 
Back
Top